Zanimalo nas je, kaj pokaže statistika Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije. Za primerjavo smo vzeli deset najbolje prodajanih avtomobilov v Sloveniji do lanskega oziroma letošnjega novembra.
Obakrat je bila na prvem mestu lestvice škoda octavia, ki je v zadnjih letih trdno zasidrana v vrhu prodaje. Očitno gre za avtomobil, ki s kombinacijo solidnih voznih lastnosti, videza prostornosti in praktičnosti vedno znova prepriča večino Slovencev.
Križanci na vrhu
Lansko leto sta se na lestvico najbolje prodajanih avtomobilov v Sloveniji uvrstili še kombilimuzini renault clio na tretjem in peugeot 208 na desetem mestu, sicer pa so vrh pretežno sestavljali križanci segmentov B in C: volkswagen T-roc, kia sportage, volkswagen tiguan, renault captur, volkswagen T-cross, hyundai tucson in toyota yaris cross.
Tudi letos ni bilo veliko drugače. Pravzaprav so križanci postali še bolj dominantni, saj se je, poleg škode octavie na prvem mestu, v vrh z osvojeni drugim mestom med kombilimuzinami uvrstil le še renault clio. Sicer pa so v prvi deseterici prevladovali križanci: volkswagem T-roc, renault captur, toyota yaris cross, škoda kamiq, tesla model Y, volkswagen tiguan, volkswagen taigo in škoda kodiaq.
Električni med prvo deseterico
Izpostavimo pa lahko, da se je s predstavnikom teslo model Y na seznamu prvih desetih najbolje prodajanih avtomobilov prvič pojavil električni avtomobil, kar kaže, da se je ta pogon že precej uveljavil. Predvsem pa se električni avtomobili kupcem približujejo tudi cenovno, čeprav še vedno gre za avtomobile, ki so v primerjavi z ekvivalentnimi avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem še vedno precej dražji.
Trend prehoda slovenskih voznikov z avtomobilov s tradicionalnimi karoserijskimi oblikami na križance in športne terence so zaznali tudi pri Sekciji za osebna motorna vozila. Sekretar sekcije Mirko Fifolt pravi, da bo ta trend še naprej v porastu, najbolj pa se bodo prodajali cenovno ugodni predstavniki. V naslednjih dveh letih je po njegovem mnenju mogoče pričakovati 10- do 15-odstotno rast deleža tega segmenta vozil med vsemi prodanimi vozili v Sloveniji.
Pogled v preteklost
Gre torej za povsem novi trend ali sega ta že nekaj let nazaj? Pregled statistike kaže, da sega vsaj v leto 2020. Tega leta se je namreč na prvo mesto sicer uvrstil renault clio, sledila pa mu je škoda octavia. A že na tretjem mestu je bil renault captur, ki mu je sledil nissan qashqai.
A volkswagen golf je bil še vedno dovolj močan, da je osvojil peto mesto, prvo deseterico pa sta za las zgrešila tudi dacia sandero in volkswagen polo na enajstem in dvanajstem mestu. Sicer pa so se tudi tedaj na vrhu že zvrstili sami križanci, poleg omenjenih dveh še dacia duster, volkswagen tiguan, hyundai tucson, peugeot 2008 in volkswagen T-cross.
Videti je, da je do začetka prevlade trenda križancev zares prišlo prav na prelomu desetletja, saj so bili še leta 2019 križanci med prvo deseterico v manjšini in večina je bila bolj zadaj. Z izjemo renaulta capturja na četrtem mestu prodaje so se namreč nissan qashqai, vokswagen tiguan in volkswagen T-roc znašli na sedmem, osmem in desetem mestu.
Sicer pa so bili na prvih treh mestih renault clio, škoda octavia in volkswagen golf, na peto in šesto mesto sta se uvrstila dacia sandero in volkswagen polo, na devetem pa je bil renault megane, torej same kombilimuzine in karavani segmentov B in C.
Zanimivo je pa to,da je toyota naredila nove landcruiserje, dizle 2800 kubikov za začetek 60 komadov,in so bili razprodani v pol ure,toliko o tem kako o ekologiji razmišljajo bogati
Kupijte električni avto in podpirajte otroško suženjstvo.
Za električno vozilo pa se odločajo ti, ki imajo dovolj prihodkov in s potnimi stroški plačujejo nakup in hkrati živijo v lastni hiši in lahko polnijo vozilo pred lastnim pragom. Vsi ostali kupci so pa manjšina, ki le želi slediti… ...prikaži več zadnjim trendom. Nakup EV je prezgoden, saj tehnologija napreduje prehitro da bi to zagotavljalo stabilne cene rabljenih, kar je pogoj za nakup preudarnih kupcev, ki menjajo le na 5 ali več let od nakupa. Večina, ki kupuje 3-5 let rabljene, pa je že zastarela tehn.