Avto
9784 ogledov

10 najbolj priljubljenih vozil v Sloveniji letos

Renault Clio Hybrid Alpine Esprit Saša Despot Renault Clio Hybrid Alpine Esprit
Objavljamo statistiko desetih najbolj priljubljenih osebnih vozil in pet lahkih gospodarskih vozil v Sloveniji v prvih osmih mesecih leta 2024. Prodaja električnih se je zmanjšala za skoraj tretjino.

Po podatkih Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je bilo v mesecu avgustu v Sloveniji prvič registriranih 3.678 osebnih avtomobilov in 546 lahkih gospodarskih vozil, kar je 13,42 odstotkov več osebnih avtomobilov kot avgusta lani in 1,49 odstotka več lahkih gospodarskih vozil.

Zanimivo je, da je prodaja novih vozil v Evropi v veliki krizi, v Sloveniji pa v prvih osmih mesecih beležimo veliko rast. Od januarja do avgusta letos je bilo pri nas prvič registriranih 36.545 novih osebnih vozil, kar je kar 13,52 več kot v enakem obdobju lani in 5619 lahkih gospodarskih vozil, kar je 6,46 odstotka več kot med januarjem in avgustom leta 2023. Veliko rast prodaje gre pripisat vnovični rasti kratkoročnih registracij, zato težko govorimo o realni rasti prodaje vozil pri nas.

Nakup avtomobila preko interneta | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

10 modelov osebnih avtomobilov z največ novimi registracijami v letu 2024

Renault clio - 1478
Škoda octavia - 1170
Renault captur - 1133
Peugeot 2008 – 895
Dacia duster – 842
Škoda kodiaq – 830
Toypta yaris cross – 765
Volkswagen tiguan – 756
Volkswagen T-cross – 708
Škoda kamiq – 704

Prodajalci vozil s sporočilom za javnost 

Enako kot v Evropi, je tudi v Sloveniji zaznan velik padec prodaje 100-odstotno električnih vozil. Avgusta je bilo pri nas registriranih 183 električnih vozil, v prvih osmih mesecih pa 1977. To je kar 848 manj kot lani, kar pomeni 30 odstotni padec novih registracij 100-odstotno električnih vozil.

V Sekciji za osebna motorna vozila, kjer so združeni uvozniki večine avtomobilskih znamk, so ob Evropskem tednu mobilnosti podali sporočilo, da so za urbana središča električna vozila priložnost za izboljšanje kakovosti življenja, pa tudi na podeželju, kjer so avtomobili pogosto nujni za vsakodnevno povezanost, je treba najti rešitve, ki omogočajo trajnostni razvoj.

5 LGV modelov z največ novimi registracijami v letu 2024

Ford transit custom – 761
Renault master – 612
Fiat ducato – 576
Volkswagen caddy – 406
Renault trafic - 329

Promet vidijo kot ključen element pri doseganju podnebnih ciljev. "Po napovedih bo delež potniških kilometrov, opravljenih z osebnimi avtomobili, leta 2030 še vedno znašal 88 %, leta 2050 pa 74 %. Nemogoče je doseči cilj ničelnih izpustov iz prometa do leta 2050 brez resne obravnave emisij, ki jih povzroča osebni avtomobilski promet," je povedal predsednik sekcije Aleš Marguč. "Če ne bomo uspešni pri elektrifikaciji prometa, lahko pozabimo na doseganje ciljev – ne samo tistih, povezanih s prometom,ampak vseh okoljskih ciljev," je še dodal.

V sekciji so prepričani, da bodo električna vozila igrala ključno vlogo pri tem prehodu. Poudarjajo, da brez vmesnih ciljev ne bomo mogli natančno spremljati napredka in oceniti, ali so ukrepi učinkoviti. Spremljanje števila električnih vozil na cesti in spremljanje sprememb v strukturi voznega parka nam po mnenju sekcije omogoča prilagajanje strategij, s čimer zagotovimo, da ostajamo na pravi poti pri doseganju zastavljenih podnebnih ciljev.

Polnilnica za električni avto, električna polnilnica | Avtor: Profimedia Profimedia

Avtomobili ne smejo biti manj privlačni

V sekciji se zato sprašujejo, kako želimo spodbujati trajnostno mobilnost? Ali bomo prebivalce motivirali z realnimi spodbudami ali pa bomo poskušali trajnostne alternative vsiljevati? Vodja delovne skupine za davke pri sekciji dr. Slavko Ažman je poudaril: "Pravi pristop bi moral biti v tem, da javni prevoz naredimo privlačnejši, ne pa da avtomobile naredimo manj privlačne. Ključno je, da ustvarimo rešitve, ki so funkcionalne in privlačne za vse prebivalce."

Sekcija za osebna motorna vozila poudarja, da električna mobilnost ni zgolj prihodnost, temveč nujen korak k reševanju trenutnih okoljskih in prometnih izzivov. S pravilnim načrtovanjem, vključno z vzpostavitvijo učinkovite infrastrukture za polnjenje električnih vozil, podporo ustreznih zakonskih ukrepov ter spodbujanjem prehoda na okolju prijaznejša vozila, lahko dosežemo ravnovesje med zmanjšanjem emisij in ohranjanjem prometne povezanosti po vsej državi, so še zapisali v sporočilu za javnost.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 6
  • FejstDogaja 09:18 23.september 2024.

    Mogoče bi za začetek pocenili zavarovanje za električarje? Že pri tem te mine.

  • Avatar NickMason
    NickMason 08:19 23.september 2024.

    Slovenci več ne kupujejo VW in zato propadajo v VW ha ha ha.Mal heca ampak v bistvu je tako vsepovsod,če začneš malo gledat na porabo in na ceno samega avta je Renault dobra izbira,za mene je renaultov bencinar zakon in ...prikaži več tega se tudi držim.