Vsako leto znova se sprašujemo dvoje stvari - od kje majhnemu podjetju iz Liechtensteina z imenom Nanoflowcell tako hude ideje za konceptne avte in kako jih lahko sfinancirajo? Pred tremi leti so denimo predstavili hitri koncept quant E (380 km/h!), ki ga poganja naravi neškodljivi elektrolit, in s katerim lahko naredijo 600 kilometrov z enim polnjenjem. Ideja za konceptom je torej bila, da bi na posebnih črpalkah voznik le zamenjal elektrolit v bateriji, in se znova odpeljal. Tehnologijo shranjevanja energije prek elektrolita pri Quantu podjetju imenujejo Nanoflowcell. Lani so zgodbo nadaljevali s konceptom Quant FE.
Letos pa so na avtosalonu v Ženevi predstavili koncept Quant 48Volt. Že v imenu se skriva napredek, saj so napetost 700 voltov iz koncepta FE zmanjšali na vsega 48 voltov, potem ko je strokovnjakom uspel preboj pri nadzoru pretoka energije brez superkondenzatorjev, ki so jih prej uporabljali za "skladiščenje" energije. S tem so veliko prihranili pri masi in denarju, pravijo.
A ne na račun zmogljivosti, avto namreč do 100 km/h pospeši v komaj 2,4 sekunde, najvišjo hitrost doseže pri 300 km/h, z enim polnjenjem rezervoarja z elektrolitom pa doseže kar 1.000 kilometrov. Da lahko avto razvije tako moč, skrbijo štirje nizkonapetostni elektromotorji, ki skrbijo za pogon vseh štirih koles. Skupna moč je kar 560 kW (761 KM).
Quant 48Volt je postavljen na platformo njihovega konceptnega modela Quantino iz leta 2015. Ne gre računati na serijsko proizvodnjo, a morda bo zanimive in - predvsem - delujoče rešitve odkupil kateri izmed vidnejših proizvajalcev vozil.
dezurni@zurnal24.si