Morda zveni ironično, a prav od 13 tisoč evrov dalje vredni 500 C je najboljši približek izvirnega modela iz leta 1957, katerega glavni odliki sta bili širšim množicam dostopna cena in zložljiva platnena streha, ki jo je bilo mogoče vsaj v prvih izvedenkah zložiti vse do zadka.
Od takrat je minilo več kot pol stoletja in malček se je vmes prelevil v skorajda pregrešno dragega, saj je testno vozilo z opremo lounge in nekaj doplačili z vračunanim popustom preseglo številko 18 tisoč evrov, ne da bi se ustavila šele pri 19.461 evrih.
Domišljeno izdelana streha
Kaj črka C ponuja za dva tisoč evrov dodatnega denarja, kolikor ga loči od klasične "petstotke"? Bistvena in praktično tudi edina prava razlika v primerjavi je zložljiva dvoslojna platnena streha (v našem primeru rjave barve) s trdnim zadnjim steklom, ki sestavljena ponuja dobro zvočno izoliranost, hkrati pa daje videz, da bo kljubovala slabšemu vremenu tudi po nekaj letih uporabe. Prijetno preseneti njena uporabnost, saj je mogoče z njo operirati v več stopnjah, a nad 60 km/h le v prvi fazi.
Popolnoma zložena (v 16 sekundah) daje avtomobilu privlačen videz. Takrat omogoča pogled v sonce ali zvezde tudi potnikom na zadnji klopi, če si bodo zaradi omejenosti prostora tja sploh želeli. Protivetrna mreža pripomore k ublažitvi piša zraka mimo glav, vseeno pa pri hitrostih nad 50 km/h v avtomobilu s popolnoma spuščeno streho močno bobni zaradi valovanja zraka, zato je takrat skorajda nujno treba spustiti katero izmed stranskih stekel, kar pa seveda okrni udobje.
Prtljažnik je hvalevredno ohranil prostornino običajnega 500 (185 litrov), seveda pa še vedno ne zadošča za kaj več kot običajne opravke. Ob zloženi strehi se ta pri odpiranju prtljažnika samodejno umakne.
Sama notranjost se ne razlikuje od klasične različice, kar ni slabo, saj je njen retrostil na videz in po uporabnosti še vedno všečen, prav tako je mogoče vsak avtomobil v dobršni meri prilagoditi svojemu okusu. Sedeži so vedno vsaj deloma v usnju, a se na njih sedi previsoko in pretrdo, med glavnimi žrtvami omejenosti prostora so tudi kolena. V plus štejemo dolg seznam možne dodatne opreme, serijski so že parkirni senzorji, ESC pa žal ne. Svoje so k videzu testnega avtomobila dodala doplačljiva 16-palčna kolesa in v tem razredu redki biksenonski žarometi.
Pogrešali smo tudi zaprt predal z možnostjo zaklepanja, ne nazadnje gre za kabrio različico, ki je ne želimo vedno hermetično zapreti. Na osrednjem merilniku, v katerega je vključen tudi LCD-zaslon, so podatki preveč nagneteni in posledično slabo berljivi.
Motor zadovolji, podvozje ne povsem
Pod pokrovom se je v našem primeru vrtel znani 1,3-litrski dizel, in čeprav se bo marsikdo namrščil ob kombinaciji s poslanstvom vozila, lahko v njegov zagovor zapišemo, da v povezavi s petstopenjskim menjalnikom njegovih 55 kW omogoča dinamična pospeševanja, hkrati pa zna biti tudi varčen. Naša poraba se je gibala okoli šestih litrov, z nežnejšo nogo bi šlo še navzdol. Zaradi dizelskega motorja je bil testnik okretnejši od po moči primerljive 1,4-bencinske različice (obračalni krog manjši za meter). V ovinkih je avtomobil zaradi mer zlahka obvladljiv, fiksni strešni loki pa ohranjajo vzvojno trdnost. Vseeno se je pri avtocestnih hitrostih varneje držati omejitev, saj avtomobil s hitrostjo eksponentno "skače" prek neravnin.
Kot smo zapisali na začetku, 500 C že dolgo ni več namenjen delavskim množicam, temveč se bolj poda ljubiteljem/-cam butikov, zato tudi vprašanje denarja in uporabnosti nista glavna pogoja za nakup. Najbližjo konkurenco mu tudi v cenovnem smislu predstavlja renault wind, ki pa ima resda nekoliko drugačno filozofijo iskanja kupcev.
Podatki o vozilu (fiat 500 C 1.3 multijet 16V lounge)
Motor: štirivaljni, dizelski, 1.248 ccm
Moč: 55 kW (75 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 145 Nm pri 1.500 vrt./min
Zmogljivosti: 165 km/h, 12,5 sek od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,1 l/100 km (kombinirano)
Mere D x Š x V (v mm): 3.546 x 1.627 x 1.488, medosna razd. 2.300
Prtljažnik:185/610 litrov
Varnost EuroNCAP: ***** (35 točk) (testiran po starem sistemu)
Cena: 15.990 evrov (osnovna)*/18.101 evrov (testni)*
*Ceni s popustom.