Kaj se bo evropska avtomobilska industrija naučila iz avtomobilskega salona v Šanghaju na Kitajskem? Pri Automobilwoche so izpostavili nekaj trendov, ki se jim ne bo mogoče izogniti in bodo krojili naslednja leta v avtomobilski industriji.
Kič je spet kul
Izbor prodajnih izdelkov, ki se ujemajo z blagovno znamko, je že desetletja dobra podlaga za vsakega proizvajalca, vsaj, ko govorimo o znamkah v premijskem razredu. Jakne z logotipom znamke, skodelice za kavo, ali uporabni dodatki za vozila niso več dovolj. Novi kitajski proizvajalci vozil so v Šanghaju pokazali nove izdelke, ki sovpadajo s podobo znamke. Pri Zeekru so pokazali zasilno kladivo za razbijanje stekla v primeru nesreče, kitajska znamka Tank je predstavila terensko vozilo, s katerim se ujema moška krtača za britje, Lynk & Co. iz kitajskega koncerna Geely pa zaščitno opremo za gorsko kolesarske avanture v dizajnu blagovne znamke.
Adijo kljuka!
Avtomobili prihodnosti ne bodo imeli kljuk na vratih. Avtomobilski salon v Šanghaju je to jasno pokazal. Skoraj vse novosti kitajskih blagovnih znamk, z izjemo najcenejših, niso imele vidnih kljuk na vratih. Prikažejo se le, ko odklenete vozilo s ključem ali pametnim telefonom. V višjem cenovnem razredu se skoraj povsod vrata odprejo popolnoma sama in se znova zaprejo, ko pohodite zavoro.
Svetlobne reže namesto velikih sprednjih luči
Tudi luči se bodo močno spremenile. Zlasti kitajske modele vozil trenutno združuje velika težnja po izjemno ozkih prednjih lučeh. V skladu z geslom "svetloba je novi krom" sta ozek svetlobni podpis in obris na sprednjem delu skoraj obvezni. Ali bodo evropski proizvajalci sledili temu trendu, bomo videli v prihodnjih letih.
Agresivna terenska vozila
Karlmann, Hero in Tank so na salonu s svojimi novostmi povzročili pravo razburjenje. Tri kitajske znamke so predstavile vpadljiva oglata terenska vozila prevelikih zunanjih mer za večino slovenskih parkirišč. Vsi so tudi izrazili načrt za vstop na evropski trg.
Wem ein Tesla-Cybertruck zu filigran ist, oder wer demnächst ein durchsetzungsstarkes Inkasso-Unternehmen eröffnen möchte, wird in Shanghai auch fündig. Mit einem Karlmann (l.) oder dem Hero 917 - beide aus China. pic.twitter.com/EXtSeuqq3s
— Lennart Wermke (@lennartwermke) April 18, 2023
SUV izpodriva karavana
Tržni trend, ki obstaja že dolgo, je bil ponovno potrjen tudi na Kitajskem. Športni terenci (SUV-ji) so najpogosteje izdelan in zasnovan model pri starih in novih proizvajalcih vozil. Za vsakega kitajskega proizvajalca, ne glede na to, kako majhen je, je prostoren, udoben električni avtomobil z nizko postavljeno baterijo in visoko karoserijo del standardne ponudbe. Električni karavani, po katerih bi vsaj v zahodni Evropi še lahko vladalo dobro povpraševanje, niso bili v središču.
Naredite avto preprost kot je bil hrošč nekdaj,nekaj za delavski narod ,da se pač vozi,koga briga ta bedarija,kdor se hočee afnat ga naj kupi,ne pa da kupim par let star avto pa vse crkava ko po tekočem traku,a koristi nobene od tega.
same bedarije, ki mnogo stanejo, pa so čist neuporabne,še posebej pa bodo naredili avto neuporaben in drag. kolkkrat so zamrznile ključavnice pozimi. zdej pa bo dež insneg pa se bo tisti mehanizem zaledenel in kaj potem, čakaš do pomladi ?… ...prikaži več luči. dons če crkne žarnica zamenjaš, potem pa kaj ? in predvsem kolk bo koštal da se zamenja tisi sistem ki odkriva pešče in znake in kaj vem kaj. boš malo butnil , čist malo, pa bo strošek pol avta. ne da si avta ne bomo mogli kupit, imet ga ne bomo mogli
Same bedarije. SUV so se pojavili sedaj, ko so ceste boljše. Pred 40-imi leti jih pa ni bilo. Na cesti mimo Kidričevega bi takrat prišel še kako prav, ker si moral paziti, da ni zaradi "razgibane" ceste avto podrsal po… ...prikaži več trebuhu. Skrite kljuke so za šminko OK, sicer pa povsem nepotreben kič. Grem stavit, da traja dlje, da se lahko spraviš v avto kot pri navadni kljuki. Podobno kot električno zapiranje in odpiranje prtljažnika. Svet se je preselil v počasen posnetek velikih neumnosti.