Alfa Romeo v obliki nove giulie GTA obuja legendo iz preteklosti, giulio sprint GTA, ki so jo leta 1965 na osnovi giulie sprint GT razvili pri športnem oddelku Autodelta. Izdelali jih bodo le 500.
GTA je kratica za »Gran Turismo Allegerita« (aleggerita pomeni olajšana). Leta 1965 pa je to pomenilo, da so tradicionalno jekleno karoserijo nadomestili z aluminijasto, ki je tehtala vsega 745 kilogramov. S tem je bila precej lažja od jeklene, ki je tehtala 950 kilogramov.
Zmaga na dan
Drug poudarek je bil na motorju, 1.570-kubičnem štirivaljniku z dvema odmičnima gredema, ki je v serijski cestni alfi giulii sprint GT razvijal moč 86 kilovatov, v giulii GTA pa so ga Autodeltini inženirji okrepili kar na 127 kilovatov. Uspehi so kmalu sledili in giulia sprint GTA si je kmalu prislužila slogan »Zmaga na dan v vašem vsakdanjem avtomobilu« ter postala ena od nespornih ikon milanske športnosti.
Alfa romeo giulia GTA torej stopa v velike čevlje, ki bi jim lahko bila kos. Na voljobo z dvema različicama, kot cestna giulia GTA s štirimi sedeži in kot dirkalna giulia GTAm z dvema dirkalnima sedežema s šest točkovnimi varnostnimi pasovi in varnostno kletko. V obeh primerih bo za pogon skrbel 2,9-litrski bi-turbo bencinski motor V6, ki bo razvijal moč 400 kilovatov oziroma 410 kilovatov v različici GTAm.
En cent lažja
A moč motorja ni vse. Alfini inženirji so namreč izpilili tudi aerodinamiko karoserije in vodljivost, predvsem pa so se potrudili za zmanjšanje mase, saj je gulia GTA kar 100 kilogramov lažja od ostalih giulij. S pomočjo aktivne aerodinamike so precej povečali silo, s katero avtomobil pritiska na tla, pri čemer so lahko izkoristili sodelovanje s podjetjem Sauber Engineering iz formule 1.
Slovenski Akrapovič je v enačbo prispeval izpušni sistem iz titana, ki so ga integrirali v zadnji difuzor, nova pa so tudi kolesna platišča z osrednjimi vijaki. Za boljše vozne lastnosti so poskrbeli z razširjenimi koloteki, ki so jim dodali kar 50 milimetrov, aerodinamiko pa izboljšujeta velik sprednji spliter in krilce iz ogljikovih vlaken na zadku.
Športna kabina
Notranjost seveda razmetava s športnostjo, kar se odraža predvsem z veliko uporabljene alkantare. Sedeži v giulii GTA so lahko le štirje. Še bolj športna je notranjost različice GTAm, kjer seveda najdemo varnostno kletko, poleg tega pa so za sedežema predvideli tudi prostor za čeladi in drugo opremo voznika in sovoznika. Izstopajo tudi šipe iz lexana, posebnega prozornega polikarbonata, ki je še dodatno pripomogel k zmanjšanju mase.