Avto
3139 ogledov

Ajda in Tim sta najboljša mlada voznika v Sloveniji

Najboljša in najboljši za volanom 2025
1/13
AMZS/Goran Krošelj
V AMZS Centru varne vožnje na Vranskem se je zaključilo tekmovanje za najboljša mlado voznico in mladega voznika Slovenije 2025.

V finalu izbora, ki je tokrat potekal že devetič, sta največ spretnosti pokazala Ljubljančanka Ajda Osolnik in Tim Rozman z Iga.

Najboljša in najboljši za volanom 2025 | Avtor: AMZS/Goran Krošelj AMZS/Goran Krošelj

Dvajset finalistov, ki so jih na podlagi izpolnjenega vprašalnika na spletni strani in predtekmovanj izbrali med več kot 3.200 prijavljenimi kandidati, se je pomerilo v velikem finalu, kjer so morali na praktičnih vajah pokazati, kako obvladajo avtomobil. Pa tudi kako znane so jim veščine prve pomoči in druga znanja, ki jih potrebuje sodobni voznik.

Zmagovalka in zmagovalec sta morala pokazati veliko spretnosti. Med drugim je bilo treba uspešno odpeljati simulacijo izpitne vožnje, obvladati zanašanje avtomobila in se umikati oviram. Tu so bile naloge, ki so vključevale ohranjanje ustrezne varnostne razdalje in natančno parkiranje, slalom z žogo na motornem pokrovu in vožnjo, med katero sta bili zadnji kolesi nadomeščeni s koleščkoma, ki sta se sukala v vse smeri.

Tekmovalci so morali dokazati tudi, da obvladajo ukrepanje v prometni nesreči in nudenje prve pomoči ponesrečencem. Prvič so se pomerili tudi v vožnji po cesti izven poligona.

Najboljša in najboljši za volanom 2025 | Avtor: AMZS/Goran Krošelj AMZS/Goran Krošelj

Primerna nagrada

Zmagovalka in zmagovalec se bosta za nagrado eno leto vozila z renaultoma capturjema. Predstavnik uvoznika Adem Dizdarević je povedal, da so se za sodelovanje na tekmovanju odločili, ker lahko na ta način ozaveščajo ljudi o njihovih prizadevanjih za varnost v prometu. Voznikom bi radi omogočili varno in brezskrbno vožnjo, k čemur pripomorejo tudi asistenčni sistemi, ki jih ponujajo serijsko.

AMZS je najboljšo mlado voznico in najboljšega mladega voznika prvič izbral že leta 1993, potem pa so po daljšem premoru tekmovanje obudili leta 2017. Z njim želijo o varni vožnji in varnem vključevanju v promet ozaveščati mlade, ki zaradi manj izkušenj spadajo med bolj tvegane udeležence prometa, po drugi strani pa so pogosto neupravičeno stigmatizirani kot nevarni vozniki. Pri AMZS in drugih ustanovah namreč že vrsto let ugotavljajo, da to ne drži in da so mladi pogosto celo bolj vestni vozniki od bolj izkušenih starejših voznikov.

Dizdarević meni, da se to sklada s podobo njihove znamke, zato so tudi mladim, ki še nimajo veliko izkušenj v vožnji, omogočili, da se učijo na njihovih avtomobilih in spoznajo prednosti varnostnih sistemov.

Pravi tudi, da je glavna nagrada renault captur dimenzijsko ustrezen za mlade voznike, ker ni prevelik. Ker je višji in se sedi više, je tudi preglednost dobra, kar je tudi pomembno za varno vožnjo.

Najboljša in najboljši za volanom 2025 | Avtor: AMZS/Goran Krošelj AMZS/Goran Krošelj

Zmagovalca bosta Slovenijo zastopala tudi na FIA evropskem tekmovanju za najboljšega mladega voznika, ki bo oktobra v Sarajevu v Bosni in Hercegovini. Postala sta tudi AMZS ambasadorja varne vožnje in se tako na tem položaju pridružila zmagovalcem tekmovanj iz preteklih let.

Moraš predvsem uživati!

In kaj sta povedala ob svojem dosežku? Ajda Osolnik pravi, da je bila nad zmago zelo presenečena. Dodala je, da je njen cilj bil, da osvoji nove pnevmatike, zdaj pa je dobila kar cel avtomobil. Na vprašanje, kaj je treba storiti, da zmagaš, je odgovorila, da moraš predvsem uživati. Na tekmovanju se je zelo zabavala, tudi izkušnje so bile dobre, saj so morali na vajah početi stvari, ki jih sicer le redkokdaj.

Najboljša in najboljši za volanom 2025 | Avtor: AMZS/Goran Krošelj AMZS/Goran Krošelj

Tudi Tim Rozman je s tekmovanja odnesel dobre vtise, Pravi, da je bilo vzdušje na tekmovanju imenitno, da so si nabirali znanje in tudi nagrade so bile imenitne. Dodaja, da so med seboj tekmovali najboljši vozniki, zato so morali pokazati veliko znanja. Največji izziv so bile tehnične vaje v zvezi z obvladovanjem vozila. To so stvari, s katerimi se na cesti redko srečaš, in dobro je, da ji včasih potreniraš.

Po mnenju smo povprašali tudi bivše zmagovalce tekmovanja. Lanska zmagovalka Urša Brumen meni, da so se letošnji tekmovalci potrudili po svojih najboljših močeh. Vaje so bile podobne, kot so jih imeli lani in gotovo so se vsi "imeli fajn".

Matic Tovornik, ki je zmagal na tekmovanju leta 2023, je letos pomagal tudi pri organizaciji tekmovanja. Kar se tiče spretnostnih voženj, je bilo po njegovem znanje letošnjih tekmovalcev večinoma povprečno, izstopali so morda le štirje. Opazil je, da so imeli vsi tekmovalci težave s "sekanjem ovinka". Kljub temu, da so jih ob ogledu proge izrecno opozorili na to, so pod pritiskom vsi naredili isto napako.

Najboljša in najboljši za volanom 2025 | Avtor: AMZS/Goran Krošelj AMZS/Goran Krošelj

Mladi poznajo asistenčne sisteme

Inštruktor varne vožnje Mitja Jeseničnik je sodeloval pri vožnjah v realnih pogojih na okoliških cestah. Pravi, da so se tekmovalci izkazali presenetljivo dobro in tudi hujših prometnih prekrškov niso storili. Veliko so tudi izkoriščali prednosti asistenčnih sistemov, kar je dobro. Poleg tega je opazil, da mladi imajo znanje, so previdni ter stvari jemljejo resno.

Kljub temu med rednimi treningi ugotavlja, da mladi treninge varne vožnje vzamejo bolj za zabavo in ne kot izziv. Starejši vozniki pa dejansko pridejo nadgradit svoje znanje in preskusit svoje sposobnosti, da vedo, kako ravnati naprej.

Starejši se bolj zavedajo posledic, ko gre kaj narobe, in so bolj previdni. To velja tudi na cesti. Cesta je tudi v blažjih situacijah, kot jih simulirajo na poligonu, lahko bolj zahtevna. Mogoče je to tisto, kar mladim manjka, dodaja Jeseničnik, vendar meni, da so stvari vseeno pozitivne. Veliko je tistih, ki k njim pridejo z zadržki in strahom ter definitivno nadgradijo svoje znanje.

Najboljša in najboljši za volanom 2025 | Avtor: AMZS/Goran Krošelj AMZS/Goran Krošelj

Tudi inštruktor varne vožnje Damijan Kreže opaža, da so bili tekmovalci zelo zainteresirani za vaje. Dodaja, da veliko delajo z mladimi, ki zato nevarne situacije velikokrat preskusijo tudi na poligonu. Do starejših voznikov pa redko pridejo informacije, da lahko pridejo v center varne vožnje preskusit svoje vozniško znanje. Mogoče bi jih zato morali posebej nagovoriti. Tečajniki jim velikokrat povejo, da bi morali biti takšni treningi periodični, a vemo, da brez prisile ne gre in k njim pridejo le tisti vozniki, ki to res želijo.

Med napakami, ki jih vozniki pogosto delamo v prometu, izpostavlja predvsem prekratko varnostno razdaljo. Tudi tečajnikom, ki so njene nevarnosti preskusili na poligonu, pove, da se bodo že od njih verjetno odpeljali s prekratko razdaljo. Vseeno pa jim to ostane v spominu.

Med pomembnimi stvarmi je tudi zavedanje tega, kar se dogaja na cestah. Kot primer izpostavi splavanje, ki ga bolje poznamo po izrazu akvaplaning. Zavedati bi se morali, kaj se tedaj dogaja z avtomobilom, kako pomembne so dobre gume, kako se moramo odzvati na situacijo ...

dezurni@styria-media.si

Najboljša in najboljši za volanom 2025 | Avtor: AMZS/Goran Krošelj AMZS/Goran Krošelj

Najboljša in najboljši za volanom 2025 | Avtor: AMZS/Goran Krošelj AMZS/Goran Krošelj

Komentarjev 1
  • Angelauy_3339 17:09 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲