Avto
105 ogledov

Aplikacija mercedesa E označila za 100-odstotnega

Mercedes-benz razred E
1/41
Saša Despot
Mercedes-benz razreda E je v tem hipu vrhunec tistega, kar je moč pri avtu izpod stotih tisočakov pričakovati glede udobja in varnosti. Še aplikacija slovenske zavarovalnice je bila navdušena nad njegovimi lastnostmi.

Mercedes-benz razred E je avto uspešnih menedžerjev in vodij. Je vozilo, ki izraža prestiž in naprednost, ob njem pa se je znova vrnil tudi nekdaj zbledeli znamkin moto: “Najboljše ali pa nič”. Nekateri razlogi so očitni, drugi pridejo na plano šele med vožnjo.

Testni E 220d je stal le nekaj evrov pod 77 tisočaki, tretjino njegove cene pa je navrgla različna dodatna oprema. To ni nič nenavadnega za premium znamke, tudi na Mercedesovo posebnost, da je potrebno doplačati za normalno velik rezervoar (66 litrov, 56 evrov) sem se pač moral doslej že navaditi. Je pa prav dodatna oprema tista, ki takšnega mercedesa dvigne nad običajna prevozna sredstva in ga prelevi v nekaj ekskluzivnega, v marsičem intimnega. Predobrega, da bi varčeval na malenkostih, najsi gre za skupaj prek pet tisočakov vreden AMG izgled zunanjosti in notranjosti, vrhunske LED žaromete (2.284 evrov), mehkobno air body podvozje (2.128 evrov), najboljši parkirni asistent ta hip na svetu z štirimi kamerami vred (1.568 evrov), popolnoma digitalizirana armaturna plošča (952 evrov) …  

Prav zares, edini, ki je pri tem avtu zadolžen za varčevanje, je odlični dvolitrski novinec pod pokrovom.

Mercedes-benz razred E | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Morda eden najbolj očitnih primerov Mercedesove dominance nad tekmeci je E-jev celostni pristop do udobja in varnosti, katerega krona je paket z asistentom za vožnjo DRIVE PILOT. Za volanom še vedno polno odgovornost nosi voznik, a verjetno se še v nobenem avtu nisem počutil tako sproščenega in uživaško brezdelnega.

Polavtonomna vožnja na podlagi številnih senzorjev, kamer in radarjev resnično deluje, avto je sposoben brez posebnega naprezanja in sodelovanja voznika pobirati kilometre in kilometre avtocestne ravnine ali slediti najgostejši jutranji konici, do določene mere je tudi sposoben sprejeti slovensko protipravno prakso, da na številnih odsekih manjkajo robne črte, čeprav bi jih moral upravljavec narisati.

Prilagajanje drugim vozilom je brez cukanja, E ima odgovore na številne scenarije, hkrati pa vseeno budno spremlja, kaj počne voznik in ga po potrebi vsake toliko pocuka za rokav v obliki opozorila. Je tudi eden prvih avtov, ki se samodejno prilagajajo trenutno veljavni hitrostni omejitvi. To pomeni, da avto samodejno zniža hitrost, če njegova kamera zazna znak za omejitev ali je ta vpisana v navigacijski karti, ter pospeši, ko je omejitve konec.

Drajv in mercedes-benz E | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Pa sem naredil test. Med Ljubljano in Kranjem sem opravil vožnjo v popoldanski konici, pri čemer sem se v celoti posluževal polsamodejne vožnje. Poleg pa sem imel na mobilniku prižgano aplikacijo Drive Zavarovalnice Triglav, ki na podlagi metričnih podatkov iz GPS signala in žiroskopa ocenjuje varnost voznika (hitrost na določenem odseku, pojemki …). Ko sem po slabih 30 kilometrih prispel na cilj, je sicer zelo pedantna aplikacija “mojo” vožnjo ocenila z rezultatom 100 odstotkov. Vrhunska potrditev.

Končno motor, kot si ga mercedes zasluži

E pa zna navdušiti tudi na drugih področjih. Novi motor v različici 220d je zelo dober korak naprej od upehanega 2,1-litrskega predhodnika. Novinec je občutno mirnejši in tišji v prostem teku. Morda imajo pri BMW še bolj uglajenega, a Mercedesov stroj je bolj varčen, saj mi je pri običajni vožnji merilnik porabe kazal vrednost le okoli šestih litrov, kar je za poslovno limuzino dolžine skoraj 4,9 metra odlično. Motor je tudi zgledno prožen in lepo potegne med avtocestnimi skoki, tako da bi moral zadovoljiti vse tiste, ki prestiža avta ne cenijo glede na kubične centimetre prostornine in desetinke pospeška. Pa še davčno znatno cenejši je.

Ne le lep, tudi zgledno uporaben je tale novi E. V prtljažniku se za elektrificiranimi vrati skriva 540-litrski prtljažnik, ki je skupaj s tistim iz jaguarja XF največji v konkurenci. A je bolj kot počitniški namenjen poslovni prtljagi. Odprtina je namreč dokaj ozka, zato vanj ne bodo šli preveliki predmeti. Na zadnji klopi je veliko poslovnega udobja za ramena in kolena, na žalost pa ne tudi za stopala. Tudi 1,5-litrske plastenke so očitno preveč profane za takšen avto, saj ni držala, ki bi jih sprejelo.

Mercedes-benz razred E | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Nastavljivo vzmetenje in različni programi delovanja podvozja in pogona dajejo vtis, da E v sebi skriva zelo različne karakterje. Delno se ta pričakovanja uresničijo, predvsem v “mirnejših” programih je vtis pobiranja grbin izreden, medtem ko programa “sport” in “sport+” skrbita za trenutke, ko šofer potrebuje dozo testosterona. A pri tem gre mercedesu za odtenek slabše kot konkurentom, saj trši blažilniki resda ukrotijo nagibanje, a avto v vlogi športnika ne deluje naravno lahkotno, tudi volanski mehanizem preveč umetno otrdi.

Mercedes-benz razred E 220d

Motor:1.950 ccm, 143 kW (194 KM), 400 Nm od 1.600 vrt./min


Poraba na testu:6,1 litra, 102 g CO2


Zmogljivosti:240 km/h, 7,3 sek 0-100 km/h


Cena:49.590 € / 76.985 € (testni)

AvtoTest


Naprednost, udobje, varnost, motor.


Slabši pogled mimo A stebrička, ozka odprtina prtljažnika.

Udobje.

Udobje je pri mercedesu E težko ali kar nemogoče prekositi. Vrhunska obdelava in kvalitetni, nikakor pa ne načičkani materiali gredo z roko v roki, seznam doplačil pa je neskončen: koncertni zvok Burmester, triconsko nastavljanje osvetlitve notranjosti, zelo udobni sedeži …

Vožnja je izredno tiha, takšna kot jo pričakujemo od zvezde.

Eno redkih kritik si prisluži nizek A stebriček, ki nadpovprečno moti pregled v križiščih.

 
Pogon.

K že povedanemu o kakovosti pogona in podvozja velja omeniti še devetstopenjski menjalnik. Gre za hišno delo Mercedesovih inženirjev in v E-ju deluje bolje kot v katerem koli mercedesu z avtomatskim menjalnikom doslej. Prehodi so nežni in pravočasni, željo po udejstvovanju voznika pa rad upošteva in prav tako brez odlašanj, po katerih so bili znani predhodniki, spet preklopi v avtomatski režim.

Razred E je resda na voljo tudi v šibkejši motorni izpeljanki 200 d, a je 110 kilovatov resnično premalo za takšen avto. 

 
Konkurenti.

Glavna tekmeca sta znana. Audi A6 pa ob vsemu, kar zna in kot deluje E, deluje kar nekoliko zastarelo in bo potrebno na zares konkurenčen odgovor počakati do naslednje generacije.

BMW serije 5 je popolnoma nov in tehnološko zelo napreden in obljublja še izboljšano dinamiko, za našo oceno pa bo potrebno počakati na prvo vožnjo in test.

Ne gre pozabiti na zelo dinamičnega in atraktivnega jaguarja XF ali hibridnega lexusa GS. Po filozofiji morda še najresnejši tekmec mercedesa ta hip pa je udobni in varni volvo S90. 

 
Vrednost.

Začetna cena za mercedes-benz E 220 d se prične pri 49.590 evrih in že vključuje avtomatski menjalnik. Vse ostalo pa je bolj ali manj stvar doplačil. Je končna cena testnega avta 76.985 veliko? Glede na novo stopnjo udobja in zaupanja v avto, ki pride serijsko zraven, menim da ne. E je navsezadnje lahko tudi povsem dovolj prestižen in slovenskim cestam bolj primeren nadomestek, če ga postavimo ob bok večjega razreda S.

“Najboljše ali nič” pomeni tudi to, da si mora kupec najprej ogovoriti na naslednje vprašanje: all si ga lahko privošči, ali pa naj raje zavije v salon velikoserijskega proizvajalca.

 
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.