Avto
3501 ogledov

Audi skupaj s tovarno ugaša tudi svojega pionirja med modeli

Audi tovarna Profimedia
Audi je po mesecih agonije in neuspešnega iskanja kupcev sklenil dokončno zapreti vrata svoje tovarne v belgijskem Bruslju. S tem se vsaj za zdaj zaključuje tudi zgodba z modelom Q8 e-tron, s katerim je znamka vstopila v svet električnih vozil.

Pri Audiju so potrdili najbolj črne napovedi glede svoje tovarne v Bruslju, ki ima svoje korenine v daljnem letu 1949. Prihodnje leto bo dokončno zaklenila svoja vrata, saj kljub intenzivnim naporom po reorganizaciji in nato prodaje obrata vodstvo Audija pri tem ni bilo uspešno. Nekaj časa se je kot kupca omenjalo izdelovalca prestižnih avtov Nio, a so Kitajci zanikali zanimanje. 

"To je bila ena najtežjih odločitev v moji karieri," je glede zaprtja tovarne po poročanju Reutersa izjavil Gerd Walker, član uprave in vodja proizvodnje pri nemškem premijskem proizvajalcu. 

Audi tovarna | Avtor: Profimedia Profimedia

(Q8) e-tron je bil pionir nove dobe z mešanim uspehom

Konec moderne tovarne v Bruslju pa je neizbežno prinesla še en zaključek, saj bodo 28. februarja 2025 izdelali poslednji primerek audija Q8 e-tron.

Gre za prestižnega električnega suva, ki se je ob premieri 2018 imenoval samo e-tron. Bil je paradni konj Audija, prvi namenski električni model znamke, ki je kar pokal od različne napredne tehnologije. Z njim so imeli ambiciozne cilje.

Leto kasneje se mu je pridružile še bolj kupejevsko oblikovana različica. Leta 2022 so oba modela nekoliko prenovili, od takrat sta imela tudi novo ime Q8 e-tron, kar je sicer povzročilo nekaj zmede glede na to, da obstajata tudi termično gnana modela Q8 in Q8 coupe.

V letu 2023 je Audi prodal še slabih 50 tisoč primerkov enega in drugega električnega modela, medtem ko je imel bruseljski obrat kapaciteto za 120.000 vozil. Za izdelavo električnih vozil so ga močno posodobili in naj bi bila sploh ena prvih ogljično nevtralnih avtomobilskih tovarn na svetu.

Sindikati so ogročeni, a Audijeve težave so le del širše problematike, ki obkroža matični koncern Volkswagen.

Komentarjev 3
  • Avatar Garancija
    Garancija 10:29 18.december 2024.

    Smešno mi je ko vsi mediji natepavajo relamo za el.avtomobile,nemci pa zapirajo proizvodnjo.Če narod ne mara teh avtov,jih pač ne mara

  • rd2dmk2 09:46 18.december 2024.

    ja no tupi birokrati iz EU, namesto da dajete subvencije ukrajini in blokirate rusijopodarite europejcem 100k teh audijev. naredite loterijo pa delite. mimgrede, če ne bi bilo sankcioj proti rusiji, bi jih kamot tja izvozil kakih 100k.

  • Toma 07:10 18.december 2024.

    Propala firma!