V avtomobilskih motorjih in njihovih komponentah se lahko sčasoma tvorijo obloge iz ogljika, ki jih ustvarijo ostanki nezgorelega goriva in motornega olja. Ko so bili bencinski motorji še opremljeni z uplinjači, so mnogi vozniki verjeli, da lahko s hitro vožnjo, med katero so motor zadrževali na visokih vrtljajih, dosežejo, da obloge zgorijo in tako očistijo motor.
To je morda delovalo na starih motorjih z uplinjači, ki niso zelo natančno dozirali goriva, kar je povzročilo nabiranje oblog na batih in ventilih. Danes je drugače. Sodobni motorji namreč ne potrebujejo takšnih metod, saj kompleksni sistemi za upravljanje neprestano spremljajo mešanje goriva in zraka in ga prilagajajo trenutnim potrebam. S tem se omeji tudi tvorba oblog.
Pri reviji Engineering Explained pojasnjujejo, da lahko ogljikove obloge zgorijo šele pri temperaturah nad 325 stopinjami Celzija, temperature na površini bata pa se denimo pretežno gibljejo med 275 in 300 stopinjami Celzija. Učinkovitost postopka je torej odvisna od tega, kako visoko se dvigne temperatura v motorju.
Strokovnjaki opozarjajo, da se sodobni motorji soočajo z drugačno težavo, nabiranje ogljikovih oblog na sesalnih ventilih. To velja predvsem za avtomobile z neposrednim vbrizgom goriva. Sesalnih ventilov z agresivno vožnjo ne bomo mogli očistiti. Rešitev pa je, da se držimo servisnih intervalov in uporabljamo kakovostna goriva.
Vprašanje je tudi, če lahko z "italijanskim tuningom" škodujemo motorju? Sodobni avtomobili so opremljeni z vrsto varoval pred preveč zagrizenimi vozniki. Takšen je denimo omejevalnik vrtljajev, ki prepreči vrtenje motorja v previsoke vrtljaje. A tudi vožnja pri dopuščenih zelo visokih legalnih vrtljajih je lahko za motor velikanska obremenitev. Nekateri strokovnjaki opozarjajo, da lahko z dolgo vožnjo z visokimi vrtljaji celo povečamo tvorbo oblog.
"Italijanski tuning" torej ne bo pripomogel k čiščenju motorja, kar pa ne pomeni za dolge vožnje. Na njih se je dobro občasno odpraviti predvsem v primeru, ko se z avtomobilom večinoma vozimo na kratke razdalje. S tem namreč motorju omogočimo, da se segreje na delovno temperaturo, da iz njega odstrani vlaga, ki se je nabrala v notranjosti, in da se olje spet razporedi po komponentah.