V vročem delu leta odpove največ akumulatorjev, pa čeprav večina ljudi nedelovanje tega vitalnega dela avta še vedno povezuje z zimo in mrazom. Res je, nizke temperature blokirajo kemične reakcije znotraj akumulatorja, zato ne more zagnati motorja, hkrati imamo pozimi ob startu nanj priključenih več velikih porabnikov, olje v motorju pa je gostejše in nudi več odpora.
A pravzaprav so se zimske težave vaše baterije začele že prejšnje poletje, ko je zaradi visokih temperatur prišlo do trajnih poškodb njene notranjosti, to pa je vplivalo na zmanjšanje zmogljivosti. Sončna pripeka dviga temperaturo pod motornim pokrovom. Ta vročina povzroča počasno izhlapevanje elektrolita v akumulatorju.
Ključ do mirnega poletja: redno preverjanje in prava izbira
Povprečen rok trajanja akumulatorja je po podatkih organizacije AAA tri do pet let. Redni pregled njegovega stanja po drugem ali tretjem letu starosti je ključnega pomena, da poleti ne bo prišlo do neljubega presenečenja. Pregled akumulatorja bi morali opraviti med vsakokratnim rednim servisom, pa tudi pred vsakim daljšim potovanjem. Mehanik ob tem preveri napetost in stanje obeh terminalov.
V primeru odstopanj, ki kažejo na izrabo, je čas, da nabavite novega, seveda takšnega, kot ga predvideva proizvajalec vozila. Še posebej je treba biti glede ustrezne izbire pozoren pri novejših avtih, ki imajo stop-start sistem. Če boste z menjavo odlašali, tvegate veliko slabe volje in morebitne dodatne stroške.
Pri montaži je zelo pomembno, da je akumulator trdno vpet v ležišče. Vibracije namreč skrajšujejo njegovo življenjsko dobo.
Ko nivo tekočine preveč pade, notranje sestavne plošče niso več ustrezno zaščitene in pride do usodnih sprememb, zaradi katerih niso več sposobne proizvajati tako visoke napetosti, pojasnjujejo pri britanski organizaciji za pomoč voznikom RAC. Akumulatorju se zato hitro skrajša življenjska doba, v nekem trenutku pa morda sploh ne more več zagnati motorja. To se zelo pogosto zgodi že sredi vročega poletja, na dopustu nekje na jugu. Do odpovedi lahko pride nenadno, brez vsakega opozorila. Takrat govorimo o "akumulatorski kapi".
Še en nasvet neodvisne potrošniške organizacije Consumer Reports na podlagi intenzivnih laboratorijskih testov 150 različnih akumulatorjev. Akumulatorje so 15 tednov neprestano polnili in praznili pri temperaruri več kot 70 stopinj Celzija. Rezultati so dokazali, da so akumulatorji, ki so izdelani s sodobnejšo (in nekoliko dražjo) tehnologijo "suhega" polnila AGM, bolj odporni na vročino, s tem pa imajo tudi daljšo življenjsko dobo.
Največ akumulatorjev dejansko odpove poleti in statistike jasno kažejo tudi, da jih morajo lastniki, ki živijo v toplejših območjih, menjati pogosteje od drugih. Vzdrževanje modernih akumulatorjev v smislu dolivanja tekočine ni mogoče, saj so skoraj vsi povsem zaprte narave. Obstaja sicer način obnove poškodovanih plošč v akumulatorju s posebnim postopkom električnega polnjenja, ki pa ima lahko druge stranske posledice, predvsem pa potrebujete ustrezno zmogljiv polnilec in znanje.
Začnite pri oznaki
Težave z akumulatorjem lahko pričakujete kadarkoli po treh letih od njegove izdelave. Kdaj je bil izdelan, preverite po kodi, ki jo ima na vrhu ali boku. Proizvajalci uporabljajo dva načina, numeričnega ali kombiniranega. Oznaka "10-8" pomeni, da je bil izdelan oktobra leta 2018. Isto pa pomeni tudi oznaka "K-8", črka predstavlja mesec: "A" je januar, "B" je februar ... Črka "I" je izzvzeta, po "H" sledi "J"!
Prva vgradnja je ponavadi deset let, potem pa bilo kakšna baterija crkne po 4 do 5 let kar je čisti nateg.
Eden najpogostejših vzrokov, da vas bo avtomobil poleti pustil na cedilu je,da ga niste natankali
Št. 1 je: stari BosancMotorWagen. Na AC smrtno nevarna zadeva!