Vročina zelo obremenilno deluje na voznike, še posebej, ko se na začetku vožnje usedemo v razbeljen avto.
V parkiranem avtu lahko temperatura naraste na za telo zelo obremenilne temperature. Razlika med zunanjo in notranjo temperaturo je že po eni uri lahko tudi več kot 25 stopinj Celzija. Nikoli ne vozite dehidrirani, saj je to zelo nevarno! V avtu morate še posebej poskrbeti za redno uživanje pijač, ki odžejajo.
Nikar ne puščajte v avtu na vročini otrok ali živali, niti za "minutko" ne!
Kaj ne bo pomagalo? Če boste parkiran avto puščali s priprtimi stekli.
Številni vozniki upajo, da bodo notranjost avta med poletno pripeko ohranjali hladnejšo, če bodo okna na vratih pustili nekaj centimetrov odprta. S tem naj bi omogočili pretok oziroma mešanje vročega zraka iz potniške kabine z ambientalnim.
Vendar ta ukrep nima praktično nobene koristi, je dokazala ameriška znanstvena študija. Čeprav se sprva hitreje segreva notranjost v avtu z zaprtimi stekli, pa se že po okoli 50 minutah temperatura v notranjosti avta praktično izenači ne glede na to, ali ste pustili stekla zaprta ali odprta.
Kaj bo pomagalo? Če boste mahali z vrati in pritisnili tipko.
Zimzelen nasvet je, da skušajte avto parkirati v senci. Ker te ni nikoli dovolj za vse, imejte v vročih dneh vsaj armaturno ploščo oziroma vetrobransko steklo prekrito, saj bo to bistveno zmanjšalo efekt žarilnega telesa, ki med vožnjo oddaja vročino.
Preden speljete, si vzemite minutko, da dobro prezračite avto, saj bo to zelo pomagalo tudi pri učinkovitosti klime. Zelo pomaga hitri trik, da na eni strani odprete stekla, nato pa na drugi nekajkrat zamahnete z vrati, s čimer ustvarjate nadtlak in podtlak za hitro izmenjavo zraka v avtu.
Zelo zapostavljena tipka v avtu je tista za vklop recirkulacije zraka, čeprav je njena uporabnost zelo široka. Tudi poleti. Če vklopimo recirkulacijo, povzročimo, da kompresor klime hladi le še že pred tem hlajeni zrak iz notranjosti avtomobila in ne zunanjega vročega. Ker bo temperatura zraka, ki gre mimo izparjevalnika, nižja, bo kompresor klime za delovanje potreboval precej manj energije, notranjost pa se bo hitreje ohlajala.
dezurni@zurnal24.si
Se ne strinjam. Termometer je verjetno bolj natančna zadeva kot "občutek". Z odprtimi šipami bi pomagalo edin ov primeru če bi delal nadtlak.
Se strinjam. Ta je malo mimo. Če okna zapreš ustvariš toplo gredo. Temperatura v avtu lahko doseže 60 °C. Če okna pripreš pa dosežeš delno mešanje zunanjega in notranjega zraka. Temperatura v vozilu bo sicer višja kot zunaj, zagotovo pa… ...prikaži več ne 60°C kot v primeru zaprtih oken.
Mislim pa da je to zmotno, da ne pripomore, da če so šipi na obeh straneh spuščeni za dva ali tri cm ne pripomorejo k manj vroči notranjosti avtomobila. Jaz to naredim, pa ne na javnem parkirišču ampak na domačem… ...prikaži več in imam občutek, da je v avtu manj vroče kot pa sicer.