Temperature nad 30 stopinj Celzija so zajele Slovenijo. Vročina bo prihodnje dni še večja. Klimatska naprava v naših avtomobilih bo imela veliko dela. Pri uporabi pa pogosto delamo tudi napake.
Vročina zelo obremenilno deluje na voznike, še posebej, ko se na začetku vožnje usedemo v razbeljen avto. V parkiranem avtu lahko temperatura naraste na za telo zelo obremenilne stopinje Celzija. Razlika med zunanjo in notranjo temperaturo je že po eni uri lahko tudi več kot 25 stopinj Celzija. Nikoli ne vozite dehidrirani, saj je to zelo nevarno! V avtu morate še posebej poskrbeti za redno uživanje pijač, ki odžejajo. Nikar ne puščajte v avtu na vročini otrok ali živali, niti za "minutko" ne!
Ena od napak številnih voznikov je, da parkiran avto puščajo s priprtimi stekli. Številni vozniki upajo, da bodo notranjost avta med poletno pripeko ohranjali hladnejšo, če bodo okna na vratih pustili nekaj centimetrov odprta. S tem naj bi omogočili pretok oziroma mešanje vročega zraka iz potniške kabine z ambientalnim.
Vendar ta ukrep nima praktično nobene koristi, je dokazala ameriška znanstvena študija. Čeprav se sprva hitreje segreva notranjost v avtu z zaprtimi stekli, pa se že po okoli 50 minutah temperatura v notranjosti avta praktično izenači ne glede na to, ali ste pustili stekla zaprta ali odprta.
Kaj bo pomagalo?
Zimzelen nasvet je, da skušajte avto parkirati v senci. Ker te ni nikoli dovolj za vse, imejte v vročih dneh vsaj armaturno ploščo oziroma vetrobransko steklo prekrito, saj bo to bistveno zmanjšalo efekt žarilnega telesa, ki med vožnjo oddaja vročino. Preden speljete, si vzemite minutko, da dobro prezračite avto, saj bo to zelo pomagalo tudi pri učinkovitosti klime. Zelo pomaga hitri trik, da na eni strani odprete stekla, nato pa na drugi nekajkrat zamahnete z vrati, s čimer ustvarjate nadtlak in podtlak za hitro izmenjavo zraka v avtu.
Zelo zapostavljena tipka v avtu je tista za vklop recirkulacije zraka, čeprav je njena uporabnost zelo široka. Tudi poleti. Če vklopimo recirkulacijo, povzročimo, da kompresor klime hladi le še že pred tem hlajeni zrak iz notranjosti avtomobila in ne zunanjega vročega. Ker bo temperatura zraka, ki gre mimo izparjevalnika, nižja, bo kompresor klime za delovanje potreboval precej manj energije, notranjost pa se bo hitreje ohlajala.
same stare zlajnane fore ... tabolsh je pa navadn shibedach na streh & brisache na zi`ch avta al pa clo navadn bicikl k na kolo za zdravo telo she kr zlo drzhi 💪
Zelo zapostavljena tipka v avtu je tista za vklop recirkulacije zraka, čeprav je njena uporabnost zelo široka. Tudi poleti. Če vklopimo recirkulacijo, povzročimo, da kompresor klime hladi le še že pred tem hlajeni zrak iz notranjosti avtomobila in ne zunanjega… ...prikaži več Ker bo temperatura zraka, ki gre mimo izparjevalnika, nižja, bo kompresor klime za delovanje potreboval precej manj energije, notranjost pa se bo hitreje ohlajala. Drži le nato morate misliti,da v notranjem kroženju ni svežega zraka
Kaj bi mi brez vas?