Tišina je blagodejna za naše duhovno in telesno zdravje, vendar jo boste ob prometnicah zelo težko našli, saj so te pogosto izpostavljene zelo agresivnim ravnem hrupa. Avtomobili ga že v osnovi povzročajo veliko več, kot pa bi bilo priporočljivo.
Posebno težavo predstavlja tudi dejstvo, da proizvajalci športnih, in ne le športnih avtomobilov, izpušne sisteme nastavijo na glasno rohnenje s frekvencami, ki nam pretresejo živce. Poleg tega je na trgu na voljo tudi veliko kompletov za nadgradnjo, ki zvok okrepijo s pomočjo različnih ventilov in resonatorjev ter celo zvočnikov, ki simulirajo »športni« zvok avtomobila. Te pogosto vgradijo kar garažni mojstri sami, ki se požvižgajo tudi na s predpisi določene mejne vrednosti in hrup izpuha nastavijo celo na 100 decibelov in več.
Hrupen avtomobil je všeč le vozniku
Bolj kot je avtomobil glasen, ljubši nam torej je? Kot avtomobilisti morda krajši čas ali med vožnjo v hrupu motorja morda zares radi uživamo, za prebivalce ob cestah pa je ta zgolj nadloga, ki jim počasi najeda duševno in telesno zdravje. Statistike Evropske unije pravijo, da je več kot 44 odstotkov prebivalcev Evrope izpostavljenih previsokim ravnem hrupa zaradi prometa, ki lahko ogrozijo njihovo zdravje. Hrup, ki ga povzroča promet, je tudi ena največjih okoljskih težav v Evropski uniji.
Že pri 40 decibelih lahko doživimo zmanjšanje sposobnosti koncentracije in motnje pri učenju. 55 decibelov je razumna najvišja meja za nočni, 65 decibelov pa za dnevni hrup. Od 85 decibelov naprej je na delovnem mestu treba nositi glušnike, že kratka izpostavljenost hrupu nad 125 decibeli pa lahko povzroči resne poškodbe sluha.
Hrup, ki ga lahko tvori avtomobil, je zato čedalje bolj omejen z zakonom. Prve predpise o ravni hrupa, ki ga lahko povzroča novi avtomobil, je Evropska komisija sprejela 1. Julija 2016, trenutno pa od 1. Julija 2020 velja druga faza, ki določa, da lahko nova vozila za registracijo povzročajo hrup v višini 70 do 74 decibelov, seveda odvisno od kategorije, v katero spadajo. Tretja faza, ki bo zahteve še zaostrila, je načrtovana za 1. Julij 2024, ko bodo lahko vsi potniški avtomobili z razmerjem do 120 kilovatov na tono mase, razvijali največ 68 decibelov. Nove avtomobile bo po uveljavitvi novega standarda sicer še mogoče registrirati v skladu s prejšnjim.
Radar za hrup
Velja tudi, da so zgoraj omenjeni predpisi idealno stanje, ki ga določajo bruseljski birokrati, v resnici pa je malce drugače. Hrup se namreč meri po specifičnih tehničnih merilih, ki ne upoštevajo naknadnih nadgradenj izpušnega sistema ali ojačevalnikov zvoka. Med meritvami hrupa so izključeni tudi vsakršni pripomočki za »tuning« zvoka, kar pomeni,da vsi avtomobili lahko načeloma prestanejo tudi najbolj stroga preverjanja hrupa, na cesti pa si zvočno kuliso lahko vsakdo prilagodi svojim željam. Proizvajalci se ob tem denimo izgovarjajo, da so določene nastavitve namenjene le dirkališčem, kjer veljajo drugačni predpisi, krivdo za hrup pa zvalijo na voznika.
Vendar tudi zakonodajalci ne počivajo, saj so marsikje prepovedali uporabo generatorjev zvoka. V Franciji, Nemčiji, Veliki Britaniji in Švici so z letom 2016 začeli uporabljati tudi tako imenovane zvočne radarje, usmerjene mikrofone, ki merijo hrup avtomobila. Če ta presega dovoljene meje, ga, tako kot pri običajnem radarju, posname kamera. Če avtomobil preseže dovoljene vrednosti, je voznik kaznovan na podoben način, kot če bi prekoračil omejitev hitrosti. Če pa policisti med kontrolo na vozilu odkrijejo nezakonito zvočno napravo, ga lahko celo izločijo iz prometa.
a to v Sloveniji velja??
Mene zakoni ne zanimajo preveliko basanje žepov z denarjem (politika in policija in it'd. Moral bi pustiti db glasnost pri 80db in uveljaviti hibride oz plugin hibride ki uporabljajo za gorivo vodik.
največ decibelov da janšev twiter ....