Zato je pomembno tudi izobraževanje avto kozmetikov, ki lahko močno vplivajo na videz in trajnost avtomobila.
Ker vsako sredstvo za kozmetično vzdrževanje ni enako primerno za vsa vozila, vse površine in vse materiale, so pri podjetju JUVI Domžale v svojih prostorih v IOC Indulpati v Radomljah pri Domžalah odprli KCX izobraževalni center za področje kozmetične priprave vozil.
Center so uredili po licenci nemškega proizvajalca polirnih izdelkov in detergentov Koch-Chemie, proizvajalca izdelkov blagovne znamke KCX, in v skladu z OEM merili proizvajalcev vozil, kakršni so Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Audi in drugi. V njem bodo izobraževali avto kozmetike oziroma "detajlerje" za nova in rabljena vozila, ki jih danes močno primanjkuje.
Pomanjkljivo znanje
Pri podjetju ugotavljajo, da na področju avtokozmetike ne le primanjkuje izkušenih delavcev, ampak imajo ti tudi pomanjkljivo znanje. Veliko znanja namreč ti pridobijo od sodelavcev, dobaviteljev ali preko socialnih omrežij, saj v Sloveniji ni šole, ki bi učila za poklic avto kozmetika. Pri nas tudi ni pravega podjetja, ki bi kandidate ustrezno naučilo o teoretičnem poznavanju kemikalij, detergentov in kozmetične priprave vozil. Tega znanja pri zaposlitvi kandidatov podjetja niti ne pričakujejo.
Burjo smo vprašali tudi, kaj lastniki vozil narobe počnejo pri njihovem vzdrževanju. Pravi, da izstopa predvsem nepravilna uporaba kemikalij. Častniki denimo trdovratno umazanijo z avtomobilske karoserije pogosto odstranjujejo z gospodinjskimi čistili, ki niso primerna za avtomobilski lak. V tem primeru zelo hitro nastanejo kemične poškodbe, ki jih lahko sanira le nekdo, ki se spozna na zadevo.
To praznino bodo zapolnili s tečajem, na katerem bodo kandidati spoznali vse novosti na področju kozmetičnega vzdrževanja vozil, ki se v zadnjem času bliskovito spreminja. Na tečaju bodo sicer najprej obdelali teoretične vsebine o površinah vozil, varnosti uporabljenih kemikalij, zaščitnih pripomočkih, PH vrednostih detergentov, kakšne so razlike med penečimi in nepenečimi detergenti, kako pravilno očistiti različne tipe vozil, kako odstraniti nečistoče, kakršne so zračna rja ali smola, na novih in rabljenih vozilih ter starodobnikih itd. Učili bodo tudi, kako pravilno očistiti in pripraviti notranjost vozila ter kako sanirati vozila po različnih poškodbah in kako nanašati različne zaščite, kakršne so nano zaščita, keramična zaščita, polimeri itd.
Osebni pristop
Miha Burja, vodja izobraževanja pri podjetju JUVI, nam je pojasnil, da bodo na njihovih tečajih naenkrat izobraževali maksimalno šest tečajnikov. Po eni strani je to pomembno zato, ker so tečaji na tak način lahko dovolj individualni, da lahko vsakomur odgovorijo na čim več vprašanj in se lahko s tečajniki tudi osebno pogovorijo.
Cel proces izobraževanja bo trajal dva dni in bo vključeval teoretični del, kjer se bodo tečajniki učili o kemijskih sestavinah čistil, polirnih past, detergentov za zunanje in notranje čiščenje, varni uporabi čistil, zaščitni opremi in pripomočkih, ki so najbolj primerni ali niso, in podobnem.
Ko bodo opravili teoretični del, bodo odšli na praktično usposabljanje, ki bo potekalo na šestih uniformnih delovnih mizah, kjer bodo obdelovali identične ravne plošče. Burja je pojasnil, da bi v primeru, ko bi ta del tečaja potekal na avtomobilu, lahko prišlo do težav, saj dve površini na avtomobilu nikoli nista enako oškodovani in tudi nista enaki. Na takšen način pa so tečajnikom zagotovili identične površine, na katerih se lahko naučijo osnov svojega dela.
Ko gre za vzdrževanje notranjosti vozil, Burja svetuje, naj se posvetujemo s strokovnjaki, ki jih je danes veliko, veliko podatkov pa najdemo tudi na spletu. Nekoč so bila tudi v splošnih trgovinah naprodaj dovolj kakovostna čistila za čiščenje kabine. Tudi danes jih sicer lahko najdemo, vendar pa je v poplavi ponudbe tudi veliko nekakovostnih. Če lastnik vozila ni prepričan, da je nekaj dobro za njegov avtomobil, naj se posvetuje s strokovnjakom.
Tečajniki se v tem delu tečaja čim bolj kontrolirano učijo doseči maksimalni sijaj na površini, ki jo imajo pred sabo. Površini, ki jo bodo pred tem poškodovali, bodo poskusili povrniti sijaj, kot ga zagotovijo v tovarni. Pri tem gre predvsem za avtoličarska opravila po samem lakiranju. Lak namreč ni vedno pripravljen optimalno in niti dva avtomobilska laka nista identična, zato je treba delo prilagoditi trdoti ali mehkobi laka ter se pravilno odločiti za proizvode, s katerimi bomo najbolj optimalno dosegli površino z ustreznim sijajem. Izbrati moramo torej ustrezno kombinacijo polirnih past, polirnih gobic in polirnih strojev.
Šele potem, ko se tečajniki na uniformnih površinah naučijo osnov ličanja, se lahko lotijo obdelave vnaprej pripravljenih motornih pokrovov, na katerih se učijo poliranja grb, konkavnih površin, izboklin in podobnih nepravilnosti. Naučijo se tudi, katere tehnike in pristopi so najbolj primerni in kako se lotiti nepravilnih oblik. Šele ko obvladajo te tehnike, se lahko tečajniki lotijo obdelave dejanskega avtomobila.
Pestrost materialov
Tečaj bo vključeval tudi izobraževanje o vzdrževanju in zaščiti avtomobilske notranjosti. V tem primeru je poudarek predvsem na različnih materialih, ki se danes uporabljajo pri ureditvi avtomobilskih kabin. Ti segajo od različnih vrst tkanin in usnja do trdih in mehkih plastik, steklenih in lesenih in drugih materialov.
Direktor podjetja Marjan Juhart nas je opozoril na varnostni vidik ustreznega izobraževanja avtokozmetikov. Zelo pomembno je, uporabnik ve, s čimer dela. Konec koncev delajo s kemikalijami, zato si morajo zaščititi predvsem pljuča in organizem nasploh. V nekaterih kemikalijah za nego avtomobilov so bili denimo še pred petimi leti tolueni, ki so zelo strupeni. Najdejo se lahko tudi ftalati, ki so sicer že zdavnaj prepovedani, saj poleg drugega povzročajo raka na jajčnikih in modih. Zato je pomembno, da pri delu uporabljamo dovolj kakovostne izdelke in da preverimo, kaj vsebujejo in se zaščitimo pred morebitnimi negativnimi vplivi.
Upoštevati je tudi treba, da so danes v modi tkanine iz reciklirane plastike in da usnja segajo od sintetičnih do naravnih. Za vse te materiale je treba uporabiti ustrezne snovi, ki materiale očistijo in zaščitijo, ne pa poškodujejo, zato ne smejo biti preveč agresivna ali nekompatibilna z materiali. Po drugi strani pa tudi ne smejo biti premalo agresivna, saj v tem primeru ne dosežemo učinka.
Pomemben del tečaja pa je tudi izobraževanje o zaščiti vozil, ki je v zadnjem času vse bolj pomembna. Burja pravi, da so avtomobili postali dragi, zato se vse več lastnikov odloča, da jih dodatno zaščiti. V tem primeru govorimo o sredstvih, ki segajo od klasičnih voskov, preko nano zaščitnih premazov, do keramičnih zaščit, ki so danes v razcvetu. Poleg tega govorimo o zelo pestrem razponu različnih snovi, zato je tudi tu zelo pomembno, da se avto kozmetiki poučijo o njihovih sestavah in pravilni uporabi.
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id05986653
Vsak svoje hvali vendar meni je the best avto šampon z voskom https://avtonega.eu/izdelek/avtopralnice/rocne-avtopralnice/proelite-brillant-shampoo-5l/ za predrpanje pa uporabim aktivna pena za visokotlačni čistilec NANOFactor, ker res naredi svoje delo in odstrani umazanijo in ne pušča flekov na kromu in piano površini… ...prikaži več https://avtonega.eu/izdelek/zunanje-ciscenje/predpranje/proelite-nanofactor-5l/ Hudič je ko ostanejo fleki na površinah ali če je visok PH in poškoduješ komu keramični premaz