Avto > Avto nasveti
3510 ogledov

Nov infotainment v star avto, kaj morate vedeti?

multimedijski sistem, infozabavni sistem, infotainment, avtoradio Daimler
V avtomobilih so postali že kar običajni avtoradii z razširjenimi infozabavnimi funkcijami, za katere pa je pogosto treba doplačati kar precej denarja.

Spomnimo se, da smo nekoč večino avtomobilov kupili celo brez avtoradia, ki pa je medtem postal obvezni del in se postopoma razvil v današnje infozabavne sisteme, ki ne služijo le predvajanju glasbe ampak opravljajo tudi vrsto drugih funkcij. Žal pa niso prav poceni.

multimedijski sistem, infozabavni sistem, infotainment, avtoradio | Avtor: VW VW

Kaj lahko torej stori nekdo, ki bi rad nadgradil funkcije avtomobilskega infozabavnega sistema nam je povedal Marko Jerman, vodja prodaje pri podjetju Supersound iz Ljubljane.

Kakšne možnostmi ima nekdo, ki bi rad v avtomobil naknadno vgradil avtoradio s sodobnim infozabavnim sistemom, ki ga znamka ne ponuja skupaj s svojim modelom?

V "premium" vozilih avtoradio običajno ni samo avtoradio, ampak gre za ločen sistem centralne enote in ločenega ekrana, s katerim so povezani še ostali sistemi (npr. klima, gretje sedežev, parkirni senzorji, kamera...). V tem primeru menjava radia ni možna, lahko se samo doda določene module za razširitev funkcionalnosti tovarniškega radia, s katerimi dosežemo povezavo preko bluetootha, prikaz kamere, zrcaljenje telefona in podobno.

multimedijski sistem, infozabavni sistem, infotainment, avtoradio | Avtor: Pioneer Pioneer

Ali kateri vgradni avtoradii omogočajo povezave s pametnimi telefoni, ne le bluetooth ampak tudi zrcaljenje vsebine, denimo navigacijske naprave?

Seveda, vedno več je takšnih radiev, saj ljudje ve sbolj uporabljajo telefon kot osnoven pripomoček tako za navigacijo kot tudi za predvajanje glasbe. Pioneer SPH-DA230DAB je pri nas en izmed bolj prodajanih radiev takšne vrste.

Kakšen je cenovni razpon avtoradiev z infozabavnim sistemom za naknadno vgradnjo? So cenejši od tovarniških ali morda dražji?

Cenovni razpon se giblje od 200 do približno 1.500 evrov. V vseh primerih je razmerje funkcionalnost / cena na strani radiev za naknadno vgradnjo. Radio, ki stane dobrih 300 evrov ima praktično vse funkcije, ki so možne, tovarniški radio za 700 do 800 evrov pa morda nima niti vmesnika bluetooth.

multimedijski sistem, infozabavni sistem, infotainment, avtoradio | Avtor: Jaguar Land Rover Jaguar Land Rover

Ali vgradni sistemi omogočajo enake funkcije kot tovarniški sistemi? Morda omogočajo več funkcij?

Vsekakor omogočajo več funkcij kot tovarniški sistem. Le v primerih, ko ima vozilo vso opremo, ki jo omogočajo doplačila, je funkcionalnost primerljiva z dobrim radiem za naknadno vgradnjo.

Koliko je sploh še avtomobilov, ki bi imeli klasične vdolbine za vgradnjo avtoradia? Je v večini sploh možna naknadna vgradnja?

Procentualno bi ocenil, da je v približno 80 odstotkih vozil menjava radia še vedno možna. Izjema so običajno dražja vozila z integriranimi multimedijskimi sistemi, kakršni so mercedes MBUX, BMW iDrive, audi MMI in Volvov sistem. Pri ostalih je s pomočjo ustreznih vmesnikov in mask še vedno možno zamenjati avtoradio.

multimedijski sistem, infozabavni sistem, infotainment, avtoradio | Avtor: Alpine Alpine

Kako se morda lahko izboljša tovarniške sisteme?

Tovarniški sistem lahko nadgradimo z vmesnikom bluetooth za prostoročno telefoniranje in/ali brezžično predvajanje glasbe s telefona, z možnostjo predvajanja vsebin s spominskih medijev USB, če tega nimajo tovarniško ali pa na primer z vzvratno kamero s prikazom na zaslonu tovarniškega radia. Vsekakor pa lahko vsako vozilo nadgradimo s precej bolj kakovostnim ozvočenjem (in dodatno zvočno izolacijo vrat). V tem primeru tovarniški radio-sistem ostane nedotaknjen.

Bi kupcem novih avtomobilov svetovali naknadno vgradnjo avtoradiev, tudi takšnih z infozabavnimi vmesniki za mobilne telefone, ali se naj raje odločijo za že vgrajene?

Odvisno od tipa vozila. Če gre za vozila prej omenjenih znamk BMW, Mercedes, Audi, Volvo in tudi Lexus, potem je smiselno kupiti čim boljši tovarniški sistem. Če gre za ostala vozila, kjer je menjava radia možna, je vsekakor smiselno vzeti čim bolj osnoven radio in prihranek nameniti za nakup poprodajnega avtoradia s funkcijami, ki jih želimo.

multimedijski sistem, infozabavni sistem, infotainment, avtoradio | Avtor: Jaguar Land Rover Jaguar Land Rover

Je mogoče s sodobnimi multimedijskimi sistemi oziroma avtoradii nadgraditi avtomobile s starejšimi avtoradii, ki izhajajo iz dobe pred njihovim pojavom?

Vsekakor; starost vozila ni povezana z možnostjo vgradnje multimedijskega radio sistema.

multimedijski sistem, infozabavni sistem, infotainment, avtoradio | Avtor: Jaguar Land Rover Jaguar Land Rover

Komentarjev 2
  • Pepe007 07:58 07.januar 2020.

    Reklama, ki pa nekaj pove. Tudi najdražji infotainment naprava v avtu letnika 2020 bo čez 10 let, ko bo avto še povsem uporaben za marsikoga, navaden šrot. Skoraj gotovo se ne bo dala povezati s takratnimi telefoni. HW bo star ...prikaži več in preslaboten, da bi delale aplikacije tiste dobe. Z malo sreče pa se bo še dal poslušati radio, če ne bo država podprla kakega novega standarda za radijski signal in ukinila starih oddajnikov. Zato je veliko denarja v ta namen v vsakem primeru stran vrženo.