“Na križišču v središču Ljubljane sem imel nesrečo, ko me je izsilil voznik na nasprotni strani ceste, ki je zavijal levo. Čelni trk je bil zaradi razmeroma visoke hitrosti močan, presenetilo pa me je, kako me je že nekaj sekund kasneje, ko sem bil še ves omotičen, iz zvočnika avtomobila nekdo spraševal, ali sem v redu.”
Tako o dogodku izpred dobrega meseca pripoveduje bralec, ki so ga s prizorišča odpeljali v rešilnem avtu. Ta je na kraj prihitel v najkrajšem času po nesreči, saj je Center za obveščanje na številki 112 o nesreči sam od sebe obvestil avto oziroma vgrajeni samodejni sistem eKlic.
Njegovo standardizirano ime v EU je eCall. Poleg tega je operater v pogodbenem centru na daljavo preverjal, kakšne so posledice trka.
Sistem eKlic v Sloveniji torej že zelo aktivno pomaga pri sporočanju in hitrejšemu odzivanju reševalcev na prometne nesreče. Po uspešnem enoinpolletnem preizkusnem obdobju je bil v Sloveniji uveden s 1. decembrom lani ter trajno vključen v sistem obveščanja o nesrečah, kar je Slovenija storila kot prva članica v EU. A sistem, ki bo sicer obvezen del novih avtov šele od leta 2018, bo v prihodnosti omogočal še številne druge koristi ter še izboljšal postopke reševanja.
Boštjan Tavčar, vodja Centra za obveščanje pri Upravi za zaščito in reševanje, je za Žurnal24 pojasnil, da je z delujočim eKlicem že težko izboljšati časovno odzivnost, saj avtomobil v nekaj trenutkih samodejno obvesti tudi o svoji natančni lokaciji, tako da reševalcem ni potrebno izgubljati dragocenih trenutkov pri lociranju ponesrečenca.
“Od pričetka rednega delovanja decembra smo prejeli že kar nekaj tovrstnih klicev, bodisi takšne, ki delujejo v skladu z novim standardom, pa tudi tiste, ki smo jih dobili posredovane iz klicnih centrov, s katerimi imajo nekatere avtomobilske znamke sklenjene pogodbe o pomoči kupcem,” pojasnjuje Tavčar.
"Tudi pri teh ‘tovarniških’ sistemih pa vse poteka brez težav, saj imamo sklenjene dogovore s praktično vsemi znamkami. Nekateri takšni klici so že avtomatsko preusmerjeni k nam, druge pa v zelo kratkem času preusmerijo ročno njihovi operaterji iz njihovih klicnih centrov."
Kot primer služi ena najhujših prometnih nesreč, kise je kdajkoli zgodila v Sloveniji, konec letošnjega januarja na primorski avtocesti pri Razdrtem. “Eklic sistem je bil vgrajen v enega od avtov in smo bili tako že nekaj sekund po trku obveščeni o nesreči in natančni lokaciji vozila. Klici ostalih udeležencev so pričeli deževati šele kaki dve minuti kasneje, ko so že stekli reševalni protokoli.”
pozornost obrniti na nepomembne zadeve, da se tiste pomembne za elite lahko izvršijo do konca.
Kje lahko to informacijo (o višini kazni ) lahko preverimo? Kateri zakon, kateri člen?Če boš priseben, boš zadevo prekinil, če je ne boš bo pa s tabo ali s potniki lahko nekaj precej narobe. Ob I. kategoriji lahko policijo… ...prikaži večo mirno odsloviš (134 člen ZVCP-1)Če se ugotovi, da sistem omogoča zlorabe, je pač treba izvajalca ter proizvajalca tožit. Sicer mislim da sistem ne oddajal nepooblaščeno informacij. Meni je vseeno, če kdo zapravlja čas, da gleda, kje se nahajam. Če se bom pa hotel skriti, pa se to kljub raznim sledenjem in kameram da narediti. Po drugi strani pa ljudje sami dajejo toliko informacij, da jih dostikrat ni težko najti. Torej maš željo ob podaljšanem času reševalnih služb čakati še več časa? Ta sitem je namenjen, da nekdo, ki doživi nesrečo in je recimo nezavesten nekje bogu za hrbtom, da dobi pomoč čim hitreje. Pa najsi bo to policist, gasilec ali reševalec. Da sploh preživi!!! Eni pa takoj vidite zaroto v tem. Ste ko naša politika, da je treba
.. prekinit. Če je nesreča I kategorije, se čist z lahkoto zahvalite policistom, da so prišli in jih prijazno odslovite (I. kategorija so samo poškodbe pločevine in ni telesnih).Sicer se z določeno tehnologijo da preveriti delovanje teh naprav, vendar… ...prikaži več te napravice niso dostopne vsem državljanom. Predlagam pa organizacijam za varstvo potrošnikov , da to preverijo. Tudi sami zakoni še ščitijo zoper zlorabo teh elemntov. Še na trenutke preveč. Ko boste izklopili, potem imeli nesrečo bogu za hrbtom, pa boste preklinjali reševalce in gasilce, kje hodijo tako dolgo!! Sicer pa mi ni jasno, kaj je vaša pozicija taka skrivnost? Z elektronskim cestninjenjem bo postala pač javna, tukaj pa verjamem da sistem kljub vsemu ne oddaja lokacije in zvoka če ni sprožen. Si predstavljate količino podatkov, če vi to vsi avti delali?