Avto
5277 ogledov

Kakšen avto bo kupil vaš sosed (in koliko bo zanj plačal)?

Rabljeni avti, parkiranje, rabljen avto Profimedia
Podatki raziskave o trenutnih željah in pripravljenosti za nakup novega ali rabljenega avta. Katere znamke so najbolj priljubljene in kakšni pogoni?

Kako se spreminja sentiment kupcev novih ali rabljenih vozil? To področje skrbno spremljajo pri AutoBriefu, kjer ob pomoči agencije Valicona med potencialnimi kupci avtov štirikrat letno strokovno izmerijo tržni utrip. Na daljše obdobje takšna raziskava kaže na trende v željah, pričakovanjih in končno pripravljenosti kupcev za nakup. 

Podatki za drugo četrtino letošnjega leta kažejo, da je znova pomembno poskočil delež med vprašanimi glede izbire med novim ali rabljenim avtom - za novega bi se odločilo 30 odstotkov, kar je kar sedem odstotkov več kot v prvem tromesečju letošnjega leta. Je pa tudi res, da se je že v prejšnjih raziskavah razmerje med novimi in rabljenimi avti vedno gibalo nekje v razmerju 1:2. 

Menjalnik z dvojno sklopko – DSG – pri golfu 1,2 TSI, ki stane 18.839 evrov, pre Avto Tisti, ki kupujejo VW, škodo ali audija, bi morali biti pozorni na tole

Tradicionalno znova v ospredju

Nasprotno se je v zadnjih letih močno spreminjala želja glede tipa pogona. Leta 2021 je na primer le 45 odstotkov vprašanih napovedovalo, da bo njihov naslednji avto gnal bencinski pogon, danes je takšnih skoraj 64 odstotkov. Želje po dizelsko gnanem avtu danes ohranja še 35 odstotkov ljudi, potem ko je imela ta vrsta pogona še nedolgo nazaj očitno med predvsem zaradi iskalcev med rabljenimi precej večji delež.

Tako hibridni pogon kot povsem električni pa sta imela v zadnjih letih njun vzpon in nato padec - danes bi se za hibrida odločilo 21 odstotkvov vprašanih, za električnega pa komaj 10 odstotkov.

Glede tipa karoserije je zanimivo, da bi kar 35 odstotkov vprašanih najraje kupilo limuzinski tip, nekaj manj pa SUV. Visok, skoraj četrtinski delež po priljubljenosti ohranjajo enoprostorci in karavani, medtem ko klasične kombilimuzine zanimajo vse manj kupcev. Ljubitelji coupejev ali kabrioletov so že eksoti.

Poceni avti imajo vse manj ljubiteljev 

Morda nekoliko v nasprotju z javnim mnenjem se je z leti oziroma z družbenoekonomskim razvojem sprememba zgodila pri odgovorih na vprašanje: 'Koliko bi bili pripravljeni odšteti za nakup naslednjega avta?' Pred dvema letoma bi jih kar desetina odštela največ pet tisoč evrov, danes je takšnih manj kot sedem odstotkov. Po zadnjih podatkih bi med 5 in 10 tisoč evri za avto plačalo okoli 15 odstotkov vprašanih, kar je prav tako padec v primerjavi s preteklimi anketami. Ljudje so torej danes za avto pripravljeni plačati več, kar je tudi odraz rasti cen tako rabljenih kot novih avtov v pokoronskem času.

Znatno se je povečal delež tistih, ki so pripravljeni plačati med 10 in 20 tisoč evri, zdaj jih je že 40 odstotkov in so daleč največja kategorija prihodnjih kupcev avtov.

Med 20 in 30 tisoč evrov je za avto pripravljeno plačati 25 odstotkov vprašanih, tudi tukaj delež nekoliko niha. Nad 30 tisoč evrov je danes za avto pripravljenih plačati manj kot 10 odstotkov ljudi, a vseeno je to več kot pred leti.


Znamke: na vrhu ni presenečenj, nato pa ...

Katera znamka je najljubša pri željah nakupa? Na vrhu kraljuje Volkswagen, kot najbolj zaželeno znamko pri nakupu rabljenega ali novega avta ga že vsa zadnja leta navaja okoli tretjina vprašanih. Nedaleč zadaj danes sledi Renault, ki pa mu po zadnjih podatkih za vrat diha Toyota. Japonska znamka je v zadnjih letih očitno močno okrepila položaj zaupanja med potencialnimi kupci, medtem ko je nekoliko zdrsnila znamka Škoda.

V prvi deseterici so trenutno še Peugeot, Audi, Hyundai, Citroën, Kia in BMW. Predvsem bode v oči dejstvo padec znamk Opel in Ford, ki sta izginila iz skupine najbolj želenih v zadnjih letih. Zadnja raziskava že tudi zaznava kitajske znamke, kot so MG, Dongfeng in Geely.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Skias 08:51 27.oktober 2025.

    A res nimate boljšega naslova? Me en k*** briga kakšnega bo kupil! To je njegov problem + tega bo pa kupil to kar mu finance dopuščajo. Sicer pa je avto v Evropi bolj kot ne luksuz!

Sorodne novice