Najbolj dobičkonosen avto leta ni znamke Tesla. Tudi ni neki nor hiperavtomobil. To je novi porsche 911, v svoji analizi piše Blooomberg.
Osma generacija ikoničnega avtomobila je bolj dobičkonosna kot vsi drugi avtomobili v letu 2019. Prinaša kar okoli 30 odstotkov vsega zaslužka Porscheja, pa čeprav je njen delež znotraj portfolija le 11 odstotkov.
S tem je bolj dobičkonosen kot modeli ferrari F8 tributo, aston martin DBX, mercedes-benz GLE in BMW X5, ki prav tako podjetjem nosijo "zlata jajca".
F8 Tributo ima po pisanju Automotive News Europe, kar 50-odstotno prodajno maržo, vendar prispeva le 17 odstotkov celotnega zaslužka vozil pri Ferrariju. Aston Martin bo leta 2020 po načrtih prodal pričakovanih 4.500 enot modela DBX, kar bo podvojilo prodajo britanskega proizvajalca, marže britanskega proizvajalca vozil pa se bodo povzele na okoli 30 odstotkov.
Kar zadeva SUV modele, bo GLE skupaj z GLS leta 2020 predstavljal 24 odstotkov zaslužka pri Mercedesu, skupaj pa modela predstavljata le 9 odstotkov celotne palete proizvedenih vozil. X5 bo BMW prinesel 16 odstotkov zaslužka, pa čeprav predstavlja le 7 odstotkov obsega proizvodnje BMW.
Kupci novih avtomobilov imajo najrazličnejše taktike za pogajanje o ceni. A kaj, ko jih veliko ne ve, da jim prodajalci denar najbolj spretno iz žepov vlečejo z dodatno opremo. Ta je dandanes eden glavni virov zaslužka v avtomobilski industriji. Preverite v našem članku.
Vsi ti modeli ustvarjajo "nesorazmerno visoko raven skupnega zaslužka", je za Bloomberg Intelligence dejal Michael Dean, analitik za raziskave avtomobilskega lastniškega kapitala. Pred kratkim predstavljena zlasti naslednja generacija 911 bo še bolj povečala dobiček pri Porscheju, ki je v lasti koncerna Volkswagen.
"Gre za zelo preprost izračun: 911 je v svoji obliki zelo donosen in ko dodate pri nakupu še različne dodatke, so marže postale neizmerne," pravi Dean, ki je pojasnil, da proizvajalci avtomobilov kupcem za doplačilo ponujajo donosne tehnologije oziroma sisteme, kot so keramične zavore s čimer zvišajo osnovne predlagane maloprodajne cene, ne da bi sami povzročili veliko dodatnih stroškov.
Kljub ohlajanju avtomobilskega trga in padca prodaje vozil, tudi v Nemčiji, gre Porscheju odlično. V letu 2018 se je svetovna prodaja vozil Porsche povečala za tri odstotke na 256.255, medtem ko je prodajo še posebej zaznamoval model 911 z dvomestno rastjo, in sicer za 10 odstotkov na 35.573 prodanih enot.
Globalna prodaja modelov Porsche 911 v letu 2018 presega prodajo vseh avtomobilov Bentley, Ferrari, Aston Martin in Lamborghini skupaj.
"911 je bolj privlačen kot kadarkoli prej," je v poročilu o prodaji dejal član izvršnega odbora Porscheja Detlev von Platen. Na ta način si lahko pri Porscheju tudi privoščijo blažitev izgub, ki jih bo po pričakovanjih vsaj v začetku prinesel pravkar predstavljen električni tyacan. Naložba v električnega superšportnika je težka več kot šest milijard evrov, vključno z novo tovarno v bližini podjetja v Stuttgartu. Dean je dejal, da bo taycan verjetno donosen leta 2023, do takrat pa se bodo cene baterij znatno znižale.