K temu so pripomogli predvsem električni avtomobili in športni terenci, prav tako pa tudi izginotje lahkih majhnih avtomobilov. Če govorimo o sami masi avtomobilov, so novi avtomobili leta 2016 povprečno tehtali 1.553 kilogramov, leta 2023 pa že 1.947 kilogramov.
Pri Autocaru ugotavljajo, da je bilo med vsem avtomobili, ki so jih testirali leta 2016, le 16 športnih terencev in križancev. Ti so povprečno tehtali 1.722 kilogramov, s čimer so za 169 kilogramov presegli povprečno maso tistega leta testiranih avtomobilov.
Številni SUV-ji, ki so jih vozili leta 2016, so bili težji od primerljivih limuzin in kombilimuzin. Škoda kodiaq je bil s 1.751 kilogrami 246 kilogramov težji od superba, jaguar F-pace pa je bil 180 kilogramov težji od jaguarja XF z enakim 2-litrskim dizelskim motorjem.
Elektrifikacija
Leta 2023 je bilo med testiranimi avtomobili že 24 športnih terencev, križancev in poltovornjakov, ki so povprečno tehtali 1.985 kilogramov. To je 38 kilogramov več od povprečja, kar je veliko manj od 169 kilogramov leta 2016. Če bi upoštevali le športne terence in križance, je njihova povprečna masa leta 2023 znesla 1.906 kilogramov, kar je celo manj od povprečne mase novega avtomobila.
To pomeni, da so kljub povečanemu deležu športnih terencev in križancev v prodaji, ti niso edini krivi za povečano povprečno maso novega avtomobila, in to kljub temu, da je povprečen športni terenec iz leta 2023 bil za 183 kilogramov težji od športnega terenca iz leta 2016.
Za povečanje povprečne mase novega avtomobila je namreč v veliki meri kriva tudi elektrifikacija. Baterijski električni avtomobili, ki so jih lani testirali pri Autocaru, so namreč povprečno tehtali 1.991 kilogramov. Avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem so bili od njih povprečno lažji za 100 kilogramov in so tehtali 1.897 kilogramov.
Če iz primerjave izključimo še hibridne in priključno-hibridne avtomobile, ki jim maso povečujejo dodatni elektromotorji in baterije, se je masa povprečnega avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem spustila celo na 1.841 kilogramov, torej 150 kilogramov pod baterijske električne avtomobile.
Izginjanje majhnih avtomobilov
Elektrifikacija in trend priljubljenosti električnih avtomobilov sta le ena plat medalje, Druga je izginjanje lahkih majhnih mestnih in mini avtomobilov. Ker je vse manj ali pa sploh ni več avtomobilov, ki bi tehtali manj kot 1.000 kilogramov, povečanje mase električnih avtomobilov in športnih terencev nima protiuteži v lahkih avtomobilih.
Pri Autocaru ugotavljajo, da so še leta 2003 testirali šest avtomobilov, ki so tehtali manj kot tono, in še šest, ki so tehtali med 1.000 in 1.100 kilogramov. Leta 2023 je manj kot 1.000 kilogramov tehtal le en avtomobil in še to je bil citroën ami, torej lahek štirikolesnik. Med pravimi avtomobili je bil najlažji alpine A110 R s 1.065 kilogrami, sledila pa mu je hyundai kona, ki tehta 1.352 kilogramov.