"Potrjujem, da bomo med 27. marcem in 2. aprilom gostili avtomobilski salon,“ je uradno novico potrdil Iztok Bricl, direktor Gospodarskega razstavišča v Ljubljani, ki bo s Sekcijo za osebna motorna vozila soorganizator salona.
V igri za organizatorja je bil tudi Celjski sejem. Kot je pojasnil Mirko Fifolt, predstavnik Sekcije za osebna motorna vozila, se je večina njihovih članov odločila za prireditev salona v slovenski prestolnici.
Na voljo celotno razstavišče
Bricl je pojasnil, da bodo avtomobilskemu salonu namenili celotno površino sejmišča, to je 12 tisoč kvadratnih metrov. "Na voljo bodo vse dvorane, ponudili bomo tudi dodatne montažne dvorane,“ je za zurnal24.si dejal direktor Godspodarskega razstavišča in izdal, da se bodo uskaljevanja in organizacija začeli po 15. avgustu, o samih pričakovanjih glede obiska pa: "Glede na to, da pravega avtosalona v Ljubljani ni bilo že 17 let, pričakujemo vsaj 100 tisoč obiskovalcev."
Fifolt je bil manj zgovoren, saj se usklajevanja z uvozniki o obsegu in pogojih sodelovanja še niso začela. To bodo storili po dopustih. "Kaj se bo razstavljalo, kako se bo razstavljalo, vse to je odvisno od uvoznikov. Določeni prototipi veliko stanejo. V tem trenutku lahko ponudimo informacijo, da avtosalon leta 2017 bo, na delovni skupini, po počitnicah, pa se bomo dogovarjali naprej."
Fifolt je pojasnil, da tudi še ni odločeno, ali bo avtosalon organiziran trženjsko. To pomeni, da bi ravno na salonu avtomobilisti ponujali ugodne možnosti nakupa. Fifolt je tudi zatrdil, da MOL, razen to, da je lastnik Gospodarskega razstavišča, ni vpleten v organizacijo.
Najbolj pomemben avtomobilski dogodek v Sloveniji
O mnenju smo povprašali tudi avtomobilske uvoznike, tako člane Sekcije za motorna vozila, kot tiste, ki niso člani. Nekatere odgovore še čakamo.
"Znamki Renault in Nissan podpirata napore avtomobilske sekcije, da bi po dolgem premoru avtomobilski salon vrnili nazaj v Slovenijo. Avtomobilski salon bi na koledarju avtomobilskih dogodkov v Sloveniji predstavljal enega od najpomembnejših dogodkov, zato bi se ga, če bodo stroški udeležbe na obvladljivem nivoju, udeležili tudi znamki Renault in Dacia,“ so nam odgovorili iz Renaulta, od koder prihaja tudi predsednik Sekcije za motorna osebna vozila Marjan Murn – direktor prodaje Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Pri Porsche Slovenija, kjer skrbijo za znamke Volkswagen, Audi, Škoda in Seat so potrdili sodelovanje na avtomobilskem salonu 2017, pobudo o organizaciji avtosalona so podprli tudi v BMW Slovenija. Pri Mazdi Slovenija so za zurnal24.si dejali, da je obuditev avtomobilskega salona dobra stvar za vse deležnike (obiskovalce, organizatorje, razstavljavce, sedmo silo ...), njihovo sodelovanje pa je, oziroma bo, odvisno tudi od predstavljene ponudbe in posledično pogojev sodelovanja.
Kot pozitiven avtosalon ocenjujejo tudi pri Toyoti Slovenija. Sodelovali bodo z obema blagovnima znamkama Toyoto in Lexusom. "Avtomobilskega salona v Sloveniji že vrsto let ni bilo, zato smo prepričani, da bo zanimanje za obisk salona precejšnje," pravijo pri Toyoti.
Pri uvoznikih za znamke Citroën, Peugeot in DS, kjer imajo zamrznjeno članstvo v Sekciji za osebna in motorna vozila, verjamejo pa, da bodo do konca leta ponovno postali člani, pravijo, da bodo z vsemi znamkami, v kolikor bo investicija obvladljiva, sodelovali na avtomobilskem salonu. Njihovo stališče do avtomobilskega salona je pozitivno: "Želimo si salona, želimo se tudi nekoliko drugače predstaviti našim potencialnim kupcem," so nam povedali in pojasnili, da so jih na Sekciji o pobudi pravočasno obvestili in so jo tudi podprli.
V Zagrebu našteli 141.557 obiskovalec avtosalona
Zagreb je letos aprila prvič po letu 2008 gostil avtomobilski salon. Nataša Mrđen Budisavljević, vodja stikov z mediji pri Zagrebškem velesejmu, ki je gostil razstavo, je za zurnal24.si dejala, da je javnost pokazala izjemno zanimanje za salon, zato že imajo datum naslednjega salona, ki bo čez dve leti. Avtomobilski salon v Zagrebu naj bi bil bienalen.
Dejala je, da je v šestih dneh avtomobilski salon obiskalo 141.557 obiskovalcev. Organizatorji Zagreb Auto Showa so zapisali, da je bil to najprestižnejši avtomobilski salon v srednji in jugovzhodni Evropi. Zapolnili so vse kapacitete razstavišča, na katerem se je na 70.000 kvadratnih metrih in v 14 paviljonih predstavilo 440 razstavljavcev iz 33 držav. Predstavljenih je bilo 81 znamk avtomobilov, motociklov in gospodarskih vozil, od tega se je predstavilo 29 avtomobilskih znamk.
Na salonu je bilo 70 premiernih predstavitev, štiri svetovne vicepremiere in 34 hrvaških premier. Nekaj avtomobilov je bilo takih, ki so jih lahko obiskovalci videli prvi po avtomobilskem salonu v Ženevi, ki se je končal mesec dni prej.