Gradnja nove dvorane na Gospodarskem razstavišču naj bi bil eden od pogojev za ponovno organizacijo avtomobilskega salona v Ljubljani leta 2019.
Letošnji avtomobilski salon je uspel. A stroški za to so bili za avtomobiliste visoki. Tudi na račun neprimernosti razstavnega prostora na Gospodarskem razstavišču, kar so z velikimi finančnimi vložki avtomobilisti prikrili. Največ pritožb je letelo na montažne hale. Nekateri so na glas zahtevali, da se Gospodarsko razstavišče modernizira in zagotovi gradnjo nove hale, ki bo omogočila razstavo vozil v normalnih pogojih in tudi to, da bodo lahko avtomobilisti pokazali vse, kar lahko. Gradnja nove hale zna biti zato jeziček na tehtnici, ko se bodo avtomobilski uvozniki in zastopniki odločali, ali bo avtomobilski salon pri nas spet leta 2019, kot je prvotno načrtovano.
Razstavni prostori premajhni
Avtomobilski salon je letos obiskalo 75 tisoč ljudi, kar je rekordna številka za vse razstave, ki so se v zadnjih letih zgodile na Gospodarskem razstavišču. Z obiskom so bili razstavljavci zadovoljni, a je bilo po koncu salona nemalo pritožb, da razstavni prostori niso ustrezni za razstavo avtomobilov. Nekateri so namreč avtomobile razstavili v montažnih šotorih, drugi so dejali, da razstavni prostor ni bil dovolj velik, da bi na salon pripeljali celotno paleto vozil, ki jih ponujajo. Visoki stroški organizacije namreč zahtevajo, da obiskovalcem pokažejo vse, kar ponujajo, saj so si avtomobilisti obetali dober izplen.
Neuradno je posamezni uvoznik za razstavni prostor in vse povezano z avtomobilskim salonom odštel krepko več kot 100 tisoč evrov, zaradi česar bodo morali, da bi samo pokrili stroške razstave, prodati krepko več kot 100 vozil na posamezno znamko.
Prodaja novih raste
Kakšni so učinki avtosalona na prodajo vozil, naj bi se merilo na daljši rok, od zaključka salona pa so minili že skoraj štirje meseci. David Jurič, predsednik Sekcije za osebna in motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije ocenjuje, da je bil avtomobilski salon v Ljubljani zelo dobro sprejet ter deležen velike medijske pozornosti: "76.000 obiskovalcev je za Slovenijo in Ljubljano zelo solidna številka. Največja dodana vrednost je bilo obsalonsko dogajanje z ambasadorji nekaterih avtomobilskih znamk ter izobraževalno tehnološka komponenta, ki jo je pokrival tehnološki paviljon."
Kaj pa prodaja, si bodo avtomobilisti vrnili stroške? So že vidni rezultati? Jurič pojasnjuje: "Na prodajo novih osebnih vozil vpliva veliko število dejavnikov, izolacija vpliva organizacije salona je praktično nemogoča naloga. Je pa prodaja novih osebnih vozil v obdobju po avtomobilskem salonu beležila kar lepo rast v primerjavi z enakim obdobjem lani: v aprilu 10 odstotkov, v maju 14 odstotkov in v juniju 16 odstotkov."
Zavzemali se bodo za spremembe
Sogovornik priznava, da so si po koncu salona člani sekcije želeli predvsem povečanje fiksnih razstavnih kapacitet ter izboljšanje IT infrastrukture. Z vodstvom Gospodarskega razstavišča so že potekali pogovori na temo gradnje nove dvorane za organizacijo avtomobilskega salona leta 2019, vendar pa dokončnega dogovora še niso sprejeli. Ali bo gradnja dvorane pogoj za organizacijo naslednjega avtomobilskega salona leta 2019, bo tako znano prihodnje leto, ko bodo člani sekcije odločali o bienalni organizaciji avtosalona.
Jurič še dodaja, da se bodo zavzemali tudi za nekatere druge spremembe: "Trudili se bomo poiskati čim bolj ustrezen termin, ki se ne bo prekrival z ostalimi pomembnimi dogodki v Sloveniji. Razmišljamo tudi o tem, da bi bilo modro podaljšati trajanje salona na obdobje, ki bi vključevalo dva vikenda."
Status quo
Odgovore o arhitekturni posodobitvi smo iskali tudi pri predstavnikih GR, kjer pa so vodilni na dopustih. Predstavnica za stike z mediji Marjana Lavrič nam je dejala, da glede gradnje nove dvorane ostaja "status quo". Nova dvorana je v fazi urejanja. Kdaj naj bi stala, ni znano. Dodaja še, da gradnja dvorane ni odvisna od želja in ambicij naročnika.
Projekt gradnje nove dvorane Gospodarskega razstavišča je sicer v začetni fazi, zato kaj več informacij ni znanih. Dvorana bi stala za poslovno stavbo Gospodarskega razstavišča in med Pionirskim domom.