Renault je končno še uradno razgrnil zaveso pred novim meganom RS, najbolj zmogljivim avtomobilom v svoji floti. Športna kombilimuzina ima v novi (tretji) generaciji ponovno širše koloteke v primerjavi s standardnim meganom ter polno detajlov, ki poudarjajo, čemu je namenjen. Tako kot že clio RS pred njim ga spredaj zaznamuje tudi poseben LED podpis v obliki kariraste zastavice. Aerodinamika je izpiljena za velike hitrosti, podvozje je nižje, nad cesto ga držijo vsaj 18-palčna kolesa, ustavljajo pa zmogljive zavore.
Velika novost je pod motornim pokrovom, saj RS-a ne poganja več 2,0-litrski motor, temveč so mu prostornino zmanjšali na 1,8 litra. Od neposrednih tekmecev ima manjšega le peugeot GTi. Menjalnik v RS je ročni ali dvosklopčni avtomatski, v obeh primerih s po šestimi prestavami.
V standardni različici zmore RS 205 kW (280 KM) in 390 Nm navora, za prihodnje leto pa že napovedujejo različico Trophy z 221 kW (300 KM).
Še ena posebnost napram konkurenci je štirikolesni volan 4control, saj se odvisno od hitrosti in radija zavoja premikata tudi zadnji dve kolesi. Pri Renaultu izpostavljajo še poseben pristop delovanja blažilnikov, ki so povzeti iz motošporta in prispevajo k boljšemu udobju in nadzoru nad avtom.
Med programi vožnje je tudi program Race, ki prilagodi delovanje posameznih sklopov za vožnjo po pisti.
Ker megane RS ostaja zvest zgolj prednjemu pogonu, za prenos moči skrbi Torsenov diferencial z delno zaporo, a le pri cup različici bolj športnega podvozja.
Znotraj sta spredaj školjkasta karbonska sedeža, odeta v alkantaro veliko je športnih detajlov, serijski je tudi 8,7-palčni zaslon z R-linkom 2. generacije, na katerem je novost nov RS monitor za spremljanje športne vožnje. Nanj je mogoče povezati tudi kamero.
Megane RS bo na prodaj od decembra letos, cena še ni znana, a se bo verjetno gibala okoli 30 tisočakov.
dezurni@zurnal24.si