Avto
11 ogledov

Barva znana, kaj pa cena?

Cestninska postaja Log Anže Petkovšek
Voznike to jesen skoraj zagotovo čaka novo breme v obliki dražjih nadomestil za vožnjo po avtocestah. Znana je barva nalepk za prihodnje leto.

Vlada je že pred počitnicami napovedovala dražjo vožnjo po avtocestah, a nato pohladila vroče odzive javnosti z napovedjo, da se bo k tej temi vrnila po dopustih. Predvidoma v kratkem, morda že na jutrišnji vladni seji, bodo tako ministri znova imeli na mizah izračune, za koliko bi se morale podražiti cestnine, da bi bil slovenski avtocestni sistem vzdržnejši. 

Resorni minister Samo Omrzel je pred počitnicami poskušal miriti javnost, da podražitev za voznike avtomobilov ne bo drastična, neuradno naj bi bile dražje do 15 evrov. V tem primeru bi bila letna vinjeta za osebna vozila vredna 110 evrov, a je v medijih zadnje dni zaokrožila informacija, da utegne biti podražitev še večja.

Dražje pa bodo tako tedenske in mesečne vinjete kot vinjete za motorna kolesa. Ali bo uvedena novost, ki jo sicer že leta zahtevajo pri družbi za avtoceste (Dars), in sicer da bi bil uveden dodatni vinjetni razred za kombinirana vozila, za zdaj še ni uradno. Spomnimo, vozniki kombiniranih vozil so pred uvedbo vinjet že plačevali več kot vozniki osebnih avtomobilov, z uvedbo vinjet pa sta bila razreda izenačena.

Zanimivo je, da je prvi moč Darsa Matjaž Knez proti podražitvi vinjet za osebna vozila, saj po njegovem mnenju ne bi smeli dodatno obremenjevati državljanov. 

Bolj umazani bi plačali več

Veliko se je v prejšnjih tednih govorilo tudi o drugačnemu nadomestilu, ki ga za prevoz po avtocestah plačuje tovorni promet. Pri Darsu so za Žurnal24 pojasnili, da si želijo večje obremenitve ekološko najbolj spornih težkih tovornih vozil v tranzitu, s tem pa bi spodbujali uporabo ekološko čistejših tovornjakov.

Glede napovedi, da bi bili bolj obremenjeni tovornjakarji, pa so že poskočili v zrak pri sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije pod vodstvom Andreja Klobase.

"Cilj predlaganih ukrepov je doseganje potrebnih prihodkov za dolgoročno finančno vzdržen poslovni model družbe. Trenutno družba Dars glede na primerljive tovrstne operaterje v Evropi dosega tudi za dvakrat manjše prihodke iz cestnine, kljub nadpovprečnemu številu dnevnega tranzita tovornjakov po njenih avtocestah. Ne le to, družba Dars posluje izjemno stroškovno učinkovito, saj ima v primerjavi s sosednjimi tovrstnimi družbami tudi za trikrat manj stroškov storitev, materiala in dela na kilometer avtoceste," pa pri Darsu zavračajo možnosti, da bi bile pri njihovem poslovanju še kakšne rezerve. Kot so v preteklosti opozarjali, bodo zaradi dosedanje cenovne politike in posledične nezmožnosti servisiranja dolgov morda morali unovčiti državna poroštva za celotni dolg v višini 3,4 milijarde evrov. V naslednjih petih letih mora sicer Dars poplačati za 1,6 milijarde evrov obveznosti, ki so nastale pri izgradnji avtocestnega križa.

Komentarjev 7
  • Avatar roksa
    roksa 13:32 27.september 2013.

    boš, boš!!!!!!maribor šampion!!!!!!!!

  • YaKo 10:36 28.avgust 2013.

    lahko podražijo na 150, pa en pas na avtocesti spremenijo v kolesarsko stezo. Še mal pa bomo kot kitajska leta 1980.

  • mrki 10:34 28.avgust 2013.

    Omerzelj lahko izbira al bo z moje strani +95 ali pa bo -100 ali pa - 120 !!