Primerjava. “V prodajni strukturi suva sportage se 81 odstotkov vozil proda z dizelskim motorjem,” pravi Azer Šarić iz družbe KMAG, uvoznika za Kio v Sloveniji.
Naš primerjalni test modelov z 1,6-litrskim bencinskim in 1,7-litrskim dizelskim motorjem kaže, da je znotraj petletnega obdobja in ob povprečno 20 tisoč prevoženih kilometrih na leto razlika v stroških med njima le 27 evrov. Ostanek v denarnici v prid bencinarju pa postaja vse večji, če avto na leto opravi manj kilometrov.
“Dizelski motorji se na splošno izplačajo voznikomljudem, ki na leto opravijo veliko kilometrov,. a še to predvsem na daljše razdalje. Bencinski motor je veliko precej pripravnejši za mesta, hitreje se ogreje, kar pozimi ni zanemarljivo; upoštevati pa je treba tudi možnost predelave na plinski pogon, ki dodatno zniža stroške goriva,” pravi Tilen Holynski, inštruktor iz Akademije dobre vožnje.
Razlika pri porabi majhna
GDI bencinar v sportageu ima 99 kilovatov, medtem ko jih ima dizelski motor 85 kilovatov, količina in krivulja navora pa sta precej v korist drugemu, zato je boljši primernejši za pospeševanja in vleko prikolic. Bencinar je na drugi strani lažji, bolj uglajen in ima malenkost višjo končno hitrost. Obe testni vozili sta imeli vgrajen sistem ISG oziroma stop & start, ki pa vsaj pri dizlu ni upravičil doplačila 350 evrov, saj ni bistveno zmanjšal porabe .
Kupček evrov, ki bi jih pri dizlu privarčevali na račun goriva v petih letih, skopni na račun višjega zavarovanja, višjih stroškov rednih servisov in višje nabavne cene novega vozila z enako opremo. Ta je v primeru paketa motion vsebovala ksenonske žaromete, delno usnje, ogrevanje vseh ogrevane vse sedeže spredaj in zadaj ter panoramsko streho.
Uporabna prostornost
Sportage je po zaslugi dizajna eden od opaznejših suvov na cesti. V različici z dvokolesnim pogonom je namenjen predvsem asfaltni džungli. Gre za razmeroma zelo prostoren avtomobil z dobro zvočno izoliranostjo, a slabšo preglednostjo.