Električni kabli so tema, ki je v zadnjih treh mesecih od začetka vojne v Ukrajini kot dodatna nočna mora legla na proizvajalce vozil.
Povprečen avto na bencin ali dizel ima vgrajenih za pet kilometrov različnih kablov. V vseh letih razvoja pa je ostal ta zelo pomemben člen pri izdelavi avta razmeroma zelo preprosto zasnovan, zato gre za industrijo z nizkimi maržami. Žica, plastika in guma se v celoto v veliki meri še vedno združujejo oziroma pletejo z ročnim delom poceni delovne sile. Glavnina svetovne proizvodnje kablov je zato v revnejših državah in prav Ukrajina je bila ena največjih proizvajalk v globalnem merilu.
Šok z vojno v tej državi je močno pretresel industrijo in povzročil dodatne zakasnitve pri dobavah vozil. Pri Škodi so na primer morali za štiri tedne prekiniti proizvodnjo električnega modela enyaq iV, zdaj pa so se proizvodnje kablov lotili kar sami. Podobno so ukrepali tudi drugi in hiteli z iskanjem alternativ ukrajinski proizvodnji. Pri Mercedesu so povečali dobavo iz Mehike, japonske znamke so se začele zanašati na Maroko, specializirana podjetja so močno povečala proizvodnjo tudi v Srbiji, Tuniziji, na Poljskem in Romuniji, poroča Reuters.
Kdo drug kot Tesla je ponovno zgled
Ključen problem pri klasični izdelavi kablov je, da so prilagojeni ne le za posamezne znamke, temveč tudi za posamezne modele avtov. Zato je prilagajanje proizvodnje kot odziv na trenutne potrebe izredno težavno.
S prehodom na proizvodnjo električnih avtomobilov so postali kabli še pomembnejši, trenutne razmere pa so močno pospešile razvoj povsem novega pristopa pri izdelavi kablov. Te bodo v prihodnje izdelovali na precej bolj modularen način, tako da bi za posamezen model avta združili različne kombinacije strojno izdelanih kompletov. Ključno je, da bodo kable v prihodnje v največji meri izdelovali strojno, prilagoditve bodo posledično zelo hitre.
Ta pristop sploh ni nov, saj ga je v svoje avte uspešno uvedel kdo drug kot Tesla. Čeprav tega niso uradno potrdili, mu kable zelo verjetno zagotavlja kalifornijsko start-up podjetje CelLink. Na ta način so pri proizvajalcu prihranili pri masi avta, hkrati pa moderni kabelski sistem omogoča lažje posodabljanje vozila po zraku (OTA). Na kable CelLinka se bodo v prihodnje zanašali tudi pri BMW in Boschu. Pri Nissanu so potrdili, da se z dobavitelji intenzivno dogovarjajo o novi generaciji kablov.
Kot piše Reuters gre za velik zasuk v načinu izdelave vozil, ki ga bodo proizvajalci gotovo upoštevali pri prehodu na električna vozila. Ker pa so tovrstne prilagoditve zelo zahtevne, bodo kratko potegnili dosedanji avti na termični pogon. "Teslin model ima popolnoma drugačen pristop ožičenja. In tega ni mogoče prevzeti kar čez noč," je za Reuters komentiral Adrian Hallmark, šef luksuznega proizvjalaca Bentley. "Gre za fundamentalno spremembo v zasnovi avtov."
Z drugimi besedami, nov pristop glede kablov je prišel prepozno za avtomobile na termični pogon. Teh se preprosto ne bo več splačalo prilagajati za novo generacijo ožičenja, kar bo le še pospešilo njihov zaton.
Elektrika za e-avtomobile se proizvaja na bezgi in je popolnoma brezogljična. Tudi baterije rasejo na akaciji ....
Še original za primerjavo...https://www.reuters.com/business/autos-transportation/how-cheap-component-could-help-kill-off-combustion-cars-2022-05-30/
Noben, mi ne bo prepovedal da se peš vozim!!😳 Hehehe 😂😂