Začelo se je že leta 2012 v Ženevi s konceptom, ki je dal vedeti, da si (petični) trg želi visoko nasajenega ultraluksuznega dirkalnika.
Na bentaygi so se ukvarjali kar trije šefi dizajna, saj je Dirka van Braeckela nadomestil Luc Donckerwolke, slednji pa se je letos poslovil v korist Stefana Sielaffa.
Pri VW-jevi luksuzni znamki bentaygo opisujejo kot "najhitrejšega, najbolj luksuznega in najbolj ekskluzivnega suva na svetu." Kako lahko sploh še bolje premamiš bogataše, ki so pripravljeni za avto miže odšteti nekaj sto tisoč evrov, tako da jim sploh ni potrebno omeniti, da gre tudi za najdražjega na svetu?
Hitrejši od porscheja, krajši od RR
Pod pokrovom bobni novi W12 motor, ki ima na razpolago 447 kW (600 KM) in 900. Avtomobil od 0 do 100 km/h požene v maniri najboljših športnikov, saj potrebuje le 4,1 sekunde. To je sicer isti rezultat kot od porscheja cayenne turbo S, ima pa višjo hitrost, saj je merilnik ustavi šele pri 301 km/h, kar je vsaj 10 km/h več od rivala. Povprečna poraba naj bi bila okoli 10,5 litra bencina na 100 km.
Prepoznaven Bentleyjev zunanji dizajn masivnemu avtomobilu na daleč pušča pečat, znotraj je vse v znamenju prestiža in luksuznih rešitev. 5,1 metra dolg in kar 2,2 metra široki bentayga je postavljen na isto platformo, kot jo uporablja audi Q7, čeprav je od njega bistveno večji. A v primerjavi z denimo range roverjem je bentayga celo krajši in znatno nižji. V bodoče bo na isti platformi nastala tudi nova generacija cayenna.
Da je pravi suv, razkriva tudi tehnologija za pomoč pri vožnji na različnih podlagah, saj voznik izira lahko med osmimi različnimi modeli nastavitev motorja in podvozja, od tega so štirje namenjeni terenski vožnji. Bentayga pa nima reduktorja, po prepričanju predstavnikov znamke ga zaradi velikanskega navora niti ne potrebuje. Menjalnik je osemstopenjski, prilagodljivi tempomat deluje v sozvočju z navigacijo, da vnaprej načrtuje prilagoditve hitrosti ...
dezurni@zurnal24.si
tale je še za naše velekomunajzarje predrag