Avtomobilski salon, ki je na sporedu za letošnjo jesen v Műnchnu, je v nevarnosti. Nekdaj vrhunec avtomobilskega prestiža z vsega sveta na nemških tleh, kjer nihče od razstavljavcev ni smel manjkati, je zdaj pod velikim vprašajem. Mobilnostnega salona, v kar so ga pretvorili organizatorji in ga preselili v center Münchna, se izogiba večina tradicionalnih avtomobilskih proizvajalcev.
Za zdaj so udeležbo potrdili le Nemci in Kitajci. Težava je večja, kot se zdi na prvi pogled, saj so že pred covid-19 saloni postali predragi za razstavljavce, ki so raje svoje nove modele predstavljali na posebnih dogodkih, kjer so bili v soju žarometov. Premierne predstavitve so se v času korona krize preselile na splet, kjer so proizvajalci avtomobilov dobili še veliko večje občinstvo ob hkratnem zmanjšanju stroškov za organizacijo dogodka v živo.
Boli odpoved Stellantisa
V novi digitalni dobi so avtomobilski saloni postali nekakšni fosili. Organizatorjev tradicionalnih avtomobilskih razstav sodeč po odzivu na udeležbo na Bavarskem ne čaka nič dobrega. Razstava mobilnosti IAA v Münchnu naj bi bila od 6. do 12. septembra.
Za zdaj se za dogodek ni prijavila nobena japonska znamka, po poročanju revije Automobilwoche pa je tudi koncern Stellantis zavrnila sodelovanje, kar pomeni, da niti ena izmed 14 blagovnih znamk tega velikana, ki je nastala z združitvijo FCA (Fiata-Chrysler) in PSA, ne bo na ogled v Münchnu. To velja za Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Peugeot, Citroën, DS, Jeep in domači Opel. Po navedbah istega vira naj bi do zdaj zanimanje pokazali le nemški proizvajalci avtomobilov Volkswagen, Porsche, Mercedes-Benz, BMW ter Ford in švedski Polestar. Kar meji že skoraj na tragedijo.
Kitajci so za
Če bo kdo rešil avtomobilski salon v Münchnu, bodo s časom to kitajski proizvajalci, ki načrtujejo veliko evropsko širitev. "Arene" bi jim lahko bile zanimive. Natančneje, v Münchnu bi morale svoje izdelke razstaviti blagovne znamke Nio, Xpeng ali Wey. Vendar to verjetno ne bo rešilo podobe premiernega dogodka.
Pa tudi velika skupina proizvajalcev koles in električnih koles - na primer Bergamont, Ca Go, Fixie Inc., GasGas Bicycle, Husqvarna E-Bicycles, R Raymon, Riese & Müller, Scott, Simplon, Specialized, Stromer, QWIC, Votec , Biohibrid ali Mocci.
Organizatorji pa še vedno trepetajo kaj se bo dogajalo z epidemijo, ki lahko ob podaljšanju ukrepov pomeni zadnji žebelj v krsto avtosalona.
Avtomobilski salon v Ženevi je že odpovedan, prav tako veliki saloni v New Yorku, Los Angelesu, Detroitu in Parizu.