Ameriški inštitut za prometno varnost IIHS je objavil najnovejše rezultate svojih varnostnih trčenj. Dosežki, ki jih dosegajo avtomobili na testih onkraj luže, so posebej zanimivi, ker je test majhnega prekrivanja (25 odstotkov prednjega dela vozila) verjetno najtežji na svetu, evropski Euro NCAP ga denimo sploh ne pozna.
-
Videe vseh treh preizkusov si oglejte zgoraj
IIHS je v statično oviro, ki simulira pogoste scenarije čelnih trkov in trke v oviro, s hitrostjo 65 km/h pognal tri premium limuzine - infinitija Q70, BMW serije 5 in lincolna MKS. Sploh nemški prvak je po vsem svetu in tudi v Sloveniji eden najbolj prodajanih modelov v tem velikostnem razredu.
Q70 nič ni prepustil naključju
Nissanova premium znamka je dokazala, da ima varnost med najvišje postavljenimi prioritetami. Infiniti Q70 je test, med katerim je avtomobil zaradi velike sprostitve energije na majhnem prostoru podvržen izjemnemu preizkusu togosti, opravil z odliko. Lutka v notranjosti je kontrolirano zadela ob zračne blazine, tudi sama kletka je ostala nedotaknjena, zato bi bila nevarnost poškodb v realnem scenariju zelo majhna. Pri IIHS so pohvalili tudi vgrajeno aktivno varnost za preprečevanje nesreč, zato je avto dobil najvišjo oceno "top safety pick+".
Povsem drugačna zgodba je bila z lincolnom MKS. Fordova luksuzna znamka je odpovedala praktično na vsej črti, saj je po trku lutka skoraj povsem zgrešila varnostne blazine in treščila ob armaturno ploščo. Potniška kabina se je po nesreči močno deformirala in se proti vozniku pomaknila kar za 30 centimetrov. Predvsem spodnje okončine bi v realnem življenju zelo trpele, ugotavljajo pri IIHS. Skupna ocena je bila "poor" - slabo.
Nemci se bodo morali popraskati
BMW serije 5 se je odrezal bolje kot lincoln, a nemški težkokategornik ni prepričal strogih Američanov. Blazine so sicer delovale spodobno pri prestrezanju telesa, a pri IIHS izpostavljajo prav tako preobsežne deformacije potniške kabine v spodnjem delu, saj se je kabina deformirala za celih 30 centimetrov. Skupna ocena za BMW je bila "marginal" - mejna.
Audi in BMW v zaostanku
IIHS je želel v seriji testirati še tri druge luksuzne modele - audija A6, cadillaca CTS in lexusa GS, vendar so vsi trije proizvajalci agencijo prosili za odlog, saj da pripravljajo obsežne spremembe pri omenjenih modelih. IIHS je pristal, da bo trojico testiral na začetku leta 2015.
IIHS je doslej v tej kategoriji že testiral hyundaija genesis, mercedes-benz razred E, volva S80 in acuro RLX. Tako kot infiniti so se omenjeni zelo izkazali in so prejeli najvišjo oceno za varnost. "Audi, BMW, Cadillac, Lexus in Lincoln so trenutno v zaostanku in trenutno skušajo dohiteti najboljše," je razmerje v varnosti ocenil vodja programa testiranj Adrian Lund.