Z namenom pospeševanja krožnosti v avtomobilski industriji se je BMW Group lotil pomembnega dela pri recikliranju vozil ob koncu njihove življenjske dobe. Center za recikliranje in razstavljanje BMW Group (RDC) že 30 let razvija in preizkuša postopke za pri recikliranju delov in materialov za ponovno uporabo. Strokovno znanje, pridobljeno v RDC, se deli z globalno mrežo v reciklažni industriji in pomaga pri spodbujanju vzpostavitve krožnega gospodarstva v avtomobilski industriji, so ob jubileju zapisali pri BMW. Vključuje tudi proces oblikovanja izdelkov BMW Group in zagotavlja, da se možnost recikliranja novega modela upošteva že od samega začetka.
Vsako leto na ta način reciklirajo več tisoč vozil, med katerimi je večina pred serijskih vozil, ki so bila uporabljena za testiranje in jih ni mogoče prodati končnim kupcem. Ti so razstavljeni s standardiziranim postopkom, ki se osredotoča na identifikacijo serijskih komponent za večkratno uporabo in materialov, primernih za recikliranje.
Glede na nove predpise in cilje skupine BMW bo imel RDC v prihodnje še pomembnejšo vlogo. Okoli 3000 organizacij v 32 državah trenutno uporablja skupno bazo podatkov o recikliranju. Tako se naučijo stroškovno učinkovito razstaviti komponente, ki jih je mogoče reciklirati, in učinkovito obnoviti dragocene materiale. Razvoj in izboljšanje postopkov recikliranja je del prizadevanj za zmanjšanje okoljskega odtisa, medtem ko ohranjanje virov prispeva tudi k zmanjšanju emisij, pravijo pri BMW in dodajajo, da so današnji odpadki jutrišnje surovine.
Reciklaža vozil v RDC se začne z nadzorovano sprostitvijo zadrževalnih sistemov in črpanjem vseh tekočin. Za nevtralizacijo pirotehnike v zračnih blazinah se med drugim uporablja lastniški postopek BMW Group. Olje se s posebej razvito napravo odstrani tudi iz amortizerjev.
Med naslednjo fazo razstavljanja je na začetku poudarek na recikliranju posameznih komponent. Funkcionalne komponente v brezhibnem stanju in s serijskim statusom se ne zavržejo, ampak predajo registriranim trgovcem za nadaljnjo prodajo. Med mehanskim razstavljanjem preostalega dela vozila se nekateri materiali, kot je baker v kabelskih snopih, ločijo. To naredijo s posebej zasnovanim bagrom. Ko sta blok motorja in menjalnik odstranjena, se v zunanjem obratu za recikliranje preostalo vozilo stisne in razreže.
Recikliranje visokonapetostnih baterij v zaprtem krogu
Ker postaja elektromobilnost vse bolj razširjena, postaja recikliranje visokonapetostnih baterij še ena prednostna naloga. RDC pri razvoju inovativnih metod za recikliranje baterij BEV že vrsto let sodeluje v sodelovanju z industrijo in akademskimi krogi. V zadnjih treh desetletjih je RCD vedno znova podpiral razvoj novih modelov, materialov in tehnologij z zagotavljanjem napredka pri recikliranju. Zdaj, v dobi elektromobilnosti, je RDC prevzel dodatno nalogo zbiranja poglobljenega strokovnega znanja o ponovni uporabi dragocenih virov in ga dal na široko dostopno industriji recikliranja. Na ta način RDC vztrajno širi svojo vlogo centra odličnosti za recikliranje vozil. V času, ko krožno gospodarstvo postaja vse pomembnejše za prihodnost avtomobilske industrije, so strokovno znanje in spretnosti RDC bolj iskani kot kdaj koli prej, so še prepričani v BMW.
Ciljna razgradnja kovin zagotavlja, da današnji odpadki postanejo jutrišnje surovine – v največji možni meri in v najboljši možni kakovosti. To ni pomembno le z okoljskega vidika, ampak tudi s finančnega: tako kot baker tudi kovine, ki se uporabljajo v pogonskem sistemu, ustvarjajo posebej visoke prihodke. Ločena demontaža katalizatorja je zaradi dragocenih plemenitih kovin, ki jih vsebuje tudi ekonomsko učinkovita.
Car2Car: Natančne raziskave za učinkovito recikliranje
BMW Group prav tako podpira zunanja raziskovalna prizadevanja o tem, kako lahko inovativni postopki recikliranja prihranijo vire in povečajo ekonomsko učinkovitost. V raziskovalnem projektu Car2Car, ki ga subvencionira zvezna nemška vlada, RDC zagotavlja strokovno znanje kot izrabljena vozila. V preteklem letu so v okviru projekta razvili metode, ki omogočajo uporabo veliko večjega deleža materialov, ki jih je mogoče reciklirati iz izrabljenih vozil, pri proizvodnji novih avtomobilov, predvsem jekla, aluminija, bakra, stekla in plastike.
Nekoč so testne avte in plačano gorivo lahko dobili za čez vikend zaposleni v razvoju. Tako je bližnji sosed poleti prihajal domov. Imel je tudi nekaj patentov za motocikle. Izposoja je trajala, dokler ni eden naredil totalke.