Druga generacija BMW serije 1 ima za nalogo vsaj ponoviti uspeh prve generacije, ki je na trgu zdržala sedem let. Glede na prve prevožene kilometre ima vse pogoje za to, tako oblikovne kot tehnološke.
Prav zaradi tega, ker so kupci sprejeli videz najmanjšega bavarca, so se oblikovalci tudi pri ustvarjanju naslednika naslonili na začrtane linije predhodnika.
Premium in šik
Kompaktna enica ostaja mladostna, premium in šik, kot edina v svojem segmentu pa ohranja pogon na zadnja kolesa. Značilni okrogli žarometi imajo zdaj na vrhu obrobe in so ostali na istem mestu kot pri predhodnici, a so zdaj bolj drzno oblikovani. Na nosu, ki spominja na serijo5 GT in sedmico, prevladujeta dve veliki zračni reži, pokrov motorja pa je oblikovan tako, da ustvarja občutek tridimenzionalnosti. Bok je le evolucija predhodnice in še vedno ostaja dinamična ter bolj spominja na zasnovo kupejev. Tako kot prve so tudi zadnje luči postavljene na široko in segajo tako v zadek kot bok vozila, vse pa je nadgrajeno z LED tehnologijo.
Notranjost je usmerjena k vozniku, prvi občutki pa so taki, kot da bi sedeli v veliko večjem vozilu. Za to so zaslužne številne tehnične novosti. Najbolj opazen je velik in tanek ekran nad osrednjim delom armaturne plošče, ki je bil pred tem v domeni večjih in bolj luksuznih bratov. V serijski obliki prihaja v velikosti 6,5 palcev, ob doplačilu pa si je mogoče omisliti tudi večji, 8,5-palčni zaslon. Na obeh se vozniku v kombinaciji s pomožnimi sistemi, kot sta iDrive infontament sistem in connected drive, prikazujejo informacije, povezane z vožnjo in vozilom. Tako je možno srfati po internetu, pregledovati svoj Facebook profil ali pa tvitati. Opcijsko za doplačilo je na voljo vrhunski navigacijski sistem, ki poleg tega, da omogoča, da traso poti spremljamo na velikem zaslonu, ponuja podatke tudi med merilniki, kjer se zdaj izpisuje in izrisuje tudi omejitev hitrosti. Ekran ima še eno funkcijo, in sicer prikaz slike z vzvratne kamere za pomoč pri parkiranju.
Tehnične novosti
Pri BMW so se odločili, da oblikovanje videza novinke ponudijo kar lastnikom samim. Nova sta dva posebna paketa opreme BMW urban in BMW sport line, ki pa kupcem ponujata nešteto različnih kombinacij zunanjosti in notranjosti, pri tem mislimo na izbiro platišč, notranjih dodatkov ...
Tehnične novosti se nadaljujejo pri motorizaciji in menjalnikih ter napredni tehnologiji podvozja. Tako je vozniku poleg menjalnika na dosegu roke stikalo, s katerim v vsakem trenutku izbira med režimom sport (športni način) in comfort (udobni način).
BMW je v novi seriji 1 naredil še korak naprej pri svoji učinkoviti tehnologiji Effycient Dynamics, ki se je začela z združitvijo sistemov Auto start/stop (v novinki je serijski), aerodinamičnimi rešitvami, pnevmatikami z nizkokotalnim uporom … Bavarci zdaj prvič predstavljajo funkcijo Eco Pro, ki se aktivira z gumbom za nastavitev želenega načina vožnje in je prav tako standarden del opreme. Sistem vozniku pomaga, da prihrani gorivo, deluje pa tako, da vozniku s pomočjo funkcije v merilnikih prikazuje, kdaj in kako močno mora pritisniti pedalke za plin, hkrati pa mu grafično prikazuje, za koliko kilometrov goriva je z vožnjo v varčnem režimu prihranil.
Na voljo tudi osemstopenjski avtomatski menjalnik
Poleg osnovnega šeststopenjskega ročnega menjalnik bo "baby“ BMW za vse različice motorjev na voljo tudi z osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom, ki ga poznamo iz luksuznega segmenta bavarcev, po prvih prevoženih kilometrih z enico pa se je izkazal za zadetek v polno. Počakati moramo le, koliko bo dvignil končno ceno.
V vse bencinske in dizelske motorje v BMW serije 1 je prvič vgrajena nova tehnologija BMW TwinPower Turbo. Kupci bodo lahko izbirali med modeli 116i s 100 kW/136 KM in 118i s 125 kW/170 KM. Na dizelski strani bodo 116d s 85 kW/116 KM, 118d s 105 kW/143 KM, 120d s 135 kW/184 KM. V začetku prihodnjega leta bo na trg prišel še model 116d EfficientDynamics Edition s 85 kW/116 KM v 1,6-litrskem dizelskem motorju in z dodatno tehnologijo varčevanja z gorivom, ki bo poskrbela, da bodo emisije CO2 v skladu z evropskim testnim ciklusom ostale na nizki ravni 99 g/km, poraba pa je zgolj 3,8 l/100 km.
V Slovenijo novinka prihaja 17. septembra, cene pa se na bencinski strani začnejo pri 24.700 evrih za model 116i, 118i je dražji za 3.300 evrov. Najcenejši dizel je 116d, stane pa okroglih 25 tisočakov. Za 118d boste odšteli 26.700, najdražji pa bo 120d, ki bo stal najmanj 29 tisočakov.