Znamka BMW je pred časom ostala brez Karima Habiba, desno roko Adriana van Hooydonka, ki je sicer vrhovni šef oblikovanja za znamke v lasti koncerna BMW.
Na Habibovo mesto bo nekoliko presenetljivo stopil Jozef Kaban, 44-letnik, ki je zadnja leta zelo uspešno uveljavljal prečiščen oblikovalski jezik pri znamki Škoda. Njegovi rezultat so bili superb, kodiaq in prenovljena octavia, za ovinkom pa je tudi naslednji yeti.
Vest o največjem prestopu znotraj avtomobilske industrije zadnjih let je prvi sporočil dobro obveščeni AutomobilWoche, ki je razkril tudi druge rošade znotraj BMW. Tako je šef električne podznamke "i" postal Domagoj Dukec (uradno Đukec), tudi bralcem Žurnala dobro znano ime, saj smo z njim v preteklosti že imeli več pogovorov: POVEZAVA 1, POVEZAVA 2. Dukec, rojen v Franfkurtu, a po rodu Hrvat, je postal znan v mednarodnih krogih kot avtor dizajna za citroën C5, pri BMW pa se je uveljavil kot avtor konceptov connected drive in active tourer.
"Veselim se novih moči pri ekipi BMW Group. Tako Jozef Kaban kot Domagoj Dukec prinašata izkušnje, talent in vizijo, ki jih potrebujemo za svoje prihodnje smernice v dizajnu," je v uradni izjavi zapisal van Hooydonk.
Ostaja pa še vedno nezasedeno mesto šefa oblikovanja za znamko MINI, potem ko je lanskega julija kovčke spakiral Anders Warming.
BMW je po objavi v medijih uradno potrdil, da imajo novo pridobitev, ki so jo "ukradli" Škodi oziroma koncernu Volkswagen.
Izjemna kariera Slovakovih prvih 44 let
Pri Škodi so se Kabanu zahvalili za njegovo delo in mu priznali izjemen vpliv na dvig oblike in emocij znamke na novo raven. Njegov odhod pa je na vsak način precejšen udarec, saj je prav Kaban avtor preporoda Škode od leta 2008 naprej, ko se je pridružil znamki. Podpisal se je pod modele, kot so fabia, octavia, kodiaq in prihajajočega yetija druge generacije.
V koncern VW je sicer kot mladi oblikovalec prišel že leta 1999 in takoj opozoril nase, ko je v ekipi oblikovalcev za novi športni avto Bugattija zrisal obliko, iz katere se je nato rodil model veyron, najhitrejši avto na svetu. Leta 2003 se je Kaban preselil k Audiju in postal šef zunanjega oblikovanja, tam je ostal do leta 2008.
Da bo limonada prestopov v avtomobilski industriji dosegla polno mero, so poskrbele govorice, da naj bi Kabanov predhodnik Habib postal vrhovni šef dizajna pri Volkswagnu. BMW in Volkswagen še nikoli nista bila bolj prepletena ...
dezurni@zurnal24.si
Sunil? Še dobro, da ga ni sp....dil.