BMW je končno dvignil tančico z dolgo pričakovane študije električnega gran turisma BMW concept i4, ki je že zelo blizu avtomobilu, ki naj bi kot serijski BMW i4 zapeljal na ceste prihodnje leto.
Verjetno je najbolj pomembna tehnika, ki jo bomo našli v osrčju novinca? Gre za BMW-jevo električno tehnologijo eDrive, ki vstopa že v peto generacijo in jo bosta uvedla iNext in križanec iX3, ki smo ga nekako pričakovali v času ženevskega avtomobilskega salona, a bo treba nanj še nekoliko počakati.
V praksi bo to pomenil, da ga bo poganjal elektromotor z močjo 390 kilovatov (530 'konj'), s katerim bo lahko i4 v štirih sekundah dosegel 100 kilometrov na uro, pospeševanje pa se bo ustavilo nad 200 kilometri na uro. Še ena pomembna številka: doseg s polnimi baterijami bo znašal potovalnih 600 kilometrov (WLTP), za kar bo poskrbel baterijski sklop s kapaciteto 80 kilovatnih ur. Omenimo še to, da baterijski sklop kljub veliki energijski gostoti tehta kar 550 kilogramov.
Natančna napoved
Kot so poudarili na predstavitvi, študija že precej natančno napoveduje oblike in druge slogovne lastnosti serijskega avtomobila. To velja tako za bakreno barvo »Frozen Light Copper« z modrimi poudarki. Čeprav i4 seveda ne bo imel motorja na notranje zgorevanje, so mu namenili ledvički, brez katerih si BMW-ja ni mogoče predstavljati. Ti bosta enako veliki, kot ju je lani napovedala že študija concept 4.
Med oblikovnimi poudarki izstopajo še značilna lahka in aerodinamična kolesna platišča ter luči v obliki črke L in vertikalni izstopniki za zrak na zadku. Zanimiv je tudi dvodelni zadnji difuzor, ki nekako sledi položaju izpušnih cevi, ki jih na i4 seveda ne bo.
Ukrivljeni zaslon
V precej futuristično zasnovani notranjosti v oči najbolj pade ukrivljeni zaslon z antirefleksnim nanosom, na katerem se prikazujejo vsi pomembni podatki o avtomobilu in infozabavnem sistemu. Izstopajo tudi regulator vmesnika iDrive in stikala za nastavitev sedežev iz kristalnega stekla. Kabina je sicer obložena s kombinacijo svetlih materialov z bakrenimi vstavki.
Na koncu ne pozabimo še napovedi sintetičnega zvoka, ki ga bo oddajal sicer tihi električni BMW i4. Pri BMW-ju pravijo, da so v njegovo oblikovanje vložili precej napora, saj so hoteli avtomobilu dati čustveni nastop. Za zvočni odtis je tako poskrbel kar sloviti skladatelj filmske glasbe Hans Zimmer, ki je za različne režime vožnje pripravil različne melodije.
Prihaja drugo leto
BMW bo i4 prihodnje leto začel izdelovati s svoji osrednji tovarni v Münchnu, v katero je že vložil 200 milijonov evrov. Pravijo, da bodo lahko proizvodnji novega modela prilagodili kar 90 odstotkov sedanje opreme tovarne, deset odstotkov opreme pa bodo morali dokupiti.