Avto
220 ogledov

Bodo moderni asistenčni sistemi podražili ceno v šolah vožnje?

Opel astra in asistenčni sistemi Andrej Leban
Sistemi za samodejno zaviranje, za zaznavanje vozil v mrtvem kot, za preprečitev nenamerne zapustitve voznega pasu, radarski tempomat z samodejnim uravnavanjem varnostne razdalje (ACC) so le nekateri moderni pripomočki, ki jih najdemo v novih vozilih. Velika večina vozil v šolah vožnje ni opremljena s tovrstnim sistemi, zato so kandidati za pridobitev vozniškega izpita več ali manj z njimi seznanjeni le teoretično.

"Ocenjujemo, da je povprečno vozilo v šoli vožnje staro štiri leta in v povprečju opremljeno s sistemom ABS, ESP-jem in zračnimi blazinami. Asistenčnih sistemov je malo, med njimi prevladujejo vozila z zaznavo vozila v mrtvem kotu," pravi Borut Žagar, pri Združenja šol vožnje pri GZS zadolžen za stike z mediji.

Stroka eno, ministrstvo drugo

Na Agenciji za varnost v prometu (AVP) pravijo, da je prav, da se v šolah vožnje uporablja vozila s napredno tehnologijo. Kandidate se seznani z delovanjem in posledično se jih nauči uporabljati omenjene sisteme, ki praviloma povečujejo prometno varnost. Šole vožnje k temu spodbujajo, tudi na način da dodajajo in obnavljajo vprašanja na toretičnem delu izpita, pri praktičnem učenju pa je drugače: "Pri sprejemanju zakonov marsikateri predlog prometne stroke ne upošteva, saj je veliko vidikov pri uveljevitvi zakona: "Mi bi želeli novejše in bolj moderne avtomobile, spet drugo ministrstvo želi zaradi podjetniške iniciative znižati začetne stroške za izvajanje dejavnosti."

Toyota prius | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Na AVP odgovarjajo, da je bila pred letom 2011 starost vozila v šolah vožnje omejena na največ osem let, za tovorna pa 12 let. Takrat so bili argumenti, da je pomembno, da je vozilo tehnično brezhibno in ne koliko je staro, pojasnjujejo in dodajajo, da se v praksi šole vožnje delijo v dve skupini. Tista, ki skrbi, da ima nov in moderen vozni park , saj je tako atraktivna za kandidate in vozila menja na tri do štiri leta, ko niso več v garanciji, in tiste, ki kupijo zelo poceni, ali celo rabljeno vozilo in v tem vidijo konkurenco zaradi nižjih stroškov voznega parka.

Nove tehnologije ne bodo zvišale cene vožnje

Na AVP še pravijo, da Opremljenost vozil s sistemi določa Zakon o voznikih, ki predpisuje osnovne pogoje, asistenčni sistemi pa v teh pogojih niso zajeti. Žagar meni, da opreljenost vozil z modernimi asistenčnimi sistemi ne bo prinesla dvig cene vožnje v šolah vožnje, saj: "Nekatere večje šole vožnje že premorejo vozila z najsodobnejšimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi. Trenutno še nova tehnologija bo kmalu postala standard neke osnovne opreme vozil, tako da v nekaj letih pričakujemo "mehak" tehnološki prehod brez cenovne inflacije."

Žagar pravi, da so sistem ABS in zračne blazine kot varnostni sistemi že nekaj časa stalnica v šolah vožnje, ESP pa nekaj zadnjih nekaj let. Kandidati za voznike se s temi sistemi srečajo že v teoriji, spoznajo pa se z njimi tudi v praksi, če ne prej - na vadbi varne vožnje za voznike začetnike. "Kot že zapisano, pa asistenčni sistemi šele v zadnjih letih prihajajo med širši krog voznikov, zato tudi za šole vožnje še niso preveč aktualni. Npr. avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC), ohranjanje voznega pasu, parkirna asistenca, zaznava vozila v mrtvem kotu, ipd.., se po mnenju šol vožnje pri pozornem vozniku lahko ustrezno nadomeščajo. Gre pa razvoj vsekakor v smer, da vozilo rešuje neprevidnega voznika, kar je vsekakor smiselno ob dejstvu, da je vse več ljudi zaradi stresnega tempa psihično in fizično obremenjenih in je možnost napake večja," zaključuje Žagar.

Komentarjev 3
  • Ivo 23:53 20.julij 2016.

    Res je. Zdaj je AVP podobna zasebnemu podjetju, ki si prosto določa cene za vsa izobraževanja očitno. Za podaljšanje licenc bodo avtošole kmalu dale celo premoženje. Zakaj je Slovenija prva na lestvici najbolj skorumpiranih držav??? Primer: AVP ti sme odvzeti ...prikaži več licenco, če se ne udeležiš izobraževanja, ki ga pripravijo oni, sami določijo ceno in vse ostalo. HALOOO? Bananarepublik. Še tam to ni tako urejeno. In bogi folk se tolaži z neko Švico, verjame v pravično državo ipd.

  • mymind 11:12 20.julij 2016.

    Gospodje iz AVP, naj gredo na dopuste (za svoj denar seveda) po Evropi in naj malo pogledajo ceste v tujini, prometne znake, režime...

  • dragec 11:04 20.julij 2016.

    Ko šole vožnje dvignejo cene -propadajo, AVP pa podraži svoje neumne storitve za več kot 300%