"Ocenjujemo, da je povprečno vozilo v šoli vožnje staro štiri leta in v povprečju opremljeno s sistemom ABS, ESP-jem in zračnimi blazinami. Asistenčnih sistemov je malo, med njimi prevladujejo vozila z zaznavo vozila v mrtvem kotu," pravi Borut Žagar, pri Združenja šol vožnje pri GZS zadolžen za stike z mediji.
Stroka eno, ministrstvo drugo
Na Agenciji za varnost v prometu (AVP) pravijo, da je prav, da se v šolah vožnje uporablja vozila s napredno tehnologijo. Kandidate se seznani z delovanjem in posledično se jih nauči uporabljati omenjene sisteme, ki praviloma povečujejo prometno varnost. Šole vožnje k temu spodbujajo, tudi na način da dodajajo in obnavljajo vprašanja na toretičnem delu izpita, pri praktičnem učenju pa je drugače: "Pri sprejemanju zakonov marsikateri predlog prometne stroke ne upošteva, saj je veliko vidikov pri uveljevitvi zakona: "Mi bi želeli novejše in bolj moderne avtomobile, spet drugo ministrstvo želi zaradi podjetniške iniciative znižati začetne stroške za izvajanje dejavnosti."
Nove tehnologije ne bodo zvišale cene vožnje
Na AVP še pravijo, da Opremljenost vozil s sistemi določa Zakon o voznikih, ki predpisuje osnovne pogoje, asistenčni sistemi pa v teh pogojih niso zajeti. Žagar meni, da opreljenost vozil z modernimi asistenčnimi sistemi ne bo prinesla dvig cene vožnje v šolah vožnje, saj: "Nekatere večje šole vožnje že premorejo vozila z najsodobnejšimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi. Trenutno še nova tehnologija bo kmalu postala standard neke osnovne opreme vozil, tako da v nekaj letih pričakujemo "mehak" tehnološki prehod brez cenovne inflacije."
Žagar pravi, da so sistem ABS in zračne blazine kot varnostni sistemi že nekaj časa stalnica v šolah vožnje, ESP pa nekaj zadnjih nekaj let. Kandidati za voznike se s temi sistemi srečajo že v teoriji, spoznajo pa se z njimi tudi v praksi, če ne prej - na vadbi varne vožnje za voznike začetnike. "Kot že zapisano, pa asistenčni sistemi šele v zadnjih letih prihajajo med širši krog voznikov, zato tudi za šole vožnje še niso preveč aktualni. Npr. avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC), ohranjanje voznega pasu, parkirna asistenca, zaznava vozila v mrtvem kotu, ipd.., se po mnenju šol vožnje pri pozornem vozniku lahko ustrezno nadomeščajo. Gre pa razvoj vsekakor v smer, da vozilo rešuje neprevidnega voznika, kar je vsekakor smiselno ob dejstvu, da je vse več ljudi zaradi stresnega tempa psihično in fizično obremenjenih in je možnost napake večja," zaključuje Žagar.
Res je. Zdaj je AVP podobna zasebnemu podjetju, ki si prosto določa cene za vsa izobraževanja očitno. Za podaljšanje licenc bodo avtošole kmalu dale celo premoženje. Zakaj je Slovenija prva na lestvici najbolj skorumpiranih držav??? Primer: AVP ti sme odvzeti… ...prikaži več licenco, če se ne udeležiš izobraževanja, ki ga pripravijo oni, sami določijo ceno in vse ostalo. HALOOO? Bananarepublik. Še tam to ni tako urejeno. In bogi folk se tolaži z neko Švico, verjame v pravično državo ipd.
Gospodje iz AVP, naj gredo na dopuste (za svoj denar seveda) po Evropi in naj malo pogledajo ceste v tujini, prometne znake, režime...
Ko šole vožnje dvignejo cene -propadajo, AVP pa podraži svoje neumne storitve za več kot 300%