Avto
3247 ogledov

C-HR GR sport: točno to je manjkalo

Toyota C-HR GR sport
1/22
Saša Despot
Toyotina uspešnica med križanci je s prenovo dobila tudi različico z 2,0 hibridnim sklopom ter našpičeno opremo, za katera zdaj vemo, kako zelo smo ju pogrešali.

Pred štirimi leti, ko je prišel na trg, je CH-R s svojo drzno obliko in zelo vozniško nastrojeno platformo napovedal povsem novo generacijo Toyotinih vozil. A nekaj je manjkalo, avto se je zdel nekako neizkoriščen. 

Ob prenovi je dobil nekaj dobrodošlih popravkov in nadgradenj, s katerimi se želi znova odlepiti od konkurentov, ki so v tem času zaplavali že globlje v ocean digitalnega sveta.

Toyota Yaris GR Avto "To se mi je zgodilo le dvakrat do zdaj"

Glavna pridobitev je možnost izbire močnejšega hibridnega sklopa, ki ga poznamo na primer iz corolle. 2,0-litrski motor ima 112 kW, kar je bistveno več kot 1,8-litrski. Še 53 pa jih dodaja elektromotor za skupno sistemsko moč 135 kW oziroma 184 KM. Tako podkrepljen je zdaj CH-R končno avto, za katerega se zdi, da je sposoben izkoristiti potencial, ki ga nudi podvozje. Pospešek do 100 se skrajša za tri sekunde in čeprav 8,2 sekunde še vedno ni kakšen superšportni rezultat, je v CH-R bistveno enostavneje speljevati in loviti tempo. Poraba se res nekoliko poviša, a v zameno je postal CH-R za voznike, ki želijo nekaj več od avta, precej prijaznejši avto. 

Toyota C-HR GR sport | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Toyota C-HR GR sport | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Hibridni sklop deluje izvrstno in za voznika nemoteče. Avto ogromno časa prevozi na elektriko, ki si jo ustvarja sam z rekuperacijo zavorne energije, ali pa, ko so okoliščine smotrne, s termičnim motorjem. V opremi GR sport je menjalnik nekoliko spremenjen, saj ima ročica namesto položaja za močnejšo rekuperacijo B možnost bočnega premika v program prestavljanja. Brezstopenjski CVT menjalnik takrat "ročno" ustvari prestave, ki služijo tako bolj dinamičnemu doživljanju vožnje kot izkoriščanju za rekuperacijo. Je zaradi CVT menjalnika pri pospeševanju motor še vedno glasen? Je, a ga je mogoče z neagresivnim pritiskanjem na stopalko za plin držati znotraj sprejemljivega. 

Avtosalon prodaja avtov Nakup avtomobila Avto Za podoben mesečni obrok namesto rabljenega kupil novo vozilo

Bolj športen tudi po izgledu

Druga posebnost testnega vozila je bila oprema GR sport. Z njo se seveda Toyota spogleduje s svojim profesionalnim dirkaškim programom. Avto je z bolj nabuhlim in še dodatno zašiljenim videzom zelo atraktiven, svoje dodajo črna platišča, ki pa so zato dovzetna za vidne praske. Potrebno je pohvaliti Toyoto, da je znala obdržati diskretnost in ni pretiravala z raznimi športnimi napisi na vseh mogočih in nemogočih mestih, občutek športnosti pa je raje dosegla z nadgrajenimi materiali, grafikami in raznimi drugimi detajli.

Podvozje so pri prenovi nekoliko posodabljali in obljubili boljšo vodljivost. Resnično je CH-R lahko zelo vozniški avto, z natančnim volanom in zanesljivim podvozjem, ki zna zelo dobro iskati mejo med čvrstostjo v zavojih in udobjem prek neravnin. 

Toyota C-HR GR sport | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Toyota C-HR GR sport | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Med novostmi velja omeniti posodobljeno opremo. Vozniku zdaj pomaga radarski tempomat, ki je dobrodošla novost, novih je še nekaj asistenčnih pomočnikov. GR sport oprema doda že serijske proijekcijske LED žaromete. Vzvratna kamera je obvezna, saj je preglednost nazaj slaba, predvsem moti slab pogled na desni bok avta.

Prostornost zadaj je povprečna, kar pomeni povsem normalno vsakdanjo rabo tudi za razvoz otrok in najstnikov, težko pa bo to vozilo za službeno posadko. Že tako ne velik prtljažnik je pri različici 2,0 še dodatno zmanjšan na 358 litrov zaradi večje hibridne baterije. Nakladalno dno je visoko. 

Infozabavni sistem ostaja kombinacija hitrih fizičnih tipk, s katerimi je mogoče hitro prestavljati med posameznimi sklopi, ter dodatnim izbiranjem prek zaslona. Delovanje in grafika sta korektna, navzgor pa ne odstopa. Enostavno je upravljanje s klimatsko napravo in drugimi ključnimi sistemi v avtu, po tej plati je CH-R zelo prijazen tudi do nekoliko starejše publike, ki bo že tako ali tako znala ceniti višje in udobno sedenje. 

Toyota C-HR GR sport | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Toyota C-HR GR sport | Avtor: Saša Despot Saša Despot

CH-R po velikosti sodi v težko določljiv segment C križancev, kjer najdemo na primer VW T-crossa, pa nissan qashqaija ali pa celo precej daljšega peugeota 3008. In tako kot domala vsa srenja je tudi CH-R že pri manj opremljenih modelih začel presegati mejo 25 tisoč evrov. Močnejši motor in oprema z vrha ponudbe pa vse skupaj dvigneta že krepko nad 30 tisočakov. 

CH-R je avto, s katerim je mogoče zelo enostavno in zelo dolgo živeti, lahko pa z njim v vsem tem času početi še nekaj več. 

Podatki o vozilu (toyota CH-R GR sport)

Motor: 1.987 cm3, bencin in elektromotor, mehki hibrid
Skupna moč: 135 kW (184 KM)
Navor: 190 Nm od 4.400 vrt./min + do 202 Nm elektromotorja
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.390 × 1.795 × 1.555, medosna razdalja 2.640
Poraba na testu: 5,7 litra/100 km (mešani cikel), CO2: 119 g/km (WLTP)
Zmogljivosti: 180 km/h, 8,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik v litrih: 358 - 1.102 
Cena v evrih: od 33.000

PLUSI: oblika, vozne lastnosti, enostavnot uporabe, občutek kvalitete.

MINUSI: omejitve pri prostornosti.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.