Avto
32 ogledov

Captivini korak(i) v pravo smer

Chevrolet captiva
1/49
Miha Pečoler
Chevrolet nadaljuje modelno ofenzivo, tokrat s captivo. Ta je že pred prenovo ponujala veliko vsebine za zmerno ceno, sedaj pa ta ponuja še bolj zmogljive motorje in več napredne opreme, ne pa tudi tehnike.

Z nadpovprečno prostorno kabino, veliko serijske opreme in celo nižjo ceno kot pred prenovo pa je to dober recept za tržni uspeh.

Zunanja podoba veliko bolj impozantnaOblikovalci so delo pravili več kot solidno, saj je prenovljena captiva ohranila skladno in všečno podobo, temu pa so dodali še konkretno količino nastopaštva. Motorna maska je že skoraj pregrešno velika, spodnji del pa se zajeda globoko v asfalt. Prednja svetila so prav tako pridobila na velikosti in smiselno lovijo krivuljo prej omenjene motorne maske. Več je tudi kroma tudi na boku vozila, velike kolesne odprtine pa medse sprejememo kolesa velikosti kar 19 palcev. In to serijsko.

Zadek je mnogo manj spremenjen, v bistvu so drugačne le luči, ki so postavljene ne kromirano podlago (t.i. lexus look). Pomembne pa so tudi malenkostne spremembe kot so škrge nad prednjima kolotekoma in v mat sivo barvo odeta strešna nosilca, bočni stopnici in vratne kljuke.

Manj novosti znotraj, razen navigacije in ročne

Manj novega kot nakazuje zunanjost, prinese potniška kabina, kjer najdemo podobno ureditev sredinske konzole, merilnikov in volanskega obroča, največjo novost pa predstavlja velik TFT zaslon občutljiv na dotik, ki je zamenjal monokromatskega. Na zaslonu se sedaj poleg delovanja klimatske naprave izpisujejo tudi podatki navigacije in audio sistema, ki služi tudi kot predvajalnik video vsebin ter tudi parkirne kamere na zadku. Škoda le ker programska oprema vsemu temu ni dorasla, kar se pozna v velikem zamiku v delovanju parkirne kamere in navigacije. Slednje rezultira v temu, da smo včasih kakšen odcep tudi zgrešili, kar povzroči vsaj malo nejevolje, če ne tudi dodatni stroškov (gorivo na avtocesti).

Enak kot pred prenovo je volanski obroč, ki ima še vedno preveliko krožnico in je premalo neposreden. Drugačni so tudi merilniki, ki sicer delujejo bolje, so pa tako kot tempomat (po delovanju) še vedno preveč analaogni. Slabše se odreže tudi klima, ki ji tudi po desetih dneh nismo znali nastaviti temperature in piš tako da bi bil udoben za vse v avtu, njeno delovanje je namreč preveč agresivno in hitro rezultira v kašljanju potnikov.

Glede na to, da gre za sedem sedežnika manjkajo tudi reže v drugi vrsti, v tretji pa so najbrž že preveč pobožna želja. Je pa vstopanje  v vozilo in sedenje dovolj visoko, preglednost tako vstran kot nazaj pa dobra. Električna ročna zavora pa je zamenajala klasično „ročno“. Preseneti pa tudi založenost z opremo, ki je v primeru paketa LTZ res bogata. Serisko je tako usnje na sedežih, prednja sta tudi ogrevana, voznikov pa elektrificiran. Klimatska naprava je avtomatska (ne pa tudi dvoobmočna), dobite pa tudi tempomat, senzor za dež in samozatemnitveno osrednje ogledalo in prej omenjenih sedem sedežev. Veliko je tudi varnostne opreme saj je ESP in šest varnostnih blazin vedno del serijske opreme, audio naprava pa se spozna prek AUX in USB priključka spozna tudi z zunanjimi napravami. S spiska doplačil je tako prišla le prej omenjena navigacija in pa strešno okno, vsaj slednjega pa bi zlahka pogrešili.

Bolj zmogljivi in ekonomični dizli

Veliko bolj dodelana je tudi paleta motorjev, še posebej na dizelski strani, kjer sta zdaj na voljo dve različici 2,2-litrskega motorja, ki zmore 120 ali 135 kilovatov. V obeh primerih je moči tako več, pri 120 kilovatnem agregatu pa so za dobro desetino manjše tudi emisije CO2. Mi smo preizkusili zmogljivejšega od obeh, katerega emisije pa so klub dodatni moči in prestanvi avtomatiki, le malenkost višje kot pri predhodnem motorju z ročnim menjalnikom. Dodatna dva „decilitra“ prostornine se poznata pri polni naloženosti, je pa res, da prestavna avtomatika omili njegovo siceršnjo poskočnost. Da se razumemo izdelek ni slab, je le pristaš udobja in ne športnosti. Ponuja pa tudi ročno pretikanje, ki sicer dopušča nekoliko več športnosti, čeprav ne toliko kot bi pričakovali ali želeli. Glede na visoko težišče in mehak volanski mehanizem pa vozniku tako ali tako hitro postane jasno, da captiva ni pravi športni terenec ampak je prej kot to udobna avtocestna križarka.

Chevrolet captiva | Avtor: Miha Pečoler Miha Pečoler
Kljub nižjim emisijam na papirju pa captiva negativno preseneti glede porabe, saj smo jo le težka ukrotili in spravili pod mejo dsesetih litrov, večino časa pa se je gibala med 10 in 11 litri plinskega olja. Vemo pa, da je tu (predvsem nemška) konkurenca že veliko bolj ekonomična, ne pomaga pa niti program eco, ki malenkostno spremeni delovanje motorja in menjalnika.

Štirikolesni pogon je bil pri testniku prav tako serijski, gre pa za priključljivi pogon, kjer elektronika (sicer dovolj hitro) po potrebi navor speljuje na posamezno os. Za večje podvige je tu še sistem za nadzorovan spust, tudi s tem pa je captiva namenjena le malce težje prevoznim terenom, ne pa tudi večjim terenskim podvigom.

Cena celo nižja kot pred prenovo

Cenovno je captiva že prej veljala za zelo ugodnosaj je za zmerno ceno ponudila veliko vsebine in prostora. Res da je imela kar veliko pomankljivosti, katerih večj del pa so s prenovo odpravili. Glede na to, da sedaj nudi še bolj zmogljive in ekonomične motorje in veliko več udobnostne opreme, pa še bolj v oči „bode“ dejstvo, da je sedaj za polno opremljeno captivo treba odšteti celo manj denarja kot prej. To in všečna podoba ter dvig renomeja znamke Chevrolet pri nas pa bo zagotovo botroval k prodajnemu uspehu njihovega največjega hišnega modela.

Chevrolet captiva 2,2 VCDi LTZ automatic AWD
Motor: 2.231 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 135 kW (184 KM) pri 3.800 vrtljajih na minuto
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 10,5 litra/100 km, 203 gramov CO2
Zmogljivosti: 191 km/h, 10,1 sekunde od 0-100 km/h 
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.673x1.868x 1.756, medosna razdalja 2.705, prtljažnik (v litrih): 477/1.577
Cena: 30.210/32.295 EUR

 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.