Avtomobili posameznih znamk zelo različno izgubljajo vrednost, je pokazala primerjava, ki smo jo opravili pri Žurnalu. Večji modeli jo praviloma izgubljajo hitreje kot manjši, pri znamkah pa pozitivno izstopa Toyota. Presenetljivo visoko sta Renault in Hyundai, veliko slabše pa se odreže sestrska kia (i30 in cee'd si namreč delita večino sestavnih delov).
Poglejte cene rabljenih
Pred nakupom je tako dobro pogledati, koliko za vaše vozilo dobite po treh ali petih letih uporabe, saj je to dober pokazatelj, koliko boste za avto iztržili ob prodaji. Dober vir podatkov je cenitev vozila po Eurotaxu, ki jo pri tem podjetju izvajajo že vrsto let. Te cenitve so sicer vedno znova tarča kritik kupcev (češ da so cene prenizke), čeprav so dober in realen odraz stanja na trgu. Cene, ki jih posamezniki oglašujejo na portalih, so namreč velikokrat močno napihnjene.
Raziskava je pokazala tudi, da so kupci v določenih primerih ali bolje rečeno znamkah v zmoti. Pokazala je sicer, da cene resnično najbolje držijo toyote, veliko presenečenje pa predstavlja renault clio, ki med primerjanimi modeli drugi najbolj drži ceno. To je v neskladju s prepričanjem, da jo renaulti slabo držijo. Je pa res, da so večji modeli v tem pogledu mnogo slabši. Presenetljivo dobro svojo vrednost ohranja hyundai i30, sledi pa mu fiat grande punto, kar je prav tako presenečenje. Na repu lestvice so se znašli ford fiesta, kia cee’d in citroën xsara picasso – dejanska cena te je mnogo nižja od tiste po ceniku.
Težavo predstavljajo modeli, ki so v tem obdobju doživeli prenovo, saj po navadi ponujajo več opreme, zato smo jih ločili od drugih.
63
ogledov
Ceno najbolj držijo toyote in clii
Rabljeni avtomobili. Ceno najbolje držita yaris in clio, slabo pa fiesta in cee’d. Izguba vrednosti. Prvo leto avto izgubi največ – kar četrtino. Po štirih letih pa zanj dobite le še polovico.