Čeprav cene nafte na svetovnem trgu rekordno padajo, se maloprodajne cene goriva v Sloveniji bistveno ne spreminjajo, saj jih vlada na teh ravneh ohranja s trošarinami, ki pa so trenutno približno 11 odstotkov višje kot pred letom dni.
Vlada pa očitno ne razmišlja o spremembi trošarinske politike, kajti padca prodaje ne opazi. Zdajšnja raven trošarin je smiselna, tako pravi premier Miro Cerar.
Slovenija ima ene najvišjih maloprodajnih cen pogonskih goriv v okolici, od sosednjih držav so višje le še v v Italiji. Ob tem pa je količinska prodaja podobna kot lani, prav tako se v povprečju ohranjajo stabilni prihodki od trošarin - od dizla so večji kot lani, od bencina pa manjši, je ob začetku ponedeljkove seje DZ povedal finančni minister Dušan Mramor.
"Kurilca" se proda vse manj
Pada pa v zadnjih letih prodaja ekstra lahkega kurilnega olja, a ne zaradi visokih trošarin, pač pa zaradi spodbujanja prehoda na zemeljski plin ter obnovljive vire energije. V zadnjih letih prodaja tega energenta tudi na račun milejših zim in varčnejše rabe energentov, je povedal Mramor, ki priznava, da so prihodki od trošarin na energente pomemben in stabilen proračunski vir.
Očitno se pripravlja nov model oblikovanja cen
Na finančnem ministrstvu sicer prav zdaj delajo izračune o morebitni pripravi novega modela izračuna cen naftnih derivatov. Medtem ko so doslej v modelu uporabljali tudi podatke o maloprodajnih cenah energentov v sosednjih državah, pa bodo morda v formulo vključili še podatke o gibanju količinske prodaje v teh državah.
"Na ta način lahko ocenimo, ali gibanje prodanih količin v Sloveniji odstopa od gibanja prodanih količin v sosednjih državah, in vsaj posredno sklepamo na učinke politike javnih dajatev, ki se plačujejo od energentov," so pripravo novih modelov pojasnili na finančnem ministrstvu.
Tovornjakarji niso neumni, da bi točili dražje
Še posebej bode v oči visoka obdavčitev dizelskega goriva, ki po podatkih ministrstva prispeva okoli 60 odstotkov vseh prihodkov od trošarin na energente (bencin okoli tretjino, preostalo pa ostali energenti in elektrika).
Visoka cena dizla pri nas naj bi bila v veliki meri namenjena tranzitnemu statusu naše države, a je energetski strokovnjak Jani Brečević prepričan, da se tuji tovornjakarji tankanju goriva na slovenskih črpalkah izognejo, če je to le mogoče. "S tem pa država izgublja tudi druge prihodke od trošarin, saj tovornjakarji ne kupujejo cigaret, hrane, pijače in drugih izdelkov, od česar bi tudi imela država v davčnem smislu precejšnje dohodke."
Brečević je prepričan, da bo šlo oblikovanje cen derivatov na slovenskih črpalkah prej ali slej v smeri liberalizacije določanja cen, saj so po njegovem za kaj takega že danes izpolnjeni vsi pogoji. S tem pa bo tudi prilagajanje na spremembe pri nabavnih cenah nafte lahko precej hitrejše tudi v korist voznikov.
V življenju si nisem mislil , da bom kdaj hodil tankat na Zahod oz. na Sever !!!
Villach, 16.12.2014 Diesel 1.068€/liter
Tabletko, kolega, nujno