Avto
14 ogledov

Češka šampionka prerasla razred

Škoda octavia
1/19
Andrej Leban
Škoda octavia je v svoji tretji generaciji poleg vsestranskega napredka najdlje skočila na področju aktivnih pomagal. Vstopna cena manj kot 15 tisoč evrov oziroma kot v razredu golfa.

Octavia je po deležu v proizvodnji daleč najpomembnejši Škodin model. Je najbolj zaslužna za spoštovanje, ki si ga je znamka pridobila na najzahtevnejših trgih, 3,7 milijona prodanih od leta 1996 in pojavljanje na vrhu lestvic po zadovoljstvu strank v nižjem srednjem razredu pa dokazujejo, kako zelo cenjena je njena praktičnost.

Uporabnejša od passata

Tretja generacija limuzine ohranja značilno brezčasno zunanjo in notranjo podobo s starimi (osvetlitev v obliki črke C) in novimi detajli (“plavut” na zadnjih vratih). V ospredju je eleganca, spričo kristalnega videza žarometov tudi češka tradicija, čeprav so želeli ustvarjalci avtomobilu na različne načine vdahniti tudi več dinamike, k čemur pripomorejo manjši previsi. Zdi pa se, da je pri zadku oblikovalcem prehitro zmanjkalo idej. Precejšen korak naprej je videz notranjosti, ki sicer v primerajvi s predhodnico prinaša še bolj ravne linije, tudi značilna razporeditev številčnice na merilnikih ostaja, je pa nov koncernov volan in ureditev stikal, tako da o pomanjkanju modernosti ne moremo govoriti, še posebej zaradi več tipov barv notranjosti, ki so na razpolago.

Škoda octavia | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Octavia je zrasla kar za devet centimetrov in s tem sprostila prostor manjšemu rapidu. S 4,66 metra je sicer octavia manjša od denimo VW passata, a ga tako kot večino večjih limuzin precej prekaša v prostornini prtljažnika, saj ta ob enostavni dostopnosti zaradi skritih petih vrat "pogoltne" kar 590 litrov.

Skoraj 11 centimetrov daljša medosne razdalja in prirastek v širino sta na drugi strani porok za še prostornejšo notranjost, tako da gneče res ne bi smelo biti niti pri prevozu petih odraslih. Odslej bi lahko octavio zlahka umeščali v razred srednje velikih limuzin.

Škoda octavia | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Morda največji preskok pa je novinka storila na področju novih tehnologij, kjer je bila znamka znotraj koncerna VW doslej bolj kot ne deprivilegirana. Aktivni tempomat s samodejnim zaviranjem v sili, sistema proti prehajanju voznega pasu in za preprečevanje množičnega trka, aktivni pokrov motorja, zategovanje pasov v primeru možnosti trka in še kaj so ob pasivni varnosti z do devetimi zračnimi blazinami porok, da gre za enega najvarnejših avtomobilov na trgu. Nedavno si je za svoje sisteme prislužila tudi pohvale Euro NCAP-a. Začuda pa ni omejevalnika hitrosti, manjka tudi sistem za nadzor mrtvih kotov.

Vsi so turbo

Novinko, ki se ji bo že junija na našem trgu pridružil še karavan s kar 610 litrskim prtljažnikom, obljubljajo pa že tudi različico RS, za začetek poganja šest motornih različic. Razen vstopnih imajo vse start&stop sistem z rekuperacijo energije. Izvedenka greenline z 81-kilovatnim 1,6-litrskim dizlom, porabo 3,4 litra in izpustom 89 gramov CO2 pride kasneje.

Pri najšibkejšem 1,2 TSI in pri 1,6 TDI motorju je menjalnik petstopenjski, pri drugih pa šeststopenjski. Pri obeh dizlih in pri 1,8 TSI pa je opcija DSG-menjalnik.

Tabela z motorji

Osnovne opreme so tri, active, ambition in elegance, med njimi je po 1.300 evrov razlike. Serijska so klimatska naprava, 16-palčna platišča, 7 zračnih blazin, držalo za parkirni listek, potovalni računalnik, USB priključek ... Ambition, ki bo predvidevanjih v navezi z 1,6 TDi motorjem najbolj prodajana oprema, doda dvoobmočno klimatsko napravo, parkirne senzorje zadaj, električna okna tudi na zadnji vrsti, večfunkcijski volan, boljši avdiosistem, bolje izkoriščena odlagališča ... Elegance prinaša bogatejše oblazinjenje in kromirane obrobe, vzvratna ogledala z lučko, meglenke, ki osvetljujejo ovinke, povezavo bluetooth s predalom z ojačanim signalom, tempomat ...

Uvoznik namerava letos prodati okoli 350 limuzin in prav toliko karavanov, prihodnje polno prodajno leto pa optimistično pričakuje 1.000 novih kupcev.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.