Avto
3494 ogledov

Citroën ob novih pogonih prečrtal ročni menjalnik

predstavitev Citroën C4 in C4 X
1/18
Saša Despot
Citroën je aktualno generacijo dvojčkov C4 in C4 X pripeljal pred skoraj petimi leti. Zato je prišel čas za posodobitev. Pod pokrovom motorja sta se pojavila blago hibridna trivaljna motorja. Ni pa več dizelskega motorja, niti ročnega menjalnika.

Citroën C4 je leta 2020 prišel, kot zamenjava za model C4 cactus. Sprememba je bila velika. Tudi zato, ker oznako C4 nosita kar dve različici, kombilimuzina C4 in netipična limuzina C4 X, ki z zadkom spominja na fastback modele, torej atraktivno oblikovane modele, ki lahko ponudijo velik in uporaben prtljažnik. Oba podirata meje med razredi, saj gre za drzno oblikovani vozili s povišanim podvozjem, ki se spogledujeta z razredom križancev. Tudi zato v prvi vrsti pri Citroënu z njim računajo na družine z enim do dvema otrokoma.

Čeprav gre za precej velika modela (spadata v razred C, t. i. golfov razred), sta postavljena na platformo CMP, ki jo Citröen uporablja za svoje manjše in cenejše modele, torej kompaktne modele. In Pri Citroënu menijo, da sta prav prostornost na zadnji klopi, predvsem pa udobje tista X faktorja, ki bosta do konca leta v Sloveniji prepričala skoraj 350 kupcev modela C4 in C4 X. 

Kaj je prinesla prenova?

Prenova je bila temeljita. Popolnoma preoblikovan je prednji del. Kontroverzne dimenzionalne luči so preteklost. Zamenjale so jih ozke LED luči s trisegmentno grafiko. Sprednja maska je dobila nov logotip, s čimer je Citroën poenotil svojo prodajno paleto, vse od C3 do berlinga. Nov je sprednji odbijač s strukturirano odprtino za dovod zraka. Nove so tudi zadnje luči. Nekaj je novih platišč, novosti so se zgodile tudi v barvni paleti. Še vedno je na voljo dvobarvna različica s kontrastno črno streho.

predstavitev Citroën C4 in C4 X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri Citroënu pravijo, da so kabino naredili še bolj udobno. Novi sedeži imajo 15 mm debelejšo peno. Zadnje sedeže je močno tudi nagibati, kar v kombinaciji z dobro prostornostjo za ramena in kolena še dodatno olajša potovanja na dolgih poteh. V kombinaciji z vzmetenjem s parom hidravličnih zavor za vsak amortizer Citroën obljublja učinek leteče preproge. Na armaturni plošči je 7-palčni digitalni kokpit z natančnejšo grafiko, povezano 3D navigacijo in barvnim zaslonom.

predstavitev Citroën C4 in C4 X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Serijski 10-palčni infotainment je opremljen z novo strukturo menija z uporabo pripomočkov, ki poenostavlja upravljanje. Možno si je omisliti tudi projekcijski zaslon. Niso pozabili niti na integrirano umetno inteligenco ChatGPT.

Za varnost skrbi 20 asistenčnih sistemov. Prilagodljivi tempomat ima funkcijo Stop & Go in ima nalogo ohranjati vozilo na voznem pasu. Parkiranje olajša 360-stopinjski pogled na okolico.

predstavitev Citroën C4 in C4 X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Volumen prtljažnika ostaja nespremenjen, kar pomeni 380 oziroma 1250 litrov s podrtimi sedeži zadaj litrov pri C4 in 510 litrov oziroma 1350 litrov s podrtimi sedeži pri C4X. Ne glede na vrsto pogona.

Bencinski, blago hibridni in električni pogoni

Spremembe so se zgodile tudi pod pokrovom motorja. Citroën ne ponuja več dizelskega motorja 1,5 HDi. Zamenjava zanj sta dva nova 3-valjna 1,2-litrska bencinska motorja, ki naj bi zahvaljujoč blagi hibridni tehnologiji prihranila do 20 odstotkov goriva. Šibkejši ima moč 74, močnejši pa 100 kW. Oba delujeta po varčnem Millerjevem ciklu in sta opremljena s turbopolnilnikom s spremenljivo geometrijo lopatic. Podpira jih 48 V elektromotor, ki je vgrajen neposredno v šeststopenjski menjalnik z dvojno sklopko ë-DCS6. Sistem dopolnjuje majhna li-ion baterija z neto kapaciteto 432 kWh, ki je našla mesto pod voznikovim sedežem.

predstavitev Citroën C4 in C4 X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri Citroënu poudarjajo, da imajo posodobljeni trivaljniki do 40 odstotkov novih komponent. Skupaj z elektrifikacijo pa je preteklost postal tudi ročni menjalnik. Na voljo je tudi klasična bencinska izvedenka s 96 kW moči (131 KM) in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Ponudbi dopolnjujeta 100-odstotno električna modela ë-C4 in ë-C4 X, ki imata v osnovni izvedenki baterijo s kapaciteto 50 kWh in elektromotor z močjo 100 kW. Močnejša različica z močjo 115 kW je opremljena z baterijo s kapaciteto 54 kWh. Citroën obljublja 360 oziroma 420 kilometrov dosega. Obe različici podpirata 100 kW DC polnjenje, tako da naj bi polnjenje od 10 do 80 % trajalo manj kot trideset minut. Z adapterjem V2L (11 kW) lahko shranjeno energijo uporabimo za napajanje zunanjih naprav, kot so električno kolo ali pa sesalnik in druge različne električne naprave za vsakdanjo uporabo.

predstavitev Citroën C4 in C4 X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Koliko staneta C4 in C4 X?

Cena za osnovno izvedenko blagega hibrida C4 in osnovno stopnjo opreme je ob upoštevanem popustu (1.200 evrov) in izbiri hišnega financiranja (1.500 evrov) 20.800 evrov. Za zmogljivejši hibrid z drugo stopnjo opreme je treba odšteti 2.100 evrov več. Bencinski C4 stane najmanj 21.500 evrov. Doplačilo za model C4 X je 700 evrov.

Pri Citroënu računajo, da bo 15 odstotkov prodaje pripadlo električnima različicama. Cena se z upoštevanimi popusti, hišnim financiranjem in trenutno veljavno subvencijo (7.200 evrov) začne pri 21.500 evrih.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Toma 08:28 12.marec 2025.

    Novi znak najavlja Veliko noč ;-)