Nakup električnega avtomobila v Sloveniji še nikoli ni bil tako privlačen kot danes. Država namreč ponuja eno najvišjih subvencij v Evropi, kar kupcem omogoča občuten finančni prihranek in daje poseben privilegij v primerjavi s številnimi drugimi državami. Prav zaradi tega zanimanje za električna vozila pri nas hitro narašča – tako na cestah kot v statistiki prodaje je vse bolj očitno, da se Slovenci vse več odločamo za prehod na bolj trajnostno mobilnost. Ni pa vse rožnato.
Krediti, ki jih država ponuja prek Eko sklada, so mikavni, tudi ponujeni obrestni meri sta dobri (fiksna 3,5 %; spremenljiva trimesečni EURIBOR + 1,5 %), ne pa odlični, prav tako kredit vsebuje stroške odobritve in ima stroške zavarovanja in letne stroške vodenja kredita. Toda v primerjavi z drugimi financiranji, ki jih ponujajo npr. avtohiše, ima eno slabost: zanj boste morali imeti privarčevanih kar nekaj svojih sredstev. "Pravica do kredita se lahko odobri za največ 80 % višine priznanih stroškov naložbe. Pri tem je minimalni znesek kredita najmanj 1.500,00 EUR, najvišji pa 60.000,00 EUR na upravičeno osebo," namreč piše na spletni strani Eko sklada. Povedano drugače: če kupujete avto, ki po ceniku stane 35.000 evrov, boste potrebovali vsaj 7.000 evrov lastnih sredstev.
Borzen, ki je trenutno pristojen za dodeljevanje subvencij (prej je bil Eko sklad), si bo vzel čas za nakazilo. In prav to je zmotilo našega bralca, ki je po skoraj treh mesecih od prve registracije vozila še vedno brez subvencije na računu. "Ne razumem, zakaj čakajo toliko časa, v odločbi piše do 60 dni, ne razumem pa, zakaj tega zneska Borzen ne nakaže prej, saj ga bo tako ali tako moral," je potarnal bralec. Bralec nam je nato naknadno sporočil, da je subvencijo s strani Borzena prejel, in sicer nekaj dni preden bi se izteklo obdobje treh mesecev od prve registracije vozila.
Poiskali smo odgovore, kako dolgo časa v povprečju traja proces do nakazila subvencije in zakaj je tako dolg.
Dolgo obdobje, vsaj dva meseca, v zadnjem času pa tudi več
Z Eko sklada, ki je bil pristojen za podeljevanje subvencij od uvedbe subvencij za električna vozila do julija 2024, so nam odgovorili, da je v povprečju časovna razlika od datuma pozitivne odločbe do datuma izplačila na upravičenčev TRR trajala okrog pet tednov, če k temu dodamo še čas od izpolnjene vloge do pozitivne odločbe (v povprečju 1 mesec, so za Žurnal24 dejali na Eko skladu), hitro ugotovimo, da sta od izpolnitve vloge do prejema sredstev na TRR pretekla najmanj dva meseca.
Število prodanih električnih vozil je v letu 2025 močno naraslo v primerjavi z enakim obdobjem v letu 2024, kar je posledica prihoda številnih cenovno dostopnejših električnih avtomobilov.
"Družba Borzen je zavezana, da nepovratno finančno spodbudo nakaže na transakcijski račun vlagatelja najkasneje v 60 dneh od dokončnosti odločbe. Ker se izplačila izvajajo v tranšah, med katerimi običajno mine med 30 in 60 dni, je subvencija praviloma izplačana najpozneje v 75 dneh od prejema odločbe (15 dni pritožbenega roka + do 60 dni za nakazilo). V primeru prej omenjene odpovedi pravici do pritožbe pa lahko do izplačila pride že prej – tudi v nekaj dneh od dokončnosti odločbe," so pojasnili na Borzenu. Očitno je ključno to, v katero tranšo pade upravičenec.
Tudi sami smo poiskali nekaj kupcev električnih avtomobilov, ki so se za nakup odločili letos ali lani (podatki so predstavljeni v spodnji tabeli in so zbrani na način zaupanja omenjenim kupcem, uredništvo Žurnala24 samo ni moglo preveriti teh podatkov).
V petih primerih sta dva potekala relativno gladko in hitro (mesec in pol po registraciji električnega vozila je že bila nakazana subvencija), predvsem primeri v zadnjem času, ko je močno povečano povpraševanje po električnih avtomobilih, pa kažejo na to, da proces prejemanja subvencij gladko presega dva oz. celo tri mesece. Še posebej so "nastradali" tisti, ki subvencije v času zaprtja starega poziva do odprtja novega poziva (nekaj tednov) niso mogli oddati. Tako se je čas od prve registracije do izplačila še dodatno podaljšal. V primeru enega od naših bralcev pa je prišlo tudi do poziva Borzena, da mora vlogo dopolniti, saj da ni predložil vseh potrebnih dokumentov za pozitivno odločbo. V tem primeru se je bralcu izdaja pozitivne odločbe zamaknila za nekaj dni, a manj kot teden.
dezurni@styria-media.si
Subvencije so samo putuha prodajalcem, ter vsiljevanje prepričanja nekoga drugega, za lastne interese. Plačamo pa vsi. Preko trošarin, OVE in SPTE na položnicah, preko dražjih ostalih energentov ter proizvodov kjer jim pribijejo CO2 kupone.
Sepravi edini razlog za nakup EV je zgleda subvencija….se nebi to ze 1x ukinlo??? K drgac jo hocem tud jst za mojga golf 2 dizla….k mam letne stroske z gorivom,servisi,gumami,zavatovanji,… vsaj pol nizji kot pri EV!
Če bi bili el.avti tako fajn,bi jih imeli že vsi ministri doma ,tako pa se raje vozijo z blindiranimi bmw ji,s 500 konji,ma ko jebe narod