Avto
21 ogledov

Dinamična tri vrata serije 1

BMW serija 1
1/13
Andrej Leban
BMW je za 750 evrov manj ponudil trivratno izvedenko serije 1. Od karakterja petvratne se razlikuje po bolj dinamičnem izgledu in bolj individualni notranjosti. Skupno za pogon skrbi sedem motorjev.

Še pred uradno pariško premiero, kjer bodo trivratno serijo 1 predstavili širši javnosti, smo se z novinko že popeljali in strnili prve vtise. Gre za drugo različico druge generacije, ki ji bo predvidoma čez dve leti sledili še različici kupe in kabriolet. Pri BMW napovedujejo, da bo bodo kupci na petvratno različico še naprej "padali" v razmerju 3:1, medtem ko bo trivratnik bolj namenjen individualistom.

V primerjavi s predhodnico je enica zrasla v dolžino za konkretnih 8,5 centimetrov, malenkost je tudi širša, kar precej sta se povečala koloteka tako spredaj kot zadaj. Medosna razdalja je po novem tri centimetra daljša, zaradi česar je za zadaj sedeče in njihove noge po nemško natančnih 2,1 milimetra več prostora. Velja omeniti tudi podatek, da je enica do 30 kilogramov lažja.

Oblikovni pečat trivratniku dajejo predvsem boki, katerih strešni lok se skladno sloči med obema koncema avtomobila, hkrati pa jih krasijo izrazite bočne linije. Posebnost velikih vrat v primerjavi s petvratnikom je, da nimajo okvirja.

Štirje ali pet sedežev

Notranjost spredaj prinaša tipičen bavarski dizajn z izrazito športnim položajem za volanom. Zadaj bodo tudi poslej potniki sedeli le izjemoma, je pa zanimiva posebnost možnost izbire med petimi ali zgolj štirimi sedeži. Izbira barv in materialov je pestra in po kvaliteti sega visoko po premium lestvici. Po tretjinah deljiva zadnja klop omogoča širitev 360 litrov prtljažnika na 1.200 litrov. Odvisno od želje kupcev je na voljo polno dodatkov, denimo radarski tempomat s funkcijo zaviranja v sili, prepoznava znakov, opozorilo na nenamerno prehajanje pasov ... Prek BMW online bo omogočena tudi delna povezljivost z internetom.

Varčno, a močno

Seveda bi bilo presenečenje, če obstoječi motorji ne bi bili bolj učinkoviti in varčnejši od prejšnje generacije. Je pa hkrati pri njih kar nekaj sprememb. Tako je odslej vstopni motor 114i. Ima 75 kW (102 KM) moči, porabi pa 5,5 bencina na 100 km. V Sloveniji najbolj prodajani bencinar 116i ima odslej 100 kW (136 KM), poraba je 5,6 litra. Po lestvici navzgor si sledijo 118i (125 kW/170 KM, 5,6 litra), 125i (160 kW/218 KM, 6,4 litra) in najmočnejši šestvaljni M135 (235 kW/320 KM, 7,5 litra).

BMW serija 1 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Vstopni dizel je 116d s 85 kW (116 KM), ki se zadovolji s 4,3 litri porabe. Aerodinamično dodelana različica 116d EfficientDynamics je še varčnejša, porabi le 3,8 litra. 118d ima 105 kW (143 KM), porabi pa 4,3 litra. Novembra pride 120d s 135 kw (184 KM, 4,4 litra), medtem ko ima 125d 160 kW (218 KM, 4,8 litra).

Poleg ročnega menjalnika je na voljo rafalna osemstopenjska avtomatika, serijske so tehnologije za nižanje porabe EfiicientDynamics (stop&start, regeneracija zavorne energije, ECO PRO). Od novembra bo stik s podlago še zanesljivejši po zaslugi štirikolesnega pogona xDrive. Premierno v seriji 1 bo na voljo za različici M135i in 120d.

Na cesti? Krajša vožnja je potrdila trditve inženirjev, da razmerje mase 50:50 skrbi za zelo čvrsto lego na cesti, hkrati pa v ovinkih omogoča nadzorovano zabavo zaradi zadnjega pogona. To pride še bolj do izraza pri za 10 milimetrov znižani šasiji.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.