Opel je septembra lani na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavil svojega največjega kompaktnega križanca grandlanda X. To je največji izmed treh Oplov z oznako X, s katerim pa so predstavili zgolj en dizelski, 1,6-litrski štirivaljni prisilno polnjeni motor in en trivaljni turbobencinski motor z 1,2 litra prostornine. Na voljo je bil od začetka ročni šeststopenjski in klasični samodejni šeststopenjski menjalnik.
Najboljša oprema, manjkali pa so konji
Vsekakor premalo, da bi s tem pokrili potrebe najširšega kroga potencialnih kupcev, predvsem tistih, ki raje posegajo po večjih in bolj zmogljivih turbodizelskih motorjih in samodejnih menjalnikih, bodisi za potrebe bolj dinamične vožnje bodisi za vleko prikolice. "Kratka klop", če se izrazimo po nogometno, še posebej bode v oči zato, ker se v Evropi kar dve tretjini kupcev grandlanda X odloči za najzmogljivejši večpredstavnostni paket z navigacijo, kar polovica vseh pa izbere "ortopedske" AGR sedeže in napredne prilagodljive polne led žaromete. Torej gre za kupce, ki so zahtevni glede opreme, želeli pa bi si tudi zmogljivejše motorje in menjalnike.
Nemci pravijo, da pol leta po premieri zdaj končno odgovarjajo na vprašanja kupcev in novinarjev, ki so spraševali, kje so zmogljivejši motorji? Letos prihaja kopica novih: 1,6-litrski dizelski motor z 88 kilovatov moči (120 KM) bo nadomestil novi in nekoliko manjši 1,5-litrski turbodizel v dveh različicah, s 73 kilovatov moči (100 KM) in 97 kilovatov moči (130 KM), ki je še čistejši od trenutnega euro 6c standarda in zadovoljuje euro6d standard – ta začne veljati šele jeseni leta 2019. Pri Oplu so na premierni predstavitvi, ki smo se je udeležili, še posebej naglasili, da mu zaradi ekološkosti nikjer ne bodo omejevali vožnje v mestnih jedrih, kar je ena glavnih tem v Evropi ta hip v povezavi z dizelskimi motorji.
Prav tako v drugi polovici leta sledi 1,2-litrski motor s 97 kilovatov moči (130 KM), tokrat z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom namesto 6-stopenjskega in bonbonček, 1,6-litrski turbobencinski motor s 134 kilovatov moči (180 KM), s prav tako osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Štirikolesni pogon, baterija in električni priključek
Leta 2019 lahko pričakujemo prehod na elektriko in grandlanda X PHEV (priključni hibrid), ki bo za razliko od modelov z motorji z notranjim izgorevanjem ponudil tudi štirikolesni pogon. O menjalniku v priključnem hibridu za zdaj še molčijo.
Že zdaj smo preizkusili povsem novi dvolitrski turbodizelski motor, ki je kombiniran z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Grandland X je drugi model v Oplovi ponudbi po insignii na voljo s tem menjalnikom. Z novim motorjem bo zdaj lahko končno konkuriral modelom, kot so ateca, tiguan, x-trail, kodiaq, koleos in drugi, ki ponujajo dvolitrske dizelske motorje s podobno konjenico. Tako veliki štirivaljni motorji so pravzaprav prisotni pri večini znamk.
Preizkusili smo ga v mestu, v katerem naj bi živeli najbolj srečni ljudje v Evropi, ob Atlantiku, kjer se tudi na začetku marca najbolj pogumni podajo v vodo in v deželi, kjer je skoraj v vsaki besedi, ki jo izgovorijo Baski, črka X. San Sebastian s svojo okolico je bil z dobro razvito mrežo avtocest in strmo vzpenjajočimi se planotami pravi izziv za pridobivanje vtisov z novim menjalnikom in motorjem.
Vzdrževanje je za voznika precej poenostavljeno, saj je poleg nalivne odprtine za gorivo nameščena še odprtina za dolivanje tekočine AdBlue®. Motor je pridobil nov sistem za obdelavo dušikovih oksidov (NOx) s katalizatorjem za selektivno katalitično redukcijo (SCR) in filter trdnih delcev (FAP), ki sta nameščena čim bliže motorju.
Zdaj ima osem prestav
Samodejni menjalnik je bil razvit v sodelovanju s specializiranim japonskim podjetjem Aisin. Gre za klasični samodejni menjalnik in ne dvosklopčni, predvsem zato, ker so lažje dosegli tako veliko navora (na višku motor razvije 400 Nm). Novi menjalnik je v primerjavi s šeststopenjskim celo nekoliko lažji, zaradi krajših prestavnih razmerij, ki ne dopuščajo vrtenja v (pre)visoke vrtljaje, pa naj bi bila tudi poraba plinskega olja ugodnejša. Pri Oplu navajajo emisije 126-128 gramov CO2 na prevožen kilometer, kar je ekvivalentno porabi plinskega olja 4,8-4,9 l/100/km (poraba pri novem evropskem voznem ciklu NEDC).
Prvi vtisi
Čeprav smo hvalili že šeststopenjski samodejni menjalnik, pa samodejni menjalnik z vsaj sedmimi, če ne osmimi - nekateri ponujajo tudi že devetstopenjske - postaja standard med samodejnimi menjalniki.
V praksi smo dve prestavi več občutili v dinamiki vožnje (pospešek od 0 do 100 km/h je 9,1 sekunde, največja hitrost 214 km/h) in udobju (vožnja je bolj gladka, ni cukanja od prestavljanju ali prebijanja dodatnega hrupa v kabino). Bolj prožen pretvornik navora zagotavlja večje vozno udobje in to ne glede ali smo se vozili v mestu ali po avtocesti. Pri preizkušenem avtomobilu smo pogrešali obvolanski prestavni ročici za ročno spreminjanje prestav, zato smo morali to početi v ročnem načinu s premikanjem dokaj pokončno postavljene prestavne ročice. Pri Oplu, ki je po novem del skupine PSA s Peugeotom in Citroënom, s katerim si deli pogonsko tehnologijo, so naredili tuning motorja in menjalnika, zato je občutek med vožnjo drugačen kot v francoskih bratih, bolj nemški.
Dvolitrski motor je izredno uglajen, na avtocesti in v mestu praktično neslišen, oglasi se le pri odločnem pospeševanju z mesta ali pri vožnji v strme klance, ko smo se iz obale hitro dvignili 400 in več metrov visoko. Menjalnik prestavlja hitro in dovolj neopazno. Na avtocesti smo izmerili v povprečju porabo sedem litrov plinskega olja na 100 kilometrov, ob dinamičnem premagovanju vzponov je bila še za pol litra večja.
Pri Oplu poudarjajo, da so kljub dvolitrskemu motorju in osemstopenjskemu menjalniku uspeli ohraniti majhno maso vozila, vozilo tehta le 1575 kilogramov, medtem ko je vlečna moč dve toni.
Motor 2.0 CDTI Start/Stop s 133 kilovatov moči (177 KM) in 8-stopenjskim menjalnikom je uvrščen na vrhu ponudbe grandlanda X, priporočena prodajna cena v Sloveniji za opremo “Ultimate” je 33.990 evrov, s stopnjo nižjo opremo Innovation pa stane 29.390 evrov.
Ma sviraju k...u,naj prej porihtajo industrijo ki je zagotovo večji onesnaževalec,gnjusi mi se vse to
vedno se piše kako avti onesnažujejo glede na gorivo nihče pa ne pove koliko emisij rafinerija proizvede za liter bencina, in koliko za liter nafte. zraven tega pa je še stvar v tem da si nemore vsak posebaj izmeriti emisij,… ...prikaži več da bi vedel kaj je res in kaj ne.
fuj pa dizl