Teden za tednom prihajajo v javnost nove raziskave, ki vse bolj razgaljajo avtomobilsko industrijo glede njenega hvalisanja s tem, kako ekološki so najnovejši avtomobili. Mednarodni svet za čisti transport (ICCT) je pred slabim mesecem v študiji že podrobno seciral metode, s katerimi posamezni proizvajalci v laboratorijih hlinijo nenormalno majhno porabo goriva glede na tiste, ki na cesti časa še tako varčnega voznika.
Sedaj so pri ICCT naredili novo študijo in se osredotočili na NOx delce, ki so predvsem problem dizelskih motorjev. NOx je namreč v zdravniški stroki zelo osovražen, saj zaradi njega na površju planeta nastaja ozon, ki pa dokazano povzroča težave z dihanjem in lahko vodi v prezgodnjo smrt.
V Evropi predvsem v mestih raven ozona redno presega trenutno dovoljene standarde 200 mikrogramov na kubični meter znotraj enournega povprečja. Transport v Evropi naj bi bil odgovoren za 40 odstotkov vseh koncentracij NOx v zraku nad Evropo.
Nekaj pravi laboratorij, drugo ...
Kot je znano, je standard Euro zniževal dopustno raven NOx na današnjih 80 gramov na kilometer poti, kolikov velja standard šeste generacije. A meritve za izdajo certifikata so opravaljene izključno v laboratorijih.
Pri ICCT so analizirali 15 novih avtomobilov z dizelskim motorjem, 12 od teh je bilo standardiziranih po Euro 6 standardu, trije pa po ameriškem ekvavilentnem standardu tier 2 bin5. Vsak avtomobil je imel nameščene certificirane prenosne merilne naprave, ki so neprestano merile vsebino.
Skupno so z avtomobili naredili 97 poti, 140 ur in 6.4000 kilometrov. Vozniki so po cestah skušali voziti čim bolj varčno, simulacija vsakodnevnih poti je vsebovala tudi določene blage vzpone in spuste.
Na ta način so dobili kar najbolj relevantne podatke, šlo pa naj bi za prvo tako sistematično merjenje pri sodobnih dizelskih avtomobilih, trdijo pri ICCT.
-
Prvi izsledki raziskave so dostopni TUKAJ.
V povprečju so bile v realnem prometu izmerjene NOx koncentracije kar za sedemkrat višje od tistih, ki jih dovoljuje standard Evro 6. Če bi torej te rezultate posplošili na celotno floto modelov z evro 6 motorji, bi to pomenilo, da je povprečje na avtomobil kar 560 miligramov NOx na prevožen kilometer, medtem ko jih standard dovoljuje le 80 miligramov. Vseeno pa se vsi avtomobili niso izkazali tako slabo, saj pri ICCT izpostavljajo, da so nekateri uspeli emisije obdržati celo pod standardom Euro 6, kar po mnenju raziskovalcev pomeni, da je prava tehnologija že na voljo, ni pa še pravih politik, ki bi proizvajalce spodbujali, da te tehnologije množičneje uporabljajo in jih tudi učinkovito kontrolirajo.