Naj povemo na začetku, da se pogovor z japonskimi sogovorniki precej razlikujejo od kramljanja z evropskimi inženirji, kaj šele z Američani. Japonci so v skladu s svojo kulturo zadržani, preudarni v besedah in varčni s pohvalami svojega izdelka. Pričakujejo namreč, da ga bodo hvalili drugi, potem ko ga bodo enkrat preizkusili.
Pravzaprav se novinarjev kar bojijo. Niso namreč navajeni kritičnih vprašanj, zato se tudi često zatekajo k prevajalcem, ki premagujejo jezikovno bariero, hkrati pa služijo kot nekakšen blažilec za preostra vprašanja.
Izdelave vsakega avtomobila se sicer Japonci morda od ostalih lotijo še bolj temeljito, zato ni čudno, da daje novi lexus IS vedeti na vsakem centimetru, da so njegovi sestavni deli premišljeni sto in enkrat. Tudi to, da je na voljo le z dvema motorjema in da dizla sploh ne bo. Tudi Evropa bo morala sprejeti dejstvo, da bodo dizli v prihodnosti precej dražji zaradi dodatnih sestavnih delov, saj bodo le tako lahko ustrezali strožjim standardom, napoveduje Fujisawa.
Na žalost pa se je malovolumenski proizvajelc, kot je Lexus, odločil tudi za zgolj eno karoserijsko različico in Evropejcem tako ljubega karavana ne bo nudil, čeprav so o njem baje razpravljali do zadnjega.
Več o ozadju IS-a, s katerim napadajo štiriodstotni delež v D- segmentu (skoraj 90 odstotkov si ga razdelijo veliki trije nemški težkokategorniki) v spodnjem intervjuju.
Naoki Fujisiwa, glavni inženir pri Lexusu
Kakšno vlogo ima model IS v Lexusovi paleti?
Zelo pomembnega, saj je naš najbolj prodajan model. Da se bo lahko uveljavil v izredno konkurenčnem D premium segmentu, smo morali ponuditi zelo sofitsticirano razmerje med udobjem in voznimi lastnostmi.
Kdo bodo glavni kupci IS-a?
Ciljamo na populacijo med 30. in 40. letom starosti in vse, ki imajo radi vožnjo.
Kaj so prednosti pred nemškimi tekmeci BMW 3, audijem A4 in mercedes-benzom C?
Po voznih lastnosti si upamo trditi, da so primerljive celo z BMW serije 3, hkrati pa gre v primeru hibrida za najboljše razmerje med močjo in izpusti, kar bodo ob ugodnih pogojih vzdrževanja znali ceniti tudi flotni kupci.
Zakaj ste se odločili, da nova generacija sploh ne bo imela dizla?
Kot znamka se dizlom v celoti odpovedujemo. Menimo namreč, da je glede porabe hibridna tehnologija povsem primerljiva, zaradi zaostrenih okoljevarstvenih predpisov, denimo glede izpustov NOx in trdih delcev, pa bo v prihodnje po naših pričakovanjih tudi precej bolj smotrna.
Bo IS prvič na voljo tudi kot karavan?
O naših prihodnjih produktih ne morem govoriti, verjetno pa ne.
Kako ocenjujete položaj znamke Lexus v Evropi?
Znamka Lexus je sicer globalna, gotovo pa moramo še precej narediti na volumenski prodaji, in prav k temu stremimo z izdelki, kot je IS.
No, to je pa bil en zelo dolg intervju.