Audi je namreč ob predstavitvi nove generacije Audija A5, ki je po novem na voljo kot limuzina in kombi Avant, sporočil, da je Audi A5 pravzaprav naslednik Audija A4, ki ga v tradicionalni obliki ukinjajo.
A še preden bi imeli ljubitelji Audija A4 čas za žalost, je prišlo pojasnilo, da Audi A4 ni ukinjen, ampak je njegovo vlogo prevzel Audi A5. In da je ukinitev Audija A4 le začasna, saj se bo vrnil kot električni model srednjega razreda.
Audi namreč vpričo ene največjih sprememb, ki jim je avtomobilizem priča v teh letih, prehoda na elektromobilnost, spreminja poimenovanje svojih modelov. Klasični bencinski, dizelski in hibridni modeli bodo imeli po novem poleg črk neparne številčne oznake, električnim modelom pa bodo namenili parne številke.
V začetku je bila sprememba imena znamke
Audi je v preteklosti nekajkrat spreminjal sistem poimenovanja svojih avtomobilov, čemur niso botrovale le splošne spremembe, ampak tudi uvedbe novih modelov, za katere je bilo treba najti imena in so bila del evolucije znamke v to, kar je danes.
Volkswagnova skupina je konec šestdesetih let prejšnjega stoletja prevzela nekdaj močno, a tedaj že precej utrujeno skupino Auto Union. V njej so se v obdobju pred drugo svetovno vojno združile znamke Audi, DKW, Horch in Wanderer, v zadnjem obdobju pa je bila znana predvsem po modelih znamke DKW. Ker je bila ta znamka simbol prejšnjega obdobja, so se novi lastniki odločili, da po novem uporabijo znamko Audi kot znanilko novih časov.
Audi je tedaj svoje modele imenoval s številkami, ki so označevale moč motorjev. Audi 100 je bil avtomobil z motorjem, ki je razvijal moč 100 'konjev', Audi 80 pa je bil limuzina z motorjem z močjo 80 'konjev'.Obstajali so tudi Audiji 60, 72, 75, super 90, 200 in tako naprej.
Takšno poimenovanje se je razvijalo in tudi poenostavilo. Številka 80 v imenu Audija 80 ali 100 v imenu Audija 100 nazadnje ni več označevala moči motorja, ampak velikostni razred modela. Audi 80 se ja uvrščal v srednji, Audi 100 pa v višji razred.
Prilagoditev spremembam
Sčasoma je prišlo tudi do uvedbe drugih različic in modelov. Med drugim so se v ponudbo uvrstili tudi karavani, ki so dobili ime Avant, in staro poimenovanje zadevi ni bilo več kos. Audi je zato sredi devetdesetih let postopoma staro poimenovanje modelov nadomestil z novim, ki je bilo veliko bolj pregledno in jasno.
Imena "navadnih" modelov so odtlej sestavljali ime znamke "Audi" ter oznaka A, za katero je bila številka, ki je označevala velikostni razred. Na športnih različicah je črko A nadomestila črka S. Najbolj športni modeli so dobili v imenu kratico RS, športnim terencem, ki so se začeli v tistem času množičneje pojavljati, so namenili črko Q, nekaj pa je bilo tudi posebnežev, kakršen je bil denimo roadster Audi TT.
In kaj te kratice pomenijo? A je preprosto okrajšava za "Audi" in predstavlja Audijeve standardne modele, pestro druščino avtomobilov, ki vključujejo limuzine, karavane, kombilimuzine, kupeje in kabriolete. S je kratica za "Sport" in označuje športnejše različice serijskih modelov, višje pa je oznaka RS, ki je okrajšava za "RennSport" (dirkalni šport) in seveda označuje najbolj športne, skoraj že dirkalne različice modelov.
30: moč pogona med 81 in 96 kW (109 do 128 KM)
35: moč pogona med 110 in120 kW (147 do 160 KM)
40: moč pogona med 125 in 150 kW (167 do 201 KM)
45: moč pogona med 169 in 185 kW (226 do 248 KM)
50: moč pogona med 210 in 230 kW (281 do 308 KM)
55: moč pogona med 245 in 275 kW (328 do 368 KM)
60: moč pogona med 320 in 340 kW (429 do 455 KM)
70: moč pogona med nad 400 kW (536 KM)
Čeprav ga nimajo le športni terenci, in tudi med športnimi terenci ga nimajo vsi, je njihova oznaka Q pravzaprav preprosto okrajšava za "quattro", torej štirikolesni pogon. Že ukinjeni Audi TT pa je svoje ime dobil po sloviti dirki TT oziroma Tourist Trophy, ki jo prirejajo na otoku Mann v Irskem morju.
Črkam v imenih je seveda treba dodati še številko, ki označuje uvrstitev modela v avtomobilski segment. Audi A3 je tako denimo limuzina spodnjega srednjega razreda, audi A4 limuzina srednjega razreda, Audi Q3 pa športni terenec spodnjega srednjega razreda. Parnim so se sčasoma pridružile še neparne številke, ki so označevale posebne izvedbe modelov. Audi A5 sta tako denimo bila kupe in kabriolet različici Audija A4. Temu pa je treba dodati še "Sportback" za kombilimuzino in Avant za karavane.
Poleg osnovne oznake s črko in številko, denimo A4, pa v imenu obstaja še dvoštevilčna oznaka, ki zaznamuje moči motorja. Te segajo od 30 (81-96 kW), preko 35 (110-120 kW), 40 (125-150 kW), 45 (169-185 kW), 50 (210-230 kW), 55 (245-275 kW), 60 (320-340 kW) vse do 70, ki označuje modele z motorji, ki so močnejši od 400 kilovatov. Ta oznaka je novejša pridobitev v poimenovanju audijev, saj stare motorne oznake niso bile več dovolj pregledne. Se pa tudi te oznake z novimi modeli poslavljajo. Na vozilih bodo po novem vidne zgolj oznake modela, kakršne so A5, Q5, Q6 e-tron, A6 e-tron in podobno.
Spremembe zaradi elektrike
Ko so se pri Audiju domisli takšnega sistema za poimenovanje modelov, so se stvari zdele jasne. In so tudi ostale jasne, dokler se niso začeli uveljavljati električni avtomobili. V začetku elektrifikacije so se pri Audiju odločili, da bodo električne avtomobile označevali z dodatkom "e-tron", kar je sprva tudi delovalo, pozneje pa se je spreminjalo v vse bolj nejasno zmedo.
Audijev prvi električni SUV se je denimo imenoval zgolj Audi e-tron, električni SUV srednjega razreda se je od audija Q5 razlikoval z imenom Audi Q4 e-tron, Audi e-tron pa se je ob prenovi preimenoval v Audi Q8 e-tron, torej je mesto vzel SUV-kupejevski različici Audija Q7. In tako naprej.
Pri Audiju so se zato odločili, da spet spremenijo sistem poimenovanja modelov, kar se je najprej odrazilo v primeru Audija A4 in A5. Prvega so ob generacijski menjavi za zdaj ukinili, njegovo mesto pa je prevzel audi A5. Ta ni več kupe in kabriolet srednjega razreda, ampak modelno ponudbo, tako kot pred tem ponudbo Audija A4, predstavljata športna limuzina Audi A5 in karavan Audi A5 Avant.
To pa ne pomeni, da Audi dejansko ukinja Audi A4. Daleč od tega. Audi A4 bo namreč postal električni model za električno prihodnost evropskega premijskega osebnega prometa. Na podoben način bosta Audijema A4 in A5 kmalu sledila tudi večja Audija A6 in A7, sčasoma pa tudi vsi ostali modeli.
Neparne številke v imenu bodo namreč, dokler jih bomo v Evropi še lahko kupili, označevale avtomobile s klasičnimi bencinskimi in dizelskimi motorji z notranjim zgorevanjem ter hibridnimi pogonskimi sklopi, parne številke v imenu pa bodo v prihodnosti označevale električne avtomobile.