Mercedes-Benz nas je povabil domov, v Stuttgart. Tja, kjer se rojevajo najnovejše "zvezde". V povabilu je pisalo, da nam bodo na tehničnih delavnicah predstavili električni mercedes-benz GLC - naslednika modela EQC - iz družine EQ. Gre za povsem novo zgodbo v primeru Mercedesovih električnih vozil, o kateri bomo več pisali po 7. septembru, ko bo konec embarga. Takrat bo avtomobil uradno razkrit, z vsemi podatki in fotogafijami zunanjosti in notranjosti. Takrat bomo pisali tudi o prvih izkušnjah v vožnji. V novincu smo se zapeljali na kratko vožnjo. Tokrat lahko pišemo zgolj o obliki oziroma novi maski vozila, ki je za Mercedes revolucionarna.
Gorden Wagener je glavni oblikovalec (Chief Design Officer) pri Mercedes-Benz Group AG. Rojen leta 1968 v Essnu, v Nemčiji je študiral industrijsko oblikovanje in se pridružil Mercedesu leta 1997. Od leta 2008 vodi globalni dizajn Mercedes-Benza. Je avtor oblikovalske filozofije "Sensual Purity", ki združuje čustveno estetiko in čistost forme. Pod njegovim vodstvom je Mercedes osvojil številne nagrade in oblikovno prepoznavnost po svetu.
Razkritje električnega GLC je bilo v velikanski stavbi, kjer domuje Mercedesov trgovec. To je neke vrste muzej, saj so v njem razstavljeni nekateri najbolj legendarni Mercedesovi modeli, predvsem pa celotna paleta vozila, ki jih je mogoče kupiti. In to v več nadstropjih. Gostil nas je vrhovni šef oblikovanja pri Mercedes-Benzu, Gorden Wagener - to je tudi šef našega oblikovalskega guruja Roberta Lešnika, ki je zadolžen za zunanjo obliko mercedesov.
Kot zanimivost, v Stuttgartu sem bil tudi pred natanko desetimi leti, ko smo bili priča razkritju naslednika modela GLK, prav prvi generaciji modela GLC - konkurenta BMW X3 in audija Q5. Takrat so v Stuttgartu poudarjali več agilnosti in udobja, ki jo je prinesla takrat nova inovativna tehnologija zračnega vzmetenja air body control, edinstvena v segmentu, novost je bila tehnologija dynamic select, po vzoru na razred C je dobil najmodernejše asistenčne sisteme za pomoč vozniku, pri Mercedesu so izpostavili porabo goriva, ki so jo v primerjavi z GLK zmanjšali za 19 odstotkov. In GLC je po desetih letih od premiere globalno najbolj prodajan model znamke.
Ni naslednik GLC, je povsem novi električni GLC
Velike načrte imajo tudi z električnim GLC-jem, ki predstavlja tehnološki vrhunec znamke, vsaj v povezavi z električno mobilnostjo. Gre za povsem drugačen model od EQC-ja. Lahko bi mu rekli tudi tretja generacija GLC, je pogovor začel Wagener in dodal, da aktualni GLC z motorji na notranje zgorevanje še naprej ostaja v ponudbi in še nekaj časa bo, saj je svetovna prodajna uspešnica. Wagener je prišel k Mercedes-Benzu leta 1997, od leta 2008 je šef oblikovanja, kar je dolgo obdobje. Celo zelo nenavadno, saj se oblikovalci tudi pri najbolj konkurenčnih znamkah menjujejo zelo pogosto. Tudi zato ima Mercedes morda malo bolj tradicionalen pristop do oblikovanja avtomobilov.
Maska kot statusni simbol
Pred razkritjem so nas popeljali v poseben prostor, kjer so nam pokazali vse motorne maske, ki krasijo njihove modele že več kot 100 let. V tem času so se zgodile revolucije in evolucije. Motorna maska je pri Mercedes-Benzu več kot le oblikovni element – gre za ikoničen znak identitete, prestiža in tehnične inovacije. Posebej so ponosni na pokončno rešetko. Prvi Mercedesovi modeli so imeli pokončno, skoraj pravokotno masko z ločeno postavljeno trikrako zvezdo na vrhu motornega pokrova. To je bil klasičen, aristokratski slog, ki je poudarjal status in moč. Po drugi svetovni vojni je maska postala širša in nižja. Bila je kromirana, z leti pa je postaja vse bolj integrirana v celotno zasnovo sprednjega dela vozila. Zvezda je ostala na pokrovu.
Z uvedbo modelov, kot je CLK ali športne različice AMG, se je pojavila sredinsko umeščena zvezda znotraj maske. Najprej so nov oblikovni slog prevzeli športni modeli, kasneje tudi običajni. Današnje maske so postale t. i. aktivne, saj se samodejno odpirajo ali zapirajo glede na potrebe hlajenja. Maske spet postajajo večje in v današnjem času osvetljene. Najnovejši EQ modeli so prinesli digitalni videz in integrirano LED osvetlitvijo, s čimer izražajo tehnološko naprednost.
Wagener nam je povedal, da njihovo masko in asociacijo na znamko Mercedes-Benz danes prepozna vsak otrok. Prav maska v novem GLC je bila središčna točka oblikovanja pri novem GLC. Združili so preteklost in prihodnost. Wagener nam je dejal, da je prvič, da so tako visokotehnološki kos opreme - gre za t. i. LED zid - vgradili na zunanjost vozila.
Krom je nazaj in kombiniran je s svetlobo
"Kromirana maska je ena najbolj prepoznavnih vizualnih predstavitev DNK znamke. Ko vidiš masko Mercedes-Benza, ni dvoma o poreklu vozila. Prav zato uvajanje nove ikonične maske predstavlja pomemben mejnik za podjetje, ki je ustvarilo številne prelomne trenutke v avtomobilski zgodovini," pravi prvi človek Mercedesovega oblikovanja, ki smo ga vprašali, ali je krom nazaj? Korman okvir se namreč prepleta z led svetlobo. Pred leti smo namreč v različnih intervjujih poslušali številne oblikovalce različnih znamk, da se krom umika led svetlobi. Ali gre odgovor na kritiko, da zadnji električni modeli s polnimi maskami spredaj delujejo preveč plastično in ceneno?
Masko mercedesa GLC sestavlja 942 točk, osvetljenih od zadaj. Ta napredna slikovna točkovna grafika je lahko animirana in lahko dobesedno oživi električni GLC. Poleg tega je osvetljena tudi osrednja zvezda, ki je integrirana v masko.
"Ne bi govoril o kromu, temu bi rekel kovinski videz. Zagotovo je kovinski videz videti bolje kot plastika. Je bolj vzdržljiv kot plastika. Mercedes ima s kovino na avtomobilih skoraj 140 let zgodovine. Menim, da se bo kovina vrnila na vozila – saj je preprosto boljša od plastike. Vrnila se bo tudi pri drugih znamkah, ne le pri Mercedesu." Dodaja, da so s tem želeli GLC-ju zagotoviti bolj prestižen videz. S tem so želeli poudariti, da proizvajajo luksuzne avtomobile. "Poglejte samo ure. Plastiko povezujemo s pametnimi urami, jeklo s klasičnimi urami, ki še vedno veljajo za prestiž. Pametno uro, ko se pokvari, vržete v koš, klasično uro podarite otroku in se pogosto prenaša iz generacije v generacijo," dodaja sogovornik, ki poudarja, da je bolj kot sama kovina za GLC pomemben osvetljen LED zaslon za masko. S tem so želeli poudariti visoko tehnološko plat vozila. Svetleče maske zadnja leta zaznamujejo nove avtomobile, omejuje jih sicer zakonodaja, zato je lahko osvetlitev zvezde in maske spredaj le v beli barvi.
Popolnoma novi električni GLC bo dopolnil ponudbo Mercedes-Benza v prvi polovici leta 2026.
Se bo osvetljena maska dobro postarala?
Zanimalo nas je, ali verjame, da se bo osvetljena maska na vozilih dobro postarala? Ali bo svetleča maska čez 10 ali pa 50 let postala ikonična? "Zelo verjamem. Posebno bi rad poudaril, da nismo vzeli starega okvirja maske in ga dodali na novi električni GLC. Gre za interpretacijo naše zgodovine, ki smo jo postavili v moderni čas. Je visokotehnološka maska. Ne govorim le o uporabljenih materialih, ampak tudi o tehnologiji, ki je bila pri Mercedesu vedno najboljša. LED zaslon na maski lahko personalizirate – omejeni smo le z zakonodajo – kaj je dovoljeno in kaj ni. In še to med vožnjo. Ko vozilo miruje, je svobode več – lahko vas na primer pozdravi na različne načine, lahko izpiše vaše ime, le domišljija je meja. Deluje kot vsak zaslon. Med vožnjo pa so animacije prepovedane. Trenutno na GLC ponujamo le določene animacije, seveda pa bi lahko, če bi se tako odločili v prihodnosti, z zaslonom počeli številne stvari," pravi Wagener.
Že osnovni GLC je videti kot AMG
Ob prvem pogledu na novi GLC so nas presenetili proporci vozila. GLC deluje mogočno, ima dolg pokrov motorja, ki ga električno vozilo pravzaprav na potrebuje, saj pod njim ni kompleksnega motorja na notranje zgorevanje. Dejansko je videti kot nekakšen mišičast GLC z motorjem na notranje zgorevanje, ki pa prinaša veliko bolj športno navzočnost, s širokim zadkom, širokimi rameni ter blatniki, ter zelo kupejevsko streho. Seveda tudi z zadkom z "lažnimi" izpuhi. Zdi se, kot da gre za AMG različico, pa čeprav to ni. Ali to pomeni, da ne bomo videli izvedenke GLC coupe. Wagener se nam je le nasmejal in dodal: "Bomo še videli."
Že Lešnik nam v vsakem pogovoru poudarja, kako zelo pomembni so zunanji proporci vozila. To izkazuje identiteto znamke in modela, ki je prepoznaven že na daleč. Wagener se s tem strinja. "Naš fokus ni bila le maska. Enako smo se posvetili celotnemu vozilu. Imeli smo veliko svobode, saj je to vozilo, ki nastaja na namenski platformi za električna vozila. Želeli smo narediti mišičast in hkrati zelo prostoren avtomobil, ki bo ponudil razkošje udobja," pravi Wagener in dodaja, da kupci, sploh v ZDA in na Kitajskem želijo, da jih avto prepriča na prvi pogled. Ker je sprednji pokrov, pod katerim se skriva "frunk" - to je sprednji prtljažnik, nas je zanimalo, ali lahko vanj vgradijo klasični agregat. "Ne, to bo le električni model," je povedal Wagener in priznal, da mu električni GLC oblikovno deluje še bolje kot klasični.
Mercedes ne želi po poti pametnih telefonov
Za konec nas je zanimalo še, ali so se tradicionalne znamke znašle pod pritiskom številnih kitajskih proizvajalcev vozil, ki za razvoj avtomobila ne potrebujejo več šest ali osem let, pač pa jih oblikujejo, razvijejo in pošljejo na trg v le dveh letih? "Hitreje, kot zamenjate avtomobil, manj vreden je. Že na začetku. V Mercedesu ne želimo, da kupci na naš avtomobil gledajo kot na neko domačo napravo, na primer na telefon, ki ga zamenjate vsake dve leti. Pri nas je avto luksuz, dobrina, ki ima neko vrednost. Želimo, da naš avtomobil zadrži vrednost po dveh ali treh letih. Ne želimo, da gre po poti mobilnih telefonov, ki so po dveh letih brez vrednosti. To, da avtomobili prihajajo na trg, kot po tekočem traku, tega pri Mercedesu ni. Mercedesa kupiš, ker ti je všeč in ti avto nekaj pomeni. Kupiš ga, ker se želiš nagraditi, saj si nekaj naredil v življenju. Morda se bo trend prejel v nižjih segmentih vozil, pri cenejših vozilih, pri luksuznih znamkah pa to ne gre."
Niso resni!
kaj bo dizel? mora imet vsaj 3.0 motor drugač ga bosanc ne kupi
S kakšnimi poceni fintami si dvigajo cene. Nič res novega samo vizualni učinki in taka propaganda jih še gor drži. Ni čudno da jim potem še plastični Kitajci zahka konkurirajo. Ni tehničnih idej, ni rezultata.