V mestu Wuhu, ki s 3,6 milijona prebivalcev sodi 'le' med srednje velika mesta, je sedež prodornega avtomobilskega koncerna Chery. V hali nekdanje ladjedelnice tik ob tretji najdaljši reki na svetu Jangce so nam izbranim novinarjem iz Evrope in drugod njegovi predstavniki predstavili model omoda 4. Opisujejo ga kot 'lifestyle' avto za mlade in mlade po duši, atraktivnega izgleda in tehnično naprednega. Pa hkrati tudi družinsko uporabnega oziroma primerno za starejšo generacijo voznikov in voznic, ki ohranjajo ljubezen do sodobne tehnologije (in sci-fi filmov).
Omoda je že doslej na nekaterih trgih ponujal model omoda 3 in sprva je kazalo, da nam želijo predstaviti novo generacijo trojke. A Kitajci so tako novinarjem kot evropskim zastopnikom pripravili presenečenje, saj so dobesedno tik pred zdajci ime spremenili v omoda 4. Tako je bila celo na uvodnem predstavitvenem filmu vidna še stara oznaka.
Avto je povsem drugačen od predhodnika, zdaj je dolg malenkost čez 4,4 metra. Natančnejši tehnični podatki bodo na voljo v kratkem, neuradno pa smo izvedeli, da je postavljen na Cheryjevo platformo nove generacije in se tudi zaradi tega precej loči od modela omoda 5, ki je sicer po dolžini precej podobnih mer, a bolj kupejevskega izgleda in z manjšim prtljažnikom.
Tudi nova platforma pri omoda 4 omogoča uporabo različnih tipov pogona od klasičnih bencinarjev do hibrida in povsem električnega. Po izjavah lokalnih zastopnikov bo zelo verjetno v Sloveniji vsaj na začetku na voljo predvsem kot hibrid in tako ne bo kanibaliziral električne različice omoda 5 EV. Tudi ta je namreč pravkar doživela medgeneracijsko prenovo.
"Z novo omodo 4 dokazujemo, da razumemo mlade, njihove želje in potrebe, njihovo zanimanje za atraktivni življenjski slog, glasbo in tudi videoigre," je tik pred razgrnitvijo pokrivala avto napovedal direktor znamke Roy Xie. In dodal, da bo prav omoda 4, nastopa v segmentu B križancev, ključni model za širši prodor med evropske kupce.
To niso več muhe enodnevnice!
Omoda in njen bratski Jaecoo sta resda dve še zelo sveži znamki kitajskega koncerna Chery, a zagotavljata, da bosta v hudi konkurenci "stali in obstali." Modeli obeh znamk so oblikovani, razviti in izdelani za Evropo, v ta namen so iz Stare celine v mesto Wuhu ob Jangceju pripeljali številne evropske dizajnerje in razvojnike. Tudi termične motorje so jim je pomagali razviti evropski strokovnjaki. V ospredju obeh znamk je zelo dobro razmerje med ceno, kakovostjo in dobljenim. Znamki imata ambiciozne cilje, ki že vključuje lastne proizvodne zmogljivosti v Španiji (bivši Nissanov obrat pri Barceloni), istočasno s prodajo pa gradijo tudi servisno mrežo z vsemi potrebnimi storitvami.
Od nedavnega sta obe znamki na voljo tudi v Sloveniji in prvi prodajni rezultati so glede na izjave vodstva izredno spodbudni. To dokazujejo tudi podatki iz ostalih delov Evrope, saj sta Jaecoo in Omoda dve izmed najhitreje rastočih znamk.
Omoda 4 je zelo atraktivno oblikovana in kar nekoliko odstopa od dosedanjega kitajskega mestoma zelo uniformnega dizajna. To je gotovo tudi posledica, da je glavni oblikovalec Španec Arturo Arino, ki se je med drugim kalil pri BMW. Po njegovih besedah so inspiracijo tako za zunanjost kot notranjost iskali v vesolju in v filmih serije Vojna zvezd. Ima veliko ostrih potez, predvsem nos je narejen atraktivno s kombinacijo svetlobnega podpisa. Vse skupaj prenaša tudi na boke in zadek, ki je tudi vse prej kot dolgočasen, a hkrati ne deluje načičkano. Ker je to znamka za mlado čuteče, dajejo pri znamki veliko pozornost na barvah zunanjosti in dodatnih prilagoditvah s pomočjo atraktivnih barvnih folij. A že prikazani avto v nebeško modri s kontrastno kombinacijo črne strehe je deloval vse prej kot iz uniformirane sivine.
Tudi glede notranjosti je Arino poudaril pristop občutka vesoljske ladje z oblivajočo se armaturo in dosegljivimi upravljalnimi elementi. V podrobnosti sicer ni šel, izpostavil pa je 'launch button', torej pokrito stikalo za zagon avta na sredinskem grebenu po vzoru medgalaktičnega plovila. Ali pa kakšne evropske prominentne znamke superšportnikov.
Obljubljajo tudi najbolj pestro izkušnjo za vse ljubitelje iger, med drugim naj bi omoda 4 omogočala priklop igralnih ploščkov.
Oblikovalec Arino je sicer na vprašanje Žurnala24.si zatrdil, da je omoda 4 razvita z izrazitim posluhom za evropske stranke, tako po občutku dojemljive kakovosti kot tudi voznih nastavitev.
V predstavljeno omodo 4 za zdaj še nismo smeli vstopiti, vendarle gre še za predprodukcijski primerek, saj bo prodaja startala šele tekom prihodnjega leta. Od zunaj pa je mogoče videti, da gre za prostorsko razmeroma radodaren avto za vse potnike in tudi prtljago.
Glede na videno utegne voditeljem evropskih koncernov povzročiti kar nekaj sivih las. Pri regionalnem zastopstvu, ki pokriva trga Hrvaške in Slovenije, so namreč napovedali, da bo z opremo in funkcijami bogato naložen avto s hibridnim pogonom ciljal na ceno okoli 20 tisoč evrov.
Prihaja pa tudi športna različica omoda 4 ultra, o kateri bomo več izvedeli v naslednjih dneh.
No ja, kakorkoli že, evropska avto industrija je na robu propada že sama po sebi. Zgleda pa da bo smrtni udarec zadala Kitajska. Ali nam je to všeč ali ne, kitajci bodo preplavili trg. Večina evropejcev niti ne ve kaj… ...prikaži več vse ponujajo in kako zelo napredne avtomobile imajo. Predvidevam da bo v roku 5 let na cesti več kitajcev kot pa Kia, Hyundai in ostale nizkocenovne znamke. Kaki VW in BMW bo še popularen nekaj časa, a folku bo kmalu šlo preko vsake meje da moraš za vedno več stvar imeti naročnino
Le še ena več kitajska moda...
nič posebenga ni ...........še moji stari clio 24 let je boljše narejen vse ročno