Mercedesov potovalni kombi je na trgu že vse od leta 1996. Do zdaj so se zamenjale že tri generacije. Zadnja je na trgu od leta 2014 naprej, v Sloveniji pa od leta 2015. Pri uvozniku za vozila Mercedes-Benz pravijo, da gre za zelo uspešen in priljubljen model tudi med slovenskimi družinami. Do konca leta jih bodo prodali že več kot 1.200, samo letos, ob prenovi aktualne generacije načrtujejo prodajo 150 vozil, že prihodnje leto želijo preseči 200 V-jev na leto.
Vzrok je, da je Mercedes-Benz posodobil novi EQV, razred V in luksuzno avtodomarsko različico marco polo. Subtilno je spremenjena zunanjost, kupci pa bodo deležni izrazito nadgrajene serijske opreme, kar je dodaten povod za optimizem glede prodaje.
Vsestransko vozilo
Kaj sploh je razred V? Pri Mercedes-Benz pravijo, da je to premijski velikoprostorec, ki se vozi podobno kot osebni avtomobili, ponuja enako varnostno opremo in še večje udobje potovanja v prostorni kabini. Ponudi lahko tudi sedeže, ki spominjajo na najbolj luksuzne direktorske sedeže v limuzinah ali pa prevoz v prvem razredu na potniških letalih, omislite si lahko celo hladilnik. V je torej vsestranski, namenjen je luksuznemu poslovnemu prevozu ali pa bolj zahtevnim družinskim uporabnikom, ki imajo več otrok ali pa potrebujejo več prostora za prevoz različne opreme za preživljanje prostega časa, tudi za lastnike večjih psov, ki bi radi poleg pasje kletke s seboj prevažali še sup, šotore, kolesa in še kaj. Skoraj nobena druga serija modelov v portfelju Mercedes-Benz ni tako diferencirana in nima tako raznolikih strank kot razred V.
Ponoči še posebej viden
Prenovljeni razred V boste spoznali po močno spremenjeni sprednji maski, ki je (odvisno od opreme) pri modelih EQV, V-razred in marco polo osvetljena z LED diodami. Če ga izberete z opremo Exclusive, boste v razredu V prvič na pokrovu motorja imeli pokončno trikrako zvezdo, ki je že desetletja zaščitni znak najbolj prestižnih modelov nemškega izdelovalca vozil.
Novost so tudi prilagodljive LED-luči multibeam, ki so odvisno od linije opreme, na voljo serijsko ali kot dodatna oprema. Nekoliko spremenjen je tudi zadnji odbijač, zatemnjene pa so zadnje luči. EQV, razred V in marco polo imajo tudi novo kromirano okrasno letev na zadku z napisom Mercedes-Benz. Na voljo je tudi pet novih barv, tudi 17- do 19-palčna platišča imajo nov dizajn.
Zasloni enaki kot v premijskih SUV-jih
Vsi modeli imajo prenovljeno armaturno ploščo z zaslonom na dotik, nove zračnike klimatske naprave in novo generacijo volana (prav tako kot jo najdemo v razredu C) z izboljšanim prepoznavanjem položaja rok. Prvič imajo EQV, razred V in marco polo dva 12,3-palčna kombinirana širokozaslonska zaslona, prav taka kot prestižna športna terenca GLE in GLS.
Nova sredinska konzola podpira brezžično polnjenje pametnega telefona. Druge nove funkcije za udobje so vstop in zagon vozila brez ključa, ogrevan volan in ambientalna osvetlitev za prijetnejšo vožnjo ponoči, ki omogoča izbiro 64 različnih barv oziroma odtenkov.
Za udobnejši dostop do zadka imata razred V in EQV zdaj serijsko drsna vrata na levi strani vozila. Poleg tega je zdaj električna parkirna zavora del vseh komercialnih različic s samodejnim menjalnikom, odvisno od opreme.
Nova generacijo informacijsko-razvedrilnega sistema MBUX (Mercedes-Benz User Experience), podpira slovenski jezik, pri Mercedes-Benzu pa obljubljajo, da bo od jeseni leta 2026 možno tudi glasovno ukazovati v slovenskem jeziku.
Veliko serijske opreme
Kar zadeva električno različico EQV pogon ostaja nespremenjen (moč elektromotorja do 150 kW, večja baterija ima kapaciteto 90 kWh), je pa na račun izboljšanja programske opreme doseg z enim polnjenjem baterije večji za 30 kilometrov (po WLTP 418 kilometrov).
Najbolj priljubljene bodo dizelske različice. Razpon moči je od 120 kW in 380 Nm navora (V220 d) do 174 kW in 500 Nm navora (V 300 d). Pri vseh, razen pri bencinski različici V 300 (170 kW in 370 Nm navora), ki ima pogon zadaj, je na voljo štirikolesni pogon 4matic.
Pri uvozniku so poudarili, da so v serijsko opremo v primerjavi s predhodnikom, kjer je bilo treba za številne sisteme za varnosti in udobje doplačati, vključili kar za 12.500 evrov dodatkov. Tako so tudi osnovne različice bogato založene z vsemi vrstami asistenčnih pripomočkov, serijsko je razred V opremljen tudi z 11 zračnimi blazinami.
Za vstopni dizelski model je treba z DDV odšteti 58.926 evrov, za najdaljšo različico z najbolj bogatim paketom opreme in najbolj zmogljivo dizelsko različico pa 99.650 evrov.
Narobe naslov..Za maloštevilne družine je ta avto. Ne vem kje vi živite, ampak 50 jurjev ali več za avto dati je nemogoče. To je avto za bogate žepe!