Od 22. 10. do 11. 11. je na naših cestah umrlo kar 16 ljudi. Če je bila črna statistika še sredi oktobra v primerjavi z lanskim letom zelo spodbudna, so se razmere v pičlih treh tednih katastrofalno spremenile. Letos je tako na cestah umrlo 118 ljudi, lani pa v enakem obdobju 124.
Na poslabšanje razmer je verjetno poleg drugih dejavnikov zelo vplivalo vreme. Če je bilo še sredi oktobra skoraj poletno toplo, je sledil izjemno hladen val in nato večdnevno deževje. Tudi zadnje dni sonca ni ravno veliko.
"Vozniki se premalo zavedamo tovrstnih vremenskih sprememb in se nanje ne prilagajamo v zadostni meri," opozarja inštruktor varne vožnje Brane Legan iz AMZS Centra varne vožnje Vransko. "Temperaturne razlike so v teh dneh velikanske; zjutraj blizu ledišča, čez dan se ogreje tudi do petnajst stopinj. Letnim pnevmatikam v mrzlem vremenu eksponentno pojema oprijem, nasprotno pa se pri višjih temperaturah slabše obnesejo zimske pnevmatike."
Ko je dež, je na cesti celo varneje, kot če ga ni
Legan polaga na srce, naj v tem času leta zmanjšamo hitrost na cesti. Sonca je namreč malo, zato so ceste vlažne, še posebej ko je megla. Takšne razmere so veliko bolj nevarne, kot če bi deževalo, saj je asfalt zelo spolzek, opozarja inštruktor. "Ko pada dež, asfalt spere, zato je takrat oprijem boljši. Ljudje imajo o takšnih spremembah na cesti premalo znanja."
"Slovenski vozniki vozijo zelo razvajeno in po občutku ter le stežka kontrolirajo hitrost. Vozijo po načelu 'kolikor gre, gre', uporaba merilnika za hitrost pa ostaja njihova šibka točka."
Vidnost v drugem planu
Legan opozarja tudi na nepravilno uporabo svetilnih teles. "Po cestah vozijo 'enooki' avtomobili, drugi svetijo pod nebo, tretji prižgejo meglenke že, če začne padati dež, čeprav je vidljivost še vedno večstometrska, s tem pa pri drugih povzročajo še večjo bleščavost."
Problem je v temu, da 99% Slovencev vozi stalne in zelo dobro poznane proge. In ko se navadi na na oko po suhi cesti varno vožnjo, mu to preide v kri in z enako hitrostjo vozijo tudi po dežju .… ...prikaži več Šele padec kolesa v kakšno dobro lužo in akvaplaning le tega, ter malo zanošenje avta , jih spomni , da je treba v možgane vnesti drugo -deževno- programsko kartico vožnje. No za veliko njih, pa prvi akvaplaning pomeni tudi zadnji. Čudim pa se strokovnjakom, ki palamudijo z nasveti ! Ne zna noben enostavno reči tole : NA VAŠI STALNI VOŽNJI PO ISTIH RELACIJAH , ZMANJŠAJTE V PRIMERU MOKRE CESTE , VAŠO HITROST ZA 30 % , od tiste navajene, za po suhi cesti .Saj tudi gume niso pri 80% avtomobilov v enakem kvalitetnem razredu suho-mokro, ampak so za eno zvezdico slabše v mokri uporabi ! Jaz sem tudi kupil gume za suho cesto, ker se v mokrem prelevim iz divjaka , v najbolj pohlevenega voznika. Mokroto sovražim , ne sneg, že od samega začetka in sistem pri meni deluje že 43 let .
ni problem vozit po omejitvah, če so le-te smiselne.....omejitev 30km/h je butasta, edini namen je kasiranje..
res je.....zakaj vsi veleumni strokovnjaki ne analizirajo kako nevarno je stalno buljenje v merilnik hitrosti, pa saj sploh ne moreš opazovati prometa ob vsej skrbi za hitrost in stalno spremljanje znakov ki jih apsolutno preveč in se dovoljena hitrost včasih… ...prikaži več spremeni v 500metrih tudi po 3x.....polnjenje proračuna ne pa prometna varnost in taka statistika je balzam za nenasitno državo da vrne kazni....